دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

علت اصلی افزایش تحریم ها فتنه ۸۸ بود، نه مساله هسته‌ای


 آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت زهرا (س) گفت: عظمت فاطمه زهرا (س) در آیینه وحی و در گفتار نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین و کرامت ایشان در قلوب همه مؤمنین نشان‌دهنده عظمت یک بانو در اسلام است و امکان استعدادی که خداوند در وجود بانوان قرارداده و آن‌ها می‌توانند به عالی‌ترین رتبه‌ای که خداوند برای بشر منظور کرده است، برسند که نمونه کامل آن حضرت زهراست.

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران
آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران

وی ادامه داد: حضرت زهرا از نظر رتبه و مقام آیینه تمام‌نمای صفات جمال و جلال خداوند است و می‌توان از آن به عنوان اسم اعظم نام برد و سر نبی مکرم اسلام است و به تعبیر امیرالمؤمنین، بقیه و استمرار نبوت و رسالت خاتمیه است.

خطیب جمعه این هفته تهران تصریح کرد: بخشی از کارهایی که پیامبر اسلام (ص)‌ در ایفای تکمیل رسالتش مکلف بود بر عهده حضرت زهرا بگذارد، گذاشته بود و این مأموریت در خور ظرفیت رسول اکرم (ص) بود. حیات ایشان از نظر کمی کم بود، اما از نظر کیفی به اندازه تمام خوبی‌های عالم بود و در آیه مباهله نیز همین معنا استفاده می‌شود که دست فاطمه در رسالت خاتمیه از سوی خداوند بند است و آنچه بر دوش پیامبر بود بر دوش فاطمه زهرا آمد.

صدیقی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا بهانه را پس از رحلت رسول اکرم (ص) از همه گرفت گفت: اسلام زندگی، حکومتی و ولایتی متن دین ماست و اسلام بدون حکومتی که از بالا برنامه‌اش پیش‌بینی شده باشد، اسلام کامل نیست. این را حضرت زهرا با خطبه‌ها و فداکاری‌هایش و باهمه وجود تبلیغ کرد و با وجود حضرت زهرا (س) بعد از نبی مکرم اسلام هیچ عذری برای کنار زدن امیرالمؤمنین (ع) و زاویه گرفتن از غدیر و ولایت‌پذیری برای احدی باقی نماند.

وی خاطرنشان کرد: ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که ولادت همه زیبایی‌ها و همه کمالات ممکن است و همچنین ولادت فرزند شایسته آن بزرگوار که نقطه عطفی بعد از معصومین در تاریخ بشر بود را تبریک می‌گویم. بعد از معصومین کسی را به عظمت امام خمینی نمی‌شناسیم. برجستگی عمده حضرت امام خمینی همین بود که پرچم غدیر که حضرت زهرا قربانی آن بود، به اهتزاز در آورد و ولایت‌فقیه را در عرصه زندگی دارای نقش و رسالت قرارداد و حکومت‌های ساختگی و مجعول شرق و غرب را تحت تاثیر قرارداد و راه نویی در زندگی بشر که سبک زندگی دینی است به وجود آورد که حکومت، اقتصاد، فرهنگ و  اخلاق و ارتباطات جهانی آن، همه و همه آرم خداوند دارد و منحصر در این راه است که امیدواریم شروع ظهور امام عصر باشد. ولادت حضرت زهرا (س)‌ را به امام زمان (عج)، امت و رهبری عظیم‌الشأن این امت تبریک می‌گویم.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه روز ولادت حضرت زهرا روز زن است گفت: دنیای غرب در ارتباط با زن جز خیانت و تعرض به حقوق زنان هیچ خدمتی به جامعه زنان نکرده است. آن‌ها زن را ابزاری برای فروش کالاها و ارضای شهوات قراردادند. در دنیای غرب و کفر و الحاد، نه زن و نه مرد دارای ارزش نیستند، لذا این‌ها ارزش‌های انسانی را که باید آیینه خداوند باشد و موجودی که باید مظهر قدرت خداوند باشد، در حد یک حیوان و حتی پست‌تر پایین آوردند و شیوه فریب و زورگویی و تجاوز ارمغانی است که این‌ها برای جامعه بشری پیش آوردند

وی افزود: قرآن کریم در‌ آیه 195 سوره آل عمران آورده که خداوند خریدار اعمال صالح شماست و مرد و زن نیز در این راستا فرقی ندارند و خداوند اعمال زنان را نیز ضایع نمی‌کند. در آیه‌ 124 سوره نساء نیز آمده که چه مرد و چه زن اگر عمل صالحی انجام دهند، حاصلش ورود به بهشت است و هیچ تفاوتی در آن نیست و هیچ ممنوعیتی برای بانوان در این امر نیست. در‌ آیه 97 سوره نحل نیز همین مورد‌ آمده است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: دنیای غرب باید خجالت بکشد و شرم کند که این قدر رتبه بشر را پایین آورده است و حیوانیت و شیطنت و فریب را جایگزین ارزش‌های والایی کرد که هم دنیای انسان را نورانی می‌کند و هم ابدیت به انسان می‌بخشد.

‌آیت‌الله صدیقی با اشاره به‌روز ارتش و تأسیس سپاه پاسداران اظهار داشت: افتخار نیروهای مسلح است که امیرالمؤمنین از آن‌ها ستایش کرده و 4 مدال به آن‌ها داده است. امیرالمؤمنین در منشور حکومتی و در نامه به مالک اشتر فرموده‌اند این‌ها دژ مستحکم هستند که با وجود این‌ها ملت حفاظ و پناهگاه دارد. مدال دیگر زینت و آریش مسئولان است. اگر بازوی پرتوان در اختیار مسئولان نباشد آن‌ها نمی‌توانند در صحنه بین‌الملل سر بلند کنند چرا که آدم ضعیف را گرگ‌ها می‌خورند.

وی ادامه داد: وقتی سپاه تأسیس و ارتش احیاء شد و آن‌ها 8 سال و نیم اقتدار آفریدند و شرق و غرب را مبهوت کردند و حماسه آفریدند، اینجا بود که رهبری و نظام احساس سرافرازی و افتخار کردند و این است که امیرالمؤمنین آن‌ها را “زین ولاة” نامید.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: مدال دیگری که امیرالمؤمنین به ارتشیان و سپاهان داده است، “عزالدین” بودن است. این‌ها آن‌قدر ارزش دارند که امام راحل بر بازوی بسیجیان بوسه می‌زد و به این بوسه افتخار می‌کرد که آن‌ها در یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح دارند و اگر چنین چیزی نبود، دین رشد نمی‌کرد. امروز نیز وابستگان به اجانب، اگر نیروهای مؤمن و مسلح را پشتیبان نظام نمی‌دانستند، شرارتشان بیش از این‌ها می‌شد، اما نیروهای مسلح هستند که عزت دین را به همراه دارند.

صدیقی مدال چهارم را “سبل امن” عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح مسیر امن و آرامش قلبی آحاد ملت هستند. ما نیز تأسیس سپاه و روز ارتش را به این نیروهای مؤمن و وفادار که افتخار می‌کنند در رأس آن‌ها یک مرجع تقلید و فقیه عادل و جامع‌الشرایط و نایب عام امام زمان قرار دارد، تبریک بگوییم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با متخصصان سازمان انرژی اتمی گفت: رهبری معظم انقلاب در این دیدار بیاناتی را فرمودند که ملت در تمام این مدت منتظر چنین صراحت و شفافیتی در بیان ایشان بودند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه انرژی هسته‌ای در عرصه‌های مختلف برای ما کارساز است افزود: انرژی هسته‌ای تأمین‌کننده نیازهای همه‌جانبه مردم شهید داده ماست. هم در بعد انرژی و هم کشاورزی، پزشکی و انواع مختلف فواید و برکاتی که عاید این جامعه می‌شود و علاوه بر این‌ها نقطه عطف و جرقه‌ای در تمدن اسلامی و باور و ایمان به وجود آورد که می‌شود در دامن دین بود و بدون نیاز به شرق و غرب به قله علم و صنعت ارتقاء پیدا کرد و این مسئله مهم‌تر از دیگر فواید است.

احساس “استغنا” ملت ایران را استوار کرده است

صدیقی تصریح کرد: ملت ما امید دارد و احساس استقلال می‌کند. بدون استغنا، استقلال تأمین نیست و آن چیزی که ملت را محکم، پابرجا، استوار و با آرامش در مسیر پرواز قرار می‌دهد، این است که احساس کند بدون کمک گرفتن از دنیای استکبار می‌تواند روی پای خود بایستد.

وی افزود: در مسئله هسته‌ای دنیای شرق و غرب، دانشمندان ما را یاری نکردند و انرژی هسته‌ای چیزی بود که با ایمان، اعتقاد، جهاد و مجاهدت و پیگیری دانشمندان ما توانستند این علم را بومی کنند. ما در مسئله درجه غنی‌سازی، غنی‌سازی 20 درصد را نداشتیم و دنیا در موضوع رآکتور تهران با ما کنار نیامد و بر خلاف قول‌هایی که داده بودند مانند همیشه عهد‌شکنی کردند و درحالی‌که قرار بود این معامله به نتیجه برسد، آمریکا کارشکنی کرد و آن‌ها عقب‌نشینی کردند، اما دانشمندان ما در مدت کمتر از چیزی که آن‌ها فکر می‌کردند غنی‌سازی 20 درصد را به دست آوردند و رآکتور تهران را راه انداختند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: این پیروزی ما یک پیروزی فرهنگی، اسلامی، ایمانی و جلوه اعتقاد و استقلال است، لذا حضرت آقا فرمودند ما به هیچ قیمتی از دستاوردهایی که دانشمندانمان در مسئله صلح‌آمیز هسته‌ای به دست آورده‌اند، از هیچ‌کدام عقب‌نشینی نخواهیم داشت. بنابراین نه آب سنگین اراک و نه دیگر کانون‌ها با فرمان نایب امام زمان به هیچ‌وجه تعطیل شدنی نیست.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: فکر نکنیم که مسئله هسته‌ای موجب تحریم بود، بلکه فتنه موجب تحریم‌ها شد. تحریم از زمان ابتدای انقلاب آغازشده و اوج آن ضربه‌ای بود که فتنه‌گران زدند و دولت را ضعیف نشان دادند و آن‌ها جرات کردند این‌طور حرکت‌های غیرقانونی و زورگویانه را انجام دهند.

وی افزود: بنده با اطمینان عرض می‌کنم اگر دنیای استکبار بتواند چرخ‌های هسته‌ای ما را از کار بیندازد، یقین بدانید نه تنها چرخ تولید و اقتصاد ما سرعتی پیدا نخواهد کرد، بلکه بیشتر دچار اختلال می‌شوند و این دو باهم ملازمه دارند. یعنی اگر در موضوع هسته‌ای بتوانیم اقتدار خود را نشان دهیم، در بحث تولید نیز خواهیم توانست والا شکست‌خورده واقعی خواهیم بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: منطقه سیستان و بلوچستان منطقه حساسی است که سیستانی‌های قهرمان با بلوچ‌های وفادار به مملکت و نظام سالیان سال با آرامش و بدون درگیری زندگی کرده‌اند و حضور دولت در آنجا که این نوع سفرها مورد تشویق و تأیید مقام معظم رهبری است، هم آشنایی رو در رو با ملت و دلگرم کردن آن‌ها را در پی دارد و هم اینکه آشنا شدن با واقعیت‌های هر منطقه از نکات مثبت است و امیدواریم این سفر در راستای تقویت نظام و حمایت از مردم باشد.

وی در پایان به قطعنامه مجلس اروپا اشاره کرد و آن را سخیف، بی‌شرمانه و زیاده‌خواهان خواند و افزود: این‌ها بعد از سال‌ها تجربه فکر کردند وضع جدیدی پیش‌آمده و این مذاکره چه بسا آن‌ها را به اشتباه انداخته که فکر کردند به دین، فرهنگ، ارزش‌ها و قداست ما می‌توانند دست‌اندازی کنند درحالی‌که خودشان ناقض حقوق بشر هستند.

با استقامت در موضوع هسته‌ای پاسخ دندان‌شکنی به اتحادیه اروپا می‌دهیم

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: ملت ایران به فضل الهی با استقامت در موضوع هسته‌ای و با تقویت فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف ان‌شاءالله جواب دندان‌شکنی را به اتحادیه اروپا و استکبار آمریکا خواهند داد.

صدیقی افزود: امسال سال فرهنگ است. یعنی سال عمل به دین در بعد حجاب و کاهش گناهان و هم در ابعاد مختلف رشد علمی و فرهنگی ملت ایران به فرمان مقام معظم رهبری که فرمان ایشان، فرمان امام زمان است و در زمان غیبت حکم نایب امام، حکم خود امام را دارد. امیدوارم امسال با پیشرفت‌هایی در عرصه‌های اخلاقی، مبارزه با فساد  و در عرصه اقتصادی با اعتماد و کمک کردن به مسئولان همراه باشد.

وی در خطبه اول به تفسیر کوتاهی از سوره حمد پرداخت و با اشاره به تفسیر صدرالمتالهین که این سوره را به 8 پیام و درجه تقسیم می‌کند، گفت: در این سوره 8 پیام برای پیروان قرآن منظور شده است.

وی این پیام‌ها را پیام معرفت، شکر، رجا، خوف، اخلاص،‌ دعا و اقتدا به اسوه‌ها و افراد ره یافته خواند و گفت: دعا هم خودشناسی و هم خداشناسی است و دعای واقعی نیز برای انسان مضطر است، یعنی انسانی که بدون چاره است.

بیشتر بخوانید »» 

دانلود نشریه خط حزب الله ۱۲۴ [ سربازان عدالت چه کسانی هستند ؟ ]

معرفی ۲۲bahman.ir وب سایت انقلاب اسلامی برای تحقیق و پژوهش [دانشنامه آنلاین ]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات