دسته‌ها
اخبار

نظرات سرلشکر سلیمانی درباره به وقت شام + ویدیو کامل

بوسه سردار سلیمانی بر پیشانی ابراهیم حاتمی‌کیا حاج قاسم سلیمانی پس از تماشای «به وقت شام»: این فیلم مرا به گریه انداخت. از طرف مجاهدان و‌ رزمندگان از حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم.
بوسه سردار سلیمانی بر پیشانی ابراهیم حاتمی‌کیا
حاج قاسم سلیمانی پس از تماشای «به وقت شام»: این فیلم مرا به گریه انداخت. از طرف مجاهدان و‌ رزمندگان از حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم.

 

سرلشکر قاسم سلیمانی پس از تماشای فیلم « به وقت شام » ساخته استاد ابراهیم حاتمی کیا ، صحبت هایی درباره این فیلم داشتند که نظرات سرلشکر سلیمانی درباره به وقت شام در ادامه میخوانیم : 

 

سرلشکر قاسم سلیمانی : اولاً واقعا باید از آقای حاتمی‌کیا تشکر کنم که خط‌شکنی کردند، یک کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند.

ایشان با هنرمندی خاصی توانستند در واقع گوشه‌هایی از آن واقعیت تلخ را نشان بدهند.

من فکر میکنم خدمت بزرگی کردند با این کارشان به همهٔ کسانی که مظلومانه و غریبانه دفاع کردند.

این[فیلم] را وقتی مردم ببینند به حقیقتی که در واقع آن خطر بزرگی که اسلام و تشیع و همهٔ انسانیت را تهدید میکرد، بیشتر پی میبرند. لذا به این دلیل عرض میکنم که ایشان خدمت بزرگی کرد. یک فیلمسازی نبود، یک آگاهسازی بود.

 

به فکر متعالی ایشان واقعا تعظیم می‌کنم، کار بزرگی کردند.  و همهٔ کسانی که ایشان را در این مسیر حمایت کردند؛ چه برادران سازمان اوج، چه کسان دیگری که دست‌اندرکار بودند، چه کسانی‌که در منطقه یا در اقداماتی که درواقع در راستای این فیلم بود، انجام دادند، کار بسیار شایسته و ارزشمندی است.

من فکر میکنم این[فیلم] یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌هایی است که تا حالا تقریبا میتوان گفت که در بخشی از ابعاد، صد در صد نزدیک به واقعیت [بود]. در واقع میتوان گفت یک مستند واقعی است.

 

پس از این فیلم من تصور میکنم برای اینکه بتوان این خط را شکست و کارگردانان و نویسندگان متعهدی- نه‌تنها از ایران، [بلکه] از دنیا- سرازیر بشوند برای نشر و در واقع توسعه و تکثیر و تدوین این نوع حرکت‌هایی که وجود داشت؛

این مظلومیت و ظلم را.

آن چیزی‌که در واقع از صحنهٔ فیلم برای من تداعی صحنه‌های گوناگون را میکرد: [اوّل] همین صحنهٔ سربریدن بود. در واقع سربریدن‌هایِ جمعی، که من به کرّات در عراق و در سوریه [و] در جاهای گوناگون شاهدش بودم.

دوم، صحنهٔ آوارگی و مظلومیتی [بود] که ملت‌های عراق و سوریه با خون گلوی خودشان آن را حس کردند.

 

این فیلم به رغم اینکه من خب این صحنه‌ها را دیده بودم ولی خودم را به گریه انداخت. و چون این مظلومیت یک واقعیتی است که وجود دارد و صحنه‌های بسیار سختتر از این هم در این دو تا کشور به وقوع پیوسته [است]. البته الان در افغانستان هم در جهت دیگری در حال انجام است.

من از طرف همهٔ مجاهدین و شهدا و رزمنده‌های مظلوم این صحنه، از آقای حاتمی‌کیا و همهٔ کسانی که ایشان را در این صحنه کمک کردند، تشکر میکنم. در واقع [با این کار] از مدافعین حرم دفاع کردند. 

***

ویدیو :  روایت حاج قاسم سلیمانی از فیلم “به وقت شام” و ابراهیم حاتمی کیا   

دریافت  (3مگابایت)

 

ویدیو : صحبت‌های سرلشکر قاسم سلیمانی درباره فیلم «به وقت شام»؛ پس از تماشای این فیلم

دریافت  (10 مگابایت)

 

[su_note]

حتما بخوانید »» طرفداران آمریکا علیه ابراهیم حاتمی کیا ؛ مروری بر اختتامیه جشنواره فیلم فجر [+فیلمی جالب از رضا رشیدپور ]

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات