دسته‌ها
اخبار

تمام وب سایت های داخلی مشمول ترافیک نیم بها می‌شوند [معرفی سامانه ثبت دامنه ها با میزبانی داخلی ]

سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی
سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی

 

کسب‌وکارها برای بهره‌مندی از ترافیک نیم‌بها، اطلاعات سایت خود را ثبت کنند تمام وب‌سایت‌های داخلی مشمول ترافیک ترجیحی می‌شوند . محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی، از اقدام این سازمان برای حل مشکل ترافیک نیم‌بهای سایت‌های داخلی خبر داد.

 

بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی در اردیبهشت ماه ۹۶، در راستای اجرای سیاستها و اهداف شبکه ملی اطلاعات و با هدف رونق محتوای فاخر ایرانی و توسعه کسب‌وکارهای بومی، لیستی از ۲۰۰ سایت پرترافیک ایرانی ارایه شد که کاربران می‌توانستند از این سایت‌ها با تعریفه ترافیک ترجیحی یا نیم‌بها بازدید کنند.

 

این مصوبه همزمان با بهره‌برداری فاز اول و دوم شبکه ملی اطلاعات تصویب شد و در فاز اول تنها ۲۰۰ سایت پرترافیک که در داخل کشور میزبانی می‌شدند، مشمول این طرح شدند. در ادامه این لیست گسترش پیدا کرد و سایت‌های بیشتری را شامل شد اما همچنان کسب‌وکارهای داخلی زیادی هستند که اگرچه میزبانی آن‌ها در داخل کشور انجام می‌شود اما از این مزیت برخوردار نیستند.

 

از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصوبه جدیدی را ارایه کرد که بر اساس آن تمامی سایت‌های ایرانی که در داخل میزبانی می‌شوند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند و برای این منظور صاحبان کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند با مراجعه به سایت «سامانه ثبت دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی» و ثبت دامنه و آدرس‌های IP خود، از مزیت‌های این طرح استفاده کنند. در این سامانه کاربران قادر خواهند بود هر تعداد آدرس IP مورد نظر خود را ثبت و در صورت نیاز آن‌ها را بروزرسانی کنند.

 

محمد جواد آذری جهرمی با اعلام این خبر، لیست قبلی که شامل ۵۰۰ وب‌سایت پربازدید ایرانی می‌شد را منسوخ دانست و گفت: تمامی اپراتورها و ارایه‌دهندگان اینترنت ملزم هستند تمامی سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند را مشمول ترافیک حداقل نیم‌بها کنند.

 

کلیه تولیدکنندگان محتوای داخلی می‌توانند با استفاده از لینک icip.ito.gov.ir ، دامنه و آدرس عددی (IP) خود را ثبت کنند تا بتوانند از خدمات پهنای باند با هزینه حداقل نیم بها بهره‌مند شوند و کاربران و مخاطبان آن سرویس هم هزینه کمتری برای اینترنت بپردازند . 

 

منبع : سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات