دسته‌ها
زنان

اعیاد مذهبی فرصتی برای شاد بودن [ هفت نکته برای همسر و مادر مسلمان ]

اعیاد مذهبی فرصتی برای شاد بودن
اعیاد مذهبی فرصتی برای شاد بودن

 تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید به‌عنوان یک زن، همسر و مادر مسلمان در اعیاد مذهبی چه وظیفه‌ای دارید و روز عید را چگونه باید بگذرانید؟ یک زن مسلمان و آگاه، باتوجه به نقش و جایگاه مهمی که در خانواده دارد، باید بداند چکونه از اعیاد مذهبی به عنوان یک فرصت برای شاد بودن همه اعضای خانواده بهره ببرد.

ظاهر آراسته

بهتر است روز عید در خانه ظاهری آراسته‌تر از سایر روزها داشته باشید. همچنین اعضای خانواده را نیز به این کار سوق دهید.

 غذای متفاوت بپزید

در اعیاد مذهبی یک کیک ساده و خوشمزه در خانه بپزید یا غذای متفاوتی درست کنید و به همه اعضای خانواده بگویید این غذا را به چه مناسبت آماده کرده‌اید. اگر این اعیاد مربوط به یکی از معصومین است، حتما نام آن معصوم را نیز ذکر کنید. مثلا بهتر است بگویید: “امروز برای به بعثت پیامبر عزیزمان، کیک پختم.”

 تزیین خانه

شما می‌توانید در اعیاد مذهبی با کمک اعضای خانواده، یک بخش از خانه را تزیین کنید. در تزیین کردن خانه از وسایلی که در خانه دارید و خلاقیت خودتان، استفاده کنید. همچنین می‌توانید با نصب یک بنر دم در خانه‌تان، عید را به همسایه‌ها نیز تبریک بگویید. درضمن اگر این بنر یا نما کار خودتان باشد، ممکن است اثرگذاری بیشتری داشته باشد. 

از اشتباهات یکدیگر بگذریم

اگر به هر دلیلی از یکی از اعضای خانواده دلخور هستید یا به عنوان مثال فرزندتان کار اشتباهی کرده است، اعیاد مذهبی را بهانه‌ای برای فراموشی خطاهای یکدیگر کنید و از اشتباه یکدیگر بگذرید. در اینجا نیز بهتر است با یک یادآوری ساده و کوتاه به فرزند یا همسرتان گوشزد کنید چرا از خطای آن‌ها چشم‌پوشی کرده‌اید.

تبریک کلامی، یادداشت یا پیامک برای شاد بودن

صبح روز عید که از خواب بیدار شده‌اید، با روی خوش به یکدیگر تبریک بگویید. همچنین می‌توانید یک یادداشت تبریک برای همسر یا فرزندتان بنویسید و در اتاق‌شان بگذارید تا به محض بیدار شدن یادداشت را ببینند. پیامک تبریک به اعضای خانواده نیز می‌تواند بسیار غافلگیرگننده باشد.

 بازی با کودکان

اگر فرزند کوچک در خانه دارید، می‌توانید روز عید بازی‌هایی ترتیب دهید که حین آن خیلی ساده، کوتاه، شیرین و فصیح داستان همان عید مذهبی را برایش تعریف کنید. همچنین به کودکان‌تان از لای قرآن عیدی بدهید. 

عکس یادگاری فراموش نشود

در روز عید، به اعضای خانواده پیشنهاد عکس دسته جمعی بدهید. در بخش تزیین شدهٔ خانه بایستید و با همه اعضای خانواده عکس یادگاری بیندازید. با این کار، خاطره شیرین روز عید را نیز ثبت کرده‌اید. 

به این ترتیب و با همین روش‌های ساده، شما می‌توانید روزهای زیبای اعیاد مذهبی را تبدیل به یک خاطره شیرین و زیبا و شاد برای همه اعضای خانواده کنید.

در ادامه بخوانید »» مسواک نزدن و پوسیدگی دندان ها چه عواقبی دارد؟ از دیابت تا بیماری ریه

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات