دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

دشمن نگران ایجاد تمدن اسلامی است [ مرور سخنرانی دکتر جلیلی ]


سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی عصر امروز دوشنبه در برنامه‌ای که با عنوان “جشن هسته‌ای” توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به شعارهای دانشجویان و فریادهای موافقان و مخالفان مذاکرات هسته‌ای و دانشجویانی که فریاد می‌زدند برگ برنده ما شهید زنده ما، اظهار داشت: برگ برنده ما همین نشاط دانشجویی و همبستگی ملی است که در این دانشگاه و در این مراسم حضور دارد.

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی
سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی

وی افزود: انتظاراتی از دانشگاه و دانشجو می‌رود و یکی از آن انتظارات این است که دانشجو یک سؤال مشخصی داشته باشد و به دنبال آگاهی از گذشته خود و اینکه اکنون در چه جایگاهی قرار دارد، باشد و اینکه بدانیم مختصاتی که اکنون در آن قرار داریم، چه مختصاتی است و مختصات گذشته و آینده ما چه بوده و چه خواهد بود و کنون در چه وضعیتی قرار داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: اگر به این سؤالات پاسخ بدهیم، مباحث حل خواهد شد و اگر بتوانیم به گذشته و آینده نگاه روشن داشته باشیم، آن موقع شاید بسیاری از این مباحث حاشیه‌ای حل خواهد شد.

جلیلی با تاکید بر اینکه بدون نگاه به گذشته نمی‌توانیم آینده خودمان را ترسیم کنیم، ادامه داد: اگر پیشینه خود را به خوبی ندانیم، شاهد این خواهیم بود همان کسانی که در گذشته از استبداد و استعمار حمایت می‌کردند و مخالف آزادی و حقوق بشر بودند، دوباره دم از آزادی بزنند.

وی ادامه داد: دانشجو، جامعه و کشور ما باید بداند چه پیشینه و گذشته‌ای داشته است تا کسانی که در گذشته بدترین مراتب دیکتاتوری و خفقان را در کشور ما ایجاد کردند، دم از آزادی نزنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه اگر ما از آینده نگاه روشنی نداشته باشیم و هدفمان مشخص نباشد، نمی‌دانیم چه هدفی خواهیم داشت، تصریح کرد: در این شرایط کسان دیگری برای ملت ما آینده،‌ آزادی و پیشرفت ما برنامه‌هایی را طرح‌ریزی می‌کنند و اهدافی را پیش‌بینی خواهند کرد.

جلیلی افزود: اینکه می‌بینید دشمنان ما از آرمان‌ داشتن ما می‌ترسند و گاها آن را به سخره می‌گیرند، به این دلیل است که می‌دانند آرمان‌های ما، اهداف کشور ما را مشخص می‌کند و باعث رسیدن ما به هدف می‌شود. در این شرایط دانشگاه وقتی می‌تواند نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کند که بداند چه پیشینه و گذشته‌ای داشته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش جنبش دانشجویی و دانشجویان در مسیر انقلاب اسلامی گفت: دانشجوی ما متعهد، آگاه و آزادیخواه بوده است و این ویژگی‌ها در سابقه حرکت جنبش دانشجویی دیده می‌شود. افتخار دانشجو و جنبش دانشجویی این بوده است که به موقع پیش‌بینی کرده و به موقع عمل کرده و به همین دلیل مانع دشمنان برای رسیدن به اهدافشان شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه شما مختصات شانزده آذر سال 1332 را می‌دانید، گفت: این حادثه زمانی بود که قدرت‌های استکباری برای اینکه بتوانند برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهند، با حضور در دانشگاه‌ها نقشه‌هایی را دنبال می‌کردند.

جلیلی گفت: کسانی که در دانشگاه حرکات دانشجویی را در نیم‌قرن اخیر دنبال می‌کردند، افرادی آگاه و مدافع ملت بودند. کسانی که در دانشگاه تهران در آذر 1332 با ریخته شدن خون خود فریاد آزادیخواهی برای ملت خود سر دادند، کسانی بودند که دغدغه آزادی داشتند.

وی با اشاره به اینکه حرکت آزادی‌خواهانه تنها با بیرون کردن یک نظام استکباری حاصل نمی‌شود، ادامه داد: زمانی حرکت دانشجویی علیه ملت ایران و کسانی که مخالف آزادی ملت ایران تلاش می‌کردند، صورت گرفت و این حرکت در 16 آذر 1332 و 13 آبان 1358 نماند و ادامه پیدا کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حوادث انتخابات سال 88 در ایران ادامه داد: این حرکت دانشجویی و کسانی که خواستار آزادی بودند، در سال 88 در مقابل کسانی که با اردو کشی می‌خواستند آرای مردم را وتو کنند، قرار گرفت و این دانشجویان در برابر این حرکت دیکتاتوری ایستادند و خود را مخالف دیکتاتوری نشان دادند.

جلیلی در همین زمینه خاطرنشان کرد: همین افراد بودند که اجازه نمی‌دهند افرادی با دیکتاتوری چه در سال 76، چه در سال 80، چه در سال 84 و چه در سال 88 و چه در سال 92 افرادی بخواهند با دیکتاتوری رأی مردم را وتو کنند و در همه این زمان‌ها دانشجویان مدافع رأی مردم و مخالف دیکتاتوری بودند.

وی افزود: امروز نیز همین دانشجویان و آزادیخواهان به کسانی که می‌خواهند با دیکتاتوری مدرن شیوه مدرن دیکتاتوری را جایگزین جمهوریت کنند، اجازه نخواهند داد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود به سفر اخیر اشتون به ایران اشاره کرد و گفت: در این سفر به خانم اشتون گفتم شما می‌دانید که ما با مرسی اختلافات زیادی داریم و شاید او در بعضی از مسائل به دیدگاه شما نزدیک‌تر باشد اما اگر مردم آن را انتخاب کرده‌اند، باید به نظر مردم احترام گذاشت و شما نمی‌توانید این انتخاب را زیر سؤال ببرید و یا در اوکراین با دیکتاتوری بگویید این سازوکار را چون ما نمی‌پسندیم و مورد نظر استکبار نیست، باید تغییر کند.

جلیلی گفت: دانشجوی متعهد ما در همه دوره‌ها از آرمان‌های نظام دفاع کرد و مدافع جمهوریت بودن او فقط در همان دوره‌های 16 آذر 32 و یا 13 آبان 58 خلاصه نشد. از همین دانشگاه امیرکبیر بودند کسانی که با شروع جنگ تحمیلی دفاع از کشور و مملکت را در پیش گرفتند و در این راه جان خود را فدا کردند به طور یکه بیش‌ترین سهم را دانشجویان در این مسئله داشتند.

وی با اشاره به اینکه در مسئله هسته‌ای نیز همین مسئله صورت گرفت، گفت: اینکه شما دانشگاه و ظرفیت بزرگ دانشگاه را که با جدیت در عرصه هسته‌ای فعالیت می‌کنند، می‌بینید، به همین دلیل است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: کسانی که امروزه ادعای مخالفت با توتالیتریسم دارند و نظام ما را که آرای مردم را ملاک می‌دانند، نظامی توتالیتر می‌دانند، به خود اجازه می‌دهند حتی در کوچک‌ترین بحث یک ملت که همان اجازه آزادی بیان، آزادی انتخاب و آزادی تحقیقات است، دخالت کنند؛ همان کسانی که امروز مدعی آزادی هستند و حتی تلاش می‌کنند آزادی انتخاب و آزادی تحقیقات علمی را نیز بگیرند.

جلیلی تاکید کرد: توتالیتر یعنی اینکه بیایند درباره کوچک‌ترین شئون یک ملت نظر دهند و بگویند حتی برای کار کردن یک دستگاه سانتریفیوژ و یا جابجایی کردن آن، آن‌ها باید نظر دهند.

وی گفت: توتالیتر کسانی هستند که عنوان می‌کنند حتی یک دستگاه سانتریفیوژ هم نباید بدون اجازه و نظر آن‌ها جابجا شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: دشمنانی که امروز مخالف آزادی ملت ما هستند، قطعاً باید دانشگاه‌هایی را که وارد عرصه علمی و به خصوص هسته‌ای می‌شوند و افرادی مانند شهریاری، علی‌محمدی، رضایی نژاد و احمدی روشن را تربیت می‌کند، مانع بدانند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی گفت: این شهدای هسته‌ای ما بزرگ‌ترین شهدای راه آزادی ما بودند که گفتند ما باید آزاد باشیم و کسی نمی‌تواند در این مسیر مانع ما باشد. این شهدا آگاه بودند و می‌دانستند مخالفان آزادی این راه را برای آن‌ها سد می‌کنند و راه آزادی این ملت هزینه دارد که آن‌ها با اهدای خون خود این هزینه را پرداختند.

جلیلی گفت: تمام شهدای هسته‌ای ما می‌دانستند که راهی را که پیش رو دارند، راه خطرناکی است و دشمن نمی‌خواهد آن‌ها این راه را ادامه دهند اما با این وجود در این راه قدم گذاشتند. آقای عباسی که امروز در این جلسه حضور دارد و توانست با آگاهی با این توطئه دشمنان برخورد کند، آگاه بود که دشمنان از این مسیر راضی نیستند و با این آگاهی در این مسیر قدم گذاشت.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: ملت ما امروز این ظرفیت را دارد که با دانشگاه‌ها که بر خواسته از ملت ماست، در کنار آن چیزی که پیوند اسلامیت و جمهوریت نظام است و انقلاب اسلامی بر این دو مبنا شکل گرفته است، در این مسیر گام بردارد.

وی گفت: نظام با تمام ظرفیت خود از دانشگاه‌ها پشتیبانی می‌کند و پشتیبان دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد که در مسیر هسته‌ای و یا سایر مسیرها تحقیقات آن را ادامه دهند.

جلیلی تصریح کرد: دانشگاه ما امروز اصرار می‌کند و می‌خواهد تحقیقات علمی انجام دهد اما دشمنان ما مانع آن هستند اما نظام اسلامی با تمام وجود از تحقیقات علمی دانشگاه‌ها دفاع می‌کند و پشتیبانی نظام از دانشگاه‌ها سند دفاع آن از عرصه تحقیقات و علم در کشور است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: دشمنان ما روزی نگران بودند که ایران تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای در منطقه و جهان شود و امروز نگران‌اند که ایران به یک الگوی تمدن اسلامی و پیشرفت تبدیل شود و در این میسر حرکت کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دو جریان در مقابل انقلاب اسلامی و نظام اسلامی قرار گرفته است، گفت: یک جریان تحجر که امروز با عنوان تکفیری‌ها فعالیت می‌کند و دیگر جریان به اصطلاح مدرن تحجر است که مدعی مردم‌سالاری و حقوق بشر است که بیش‌ترین پیوند را با ملت‌های متحجر دارند. کشورهایی که حتی یک انتخابات آزاد را در فعالیت خود ندارند و برای ملت ما و جهان بسیار رسواکننده است و دیگر اینکه ما به خوبی پیوند تحجر و مدرنیته تحجر را در این برخورد دیده‌ایم.

جلیلی گفت: این جریان از تروریست‌ها حمایت می‌کند و درعین‌حال شعار دفاع از مردم‌سالاری را سر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این حرکتی که شما امروز انجام داده‌اید، گواه این مسئله است، افزود: این افراد حتی حاضرند آبروی نداشته خود را بگذارند و در این مسیر دست به کشتن دانشمندان می‌زنند؛ همان کسانی که شهدای هسته‌ای ما را مورد هدف قراردادند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ملت ما یک کار بزرگ انجام داده است و آن ایجاد نمونه‌ای از حکومت است که می‌تواند ضمن استقلال به پیشرفت برسد، گفت: نگرانی آن‌ها این است که امروز ایران نمونه پیشرفت خود را تکثیر کند؛ نمونه‌ای که به دلیل وجود شاخصه‌هایی چون وحدت و همبستگی ملت، آرمان‌های بزرگ و هدف‌دار بودن این آرمان‌ها بوده است و امروز در ادامه این مسیر باید گام بزرگ برداریم. اگر می‌بینید دشمنان ما امروز رجز می‌خوانند و فریاد می‌زنند، می‌دانند که امروز نمی‌توانند با این ملت با زبان زور سخن بگویند. 8 سال دفاع مقدس گزینه نظامی دشمنان بود که روی میز قرار گرفت و آن‌ها از ملت ایران تودهنی خوردند.

وی با اشاره به اینکه 35 سال پیشرفت مستمر نتیجه تحریم‌های آن‌ها بود، گفت: خود این افراد و یکی از اندیشکده‌های آن‌ها اذعان می‌کند که ایران به عنوان نمونه‌ای است که نشان داد نه تنها در ارتباط داشتن با آمریکا بلکه در حالت تقابل با آن به پیشرفت رسید و آن‌ها امروز سرخورده از همه عرصه‌ها به اذن تحریم‌های اقتصادی، آزادی و حقوق بشر به دنبال مانع‌شدن در این مسیر پیشرفت هستند.

جلیلی گفت: دشمنان ما امروز حتی نگران یک تراکنش بانکی شما هستند و ادعا می‌کنند که ما برای این فعالیت‌ها نیز باید از آن‌ها اجازه بگیریم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نقش دانشجو و دانشگاهیان در عرصه علم گفت: آن‌ها می‌خواهند علم امروز ما در دانشگاه‌ها علمی سکولار و جدا از دردها و مشکلات مردم باشد تا بتوانند به موقع از محصول آن علم در خدمت خود بهره بگیرند. در حالیکه در کنار اسلامیت، وحدت و جمهوریت ما با استفاده از ابزارهای علمی می‌توانیم تمدن اسلامی را ایجاد کنیم؛ چیزی که امروز دشمنان ما را نگران ساخته است، همین مسئله است.

وی گفت: دشمنان ما امروز بیشتر از اینکه نگران یک سانتریفیوژ باشند، نگران شهدای ما هستند. نگران این هستند که چرا این شهدای بزرگوار اعتمادبه‌نفس را در میان ملت ایران غنی‌سازی کرده‌اند و اینکه ایران می‌تواند نمونه‌ای که در هسته‌ای صورت داده، در صنعت کشاورزی و اقتصاد نشان دهد و به پیروزی‌هایی در این مسیرها دست یابد.

جلیلی با بیان اینکه این باور ماست که امروز دانشگاه‌های ما قرارگاه علم اقتصادی هستند و می‌توانند در این مسیر حماسه بزرگ اقتصادی را رقم بزنند، گفت: دانشگاه‌های ما به عنوان یک قرارگاه بزرگ اقتصادی باید علم نافذ، حلال مشکلات کشور و به قول امام برطرف کردن درد محرومان و مستضعفان جامعه باشد و مشکلی از مشکلات آینده را باز کند. من امیدوارم که ایران آینده‌ای روشن در مقابل این متحجرین خواهد داشت.

بیشتر بخوانید »» 

خنداننده شو ؛ولی نه به هر قیمتی! [اینجا تلویزیون است نه اینستاگرام]

برنامه خندوانه به امپراتوری فحش های اینستاگرامی تبدیل شده است


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات