دسته‌ها
اخبار

بهائیان و دکترین شوک [مراقب باشیم فجایع بم در کرمانشاه تکرار نشود ]

تیر 1391 دادگاه انقلاب شهرستان بم 11 نفر از مدیران یک سمن به نام “انجمن نیکوکاری رهاورد مهر و دانش” را به اتهام “اقدام علیه امنیت داخلی از طریق ترویج فرقه بهائیت” به زندان محکوم کرد.

 

انجمن مذکور از سال 1382 به شکل رسمی ثبت شد اما فعالیتش را بلافاصله پس از وقوع زلزله بم تحت عنوان کمک و امداد رسانی، آموزش، مراقبت، حمایت و توانمندسازی کودکان، زنان و افراد آسیب دیده در حوادث و بلای طبیعی و آسیب های اجتماعی آغاز کرده بود.

 

انجمن بنا به اذعان مدیرانش بیش از 800 عضو، مسئول و حامی در کشور داشت و سرپرستی و آموزش و نگهداری از صدها کودک را فقط در شهرستان بم، عهده دار بود.

 

تاسیس مهدروستا، برگزاری دوره های آموزشی غیررسمی در روستا و دهستان های استان کرمان و سپس گسترش کار به مشهد، اصفهان، شیراز، تهران و … همراه با همکاری جدی با تشکیلات وابسته در تهران از شورای کتاب کودک تا مجموعه سمن های کودکان کار “شبکه نمازی” و ترویج ملی روش آموزشی فرویدی”مونته سوری”، از مجموعه اقدامات انجمن رهاورد بود.

 

10 سال پس از زلزله بم، پس از فاش شدن نقش شبکه سمن های تحت مدیریت “باقر نمازی” و همکاران در ماجراهای سال 88، وزارت اطلاعات موفق به شناسایی دامنه گسترده اقدامات تشکیلات مذکور شد.

 

لیبرال ها معتقدند برای حل تعارض نسل جدید بشر با ارزش های بنیادین و نظامات سرمایه داری تسلط بر حوزه آموزش و پرورش ضروری است. میلتون فریدمن بهترین زمان برای عملی کردن این پروسه را در هنگامه وقوع “شوک اجتماعی/اقتصادی” ارزیابی می کند.

 

یعنی زمانی که زلزله، سیل یا بلایا و فجایای مختلف حواس جامعه را از حوزه خدمات اجتماعی منحرف کرده، وقت مناسبی برای جایگزینی نهادهای جدید بر ویرانه بستر سنتی است.

به عنوان مثال در بحبوحه وقوع سیل در نیورلئان، دولت آمریکا به جای بازسازی مدارس عمومی آمریکا ، پروسه خصوصی سازی و واگذاری مدارس را اجرایی کرد و به ناگاه “مدارس چارتر” آموزش ایالت های فقیر سیل زده را عهده دار شدند.

 

بنا بر آموزه های بهایی، برترین وظیفه زنان تربیت و آموزش نسل تعریف شده است. بر همین اساس زنان بهایی تاسیس اولین مهدهای کودک و مدارس خصوصی در ایران را عهده دار شدند.

زنان میسیونر بهایی در ایران، هند، بنگلادش، اندونزی و سایر کشورهای مسلمان از حمایت ویژه نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل برخوردارند و بهاییان در یونسکو صاحب کرسی مشورتی هستند.

 

بعد از زلزله بم و افشای تدریجی نقش سمن های بهایی و غیربهایی مجری “دکترین شوک”، سمن ها و خیریه های مشابه در زلزله ورزقان و بوشهر چند ده روز پس از استقرار در منطقه شناسایی و اخراج شدند.

از دیروز برخی از مدیران بی بی سی فارسی و مجموعه ای از مرتبطین داخلی، تبلیغات برای جاگیری “جمعیت امام علی” و سمن های مشابه در مناطق زلزله زده کرمانشاه را آغاز کرده اند.

نهادهای واسط وابسته به “آژانس توسعه فراملی امریکا” همچون مدرسه کارآفرینی اجتماعی پرتو و سایر اعضای شبکه “باقر نمازی” نیز در بعد بسیج نیروها، اجرای عملیات رسانه ای و سهم خواهی از مدیریت بحران وارد عمل شده اند.

 

پرواضح است که مقابله و مواجهه با بحران های طبیعی و اجتماعی را نمی توان صرفا عملیاتی “دولتی”/ “حاکمیتی” اعلام کرد و از همیاری و همکاری مردمی ممانعت به عمل آورد.

آنچه مطلوب و واجب می نماید هوشیاری و رصد تحولات در منطقه بحران زده برای جلوگیری از سوء استفاده عوامل و سازمان های غرض ورز و شبکه سازی موازی با حاکمیت در خاک ایران است.

 

یادداشتی از دکتر زهرا طباخی (کانال @jostejougar1 )

 

همه چیز عادی بود. مربیانی که داوطلبانه به بچه های بی سرپرست و فقیر بم کمک می رساندند. در عمل پروژه شبکه سازی اجتماعی تحت حمایت آژانس های خارجی و زیرمجموعه های سازمان ملل اجرا شد!
همه چیز عادی بود. مربیانی که داوطلبانه به بچه های بی سرپرست و فقیر بم کمک می رساندند. در عمل پروژه شبکه سازی اجتماعی تحت حمایت آژانس های خارجی و زیرمجموعه های سازمان ملل اجرا شد!
شبکه سازی اجتماعی پروسه ای "نرم" است که عوامل مجری آن عامدانه تلاش می کنند کمتر در دید باشند. همین موضوع "روستاها" را به هدفی دلپذیر و امن تبدیل می کند.
شبکه سازی اجتماعی پروسه ای “نرم” است که عوامل مجری آن عامدانه تلاش می کنند کمتر در دید باشند. همین موضوع “روستاها” را به هدفی دلپذیر و امن تبدیل می کند.

.

[su_note]

در ادامه بخوانید »» 

برنامه ریزی طرفداران حسن روحانی برای ۳۰ سال آینده ایران و ۲۰۰۰ مدیر طرفدار غرب 

بررسی نفوذ در انقلاب اسلامی ایران از کشمیری تا برجام 

کشف باند نفوذ آمریکایی در مطبوعات کشور+سوابق و تصاویر

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات