دسته‌ها
صوت

ماه رجب ، ماه روان درمانی است [ 4 دقیقه از سخنرانی استاد شهاب مرادی ]

رَجَب یا رَجَب المُرَجَّب هفتمین ماه از ماه‌های قمری است. رجب در کنار ذوالقعده، ذوالحجه و محرم، از ماه‌های حرام محسوب می‌شود. در روایات، حج عمره و روزه‌داری در این ماه تاکید و به عبادت در آن توصیه شده است.

از پیامبر(ص) نقل است: “رجب ماه خداست، شعبان ماه من است و رمضان ماه مردم من است.” هم‌چنین: “هرکس یک روز در ماه رجب روزه بگیرد مانند آن است که یک ماه روزه گرفته است.” نخستین شب جمعه ماه رجب را لیلة الرغائب می‌گویند و اعمال و آدابی برای آن در روایات آمده است. سنت اعتکاف در روزهای ۱۳ تا ۱۵ این ماه، که به ایام البیض معروفند، انجام می‌شود.

مهم‌ترین واقعه تاریخی ماه رجب بعثت پیامبر اسلام(ص) است. تولد امام باقر(ع)، امام جواد(ع) و امام علی(ع) و نیز شهادت امام هادی(ع) و امام کاظم(ع) از دیگر مناسبت‌های این ماه است.

بر زیارت معصومین به خصوص زیارت امام حسین(ع) در اول و وسط ماه و نیز زیارت امام رضا(ع) در ماه رجب تاکید شده است. (منبع : ویکی شیعه

ماه روان درمانی
ماه روان درمانی

*** 

#بشنوید | کلیپ صوتی : ماه روان درمانی 

دریافت mp3 (شش مگابایت)

 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» 

یادداشت استاد شهاب مرادی درباره ماه رجب [ + ویدیو ]

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات