دسته‌ها
رسانه ملی کیوسک

برنامه خندوانه به امپراتوری فحش های اینستاگرامی تبدیل شده است

برنامه خندوانه
برنامه خندوانه

قسمتی از برنامه خندوانه که از تلویزیون پخش شد با اعتراض‌های زیادی از سوی مخاطبان تلویزیون روبه‌رو شد. به کارگیری الفاظ نامناسب، توهین‌آمیز و دستاویز قرار دادن هر چیزی حتی محتویات توالت برای خنداندن باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این برنامه واکنش نشان دهند.

 

تلاش برای پاسخگویی مدیر شبکه نسیم درباره محتوای نامناسب برنامه خندوانه با پاسخگو نبودن وی همراه بود. در عوض یکی از افراد مطلع اطلاعاتی را درباره این برنامه در اختیار ما قرار داد.

از جمله اینکه شنیده شده حامی اصلی پخش برنامه خندوانه خود شخص رئیس رسانه ملی است و همین موضوع حاشیه امنی را برای این برنامه به وجود آورده است و با وجود ممیزی‌های زیاد هنوز هم برنامه خندوانه به خاطر اسپانسری که دارد از شبکه نسیم پخش می‌شود، اما هیچ‌کس زمان پایان پخش آن را به خوبی نمی‌داند!

  

خنداننده‌شو و توهین به بازیکن تیم ملی

مسابقه استندآپ کمدی برنامه «خندوانه» این شب‌ها وارد مرحله دوم اجرا شده است. سه‌شنبه شب چند اجراکننده به روی استیج برنامه خندوانه رفتند و اجرای برنامه کردند. دو نفر از چهره‌های حاضر در این بخش پیش از این نام‌های «امپراتور کوزکو»و «شیخ حسین» در فضای شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام فعالیت داشته‌اند و استندآپ‌های‌شان را منتشر می‌کردند که اغلب موارد دارای کلمات رکیک و نامناسب برای رده سنی غیربزرگسال بود.

 

حالا این دو نفر با نام‌های اصلی‌شان یعنی سیده‌زینب موسوی و حسین شاهرخ‌نیا در برنامه حاضرند. در اجرای سه‌شنبه، موسوی درباره نامگذاری گفت و به نام‌های مشهوری که با هم می‌آیند، اشاره کرد و مصداق آن را نام شیث و نصرتی گفت که یادآور اتفاق غیراخلاقی در زمین فوتبال است.

 

وی در بخش انتهایی به نام‌هایی که برگرفته از شغل افراد است، اشاره کرد: «شما یک نفر را ببینید فامیلی‌اش آهنگر باشد، یعنی پدربزرگش آهنگر بوده یا اگر کسی را ببینید که فامیلی‌اش قناد است یعنی پدربزرگش قناد بوده، فقط من نمی‌دانم پدربزرگ سوشا مکانی چه کاره بوده؟»

رامبد جوان هم که به عنوان داور خنداننده‌شو حضور داشت، گفت هیچ مشکلی با این اجرا ندارد! توجه کنید که این ادبیات از تلویزیون جمهوری اسلامی در حال پخش بوده نه خدایی نکرده شبکه‌های ماهواره‌ای!

 

جالب اینجاست که شقایق دهقان، داور و مربی زینب موسوی هم گفت که بسیاری از بخش‌ها برای اینکه به کسی بر نخورد حذف شده است!

 

 یکی دیگر از استندآپ‌هایی که در ششم تیر برگزار شد، اجرای بهزاد قدیانلو بود که در آن از زبان یک گوسفند به اجرای برنامه پرداخت و ادای برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را درآورد و بعد از سؤال کردن از حضار یکی گفت اینو چی می‌گی؟! در اینجا به وضوح به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری توهین شد و همه هم خندیدند!

 

فرهان معین هم دیگر شرکت‌کننده‌ای بود که درباره قطعی آب صحبت کرد و در آن خواست که اگر آب قطع بود مردم توالت نرن و تکرار کرد که با گوشی موبایل توالت نرین، آقا نرین!

 

متأسفانه الفاظی از این دست در اجراهای خنداننده‌شو برنامه خندوانه زیاد است.روزنامه «جوان» تلاش کرد درباره این حجم از به کارگیری الفاظ نامناسب در برنامه خندوانه با محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم گفت‌وگو کند که به‌رغم تلاش زیاد احسانی حاضر به پاسخگویی نشد، اما منابع خبری «جوان» درباره حجم بالای ممیزی برنامه «خندوانه» می‌گویند که «در حد خیلی زیاد» است.

 

برخی از تفاوت‌های پخش اصلی برنامه خندوانه و پخش تکرار آن این است که ممیزان شبکه علاوه بر چک کردن متن‌ها و اجراها گاهی اوقات متوجه می‌شوند که اجراکننده استندآپ کمدی بخش‌هایی را در زمان اجرا اضافه کرده‌اند. از سوی شبکه نسیم هم یک ناظر در محل پخش برنامه حضور دارد و بسیاری از موارد را وی با ممیزی که در سر صحنه انجام می‌دهد اجازه انتشار نمی‌دهد! و پیش آمده که علاوه بر حذف دستور ضبط مجدد بخش‌هایی از برنامه توسط ناظر شبکه داده می‌شود.

 

با وجود این هنوز هم شاهد اصرار شرکت‌کنندگان به استفاده از الفاظ نامناسب در اجرای برنامه هستیم. از جمله دلایلی که اجراهای مسابقه خنداننده‌شو با وجود ایرادات زیاد هنوز پخش می‌شود این است که این برنامه به صورت مسابقه‌ای اجرا می‌شود و شبکه نمی‌تواند اجرای یک استندآپ کمدی را به طور کامل حذف کند! با وجود این در هر جلسه بیش از چند دقیقه از برنامه به دلیل محتوای نامناسب اجازه پخش پیدا نمی‌کند!

  

بعد از جناب‌خان خندوانه یک شوخی بود!

اگر قرار بود موفقیت برنامه خندوانه به «ما خیلی خوبیم» گفتن‌های رامبد جوان باشد، پس تا امروز هم باید این موفقیت ادامه داشت چون رامبد عادت کرده که در طول برنامه چندین بار از حضار برنامه بخواهد بی‌دلیل بگویند که «ما خیلی خوبیم»، «ماشاءالله به ما…» و از این نوع جملات که به بخشی از شناسنامه «خندوانه» تبدیل شده است یا اگر قرار بود برنامه خندوانه با حضور نیما شعبان‌نژاد که در حضور جناب خان کاملاً محو شده بود، موفق می‌شد که پیش از آمدن جناب‌خان باید این اتفاق می‌افتاد.

 

نیما در سری جدید چند کاراکتر را در برنامه اجرا می‌کند که هیچ‌کدام هم موفق نیستند! رامبد برای جبران شکست نداشتن «جناب خان»، چهار عروسک را به برنامه آورد که تنها موفقیت‌شان بازسازی یک کلیپ در فضای مجازی بود که به «عروس خجالتی» یا «عروس جنجالی» معروف شده است. این عروس‌ها که مسئولیت صداپیشگی مدام از آنها با یکی از موفق‌ترین صداپیشه‌های صداوسیما بود، خیلی زود به عنوان پروژه‌ای شکست خورده از برنامه حذف شدند.

  

برنامه‌ای با تهیه‌کننده چند شغله!

زمانی محمدرضا شهیدی‌فر، مجری و برنامه‌ساز موفق تلویزیون در پشت صحنه برنامه خندوانه حضور داشت، ایده می‌داد و برنامه را سرپا نگه داشته بود. مدتی است شهیدی‌فر ارتباط خود را با خندوانه قطع کرده، از فصل چهارم هم تهیه‌کننده برنامه عوض شد و سیدعلی احمدی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر که همزمان دبیری جشنواره فیلم شهر را نیز بر عهده دارد تهیه‌کننده برنامه خندوانه شده است.

تهیه‌کننده چندشغله خندوانه چقدر می‌تواند بر آنچه در این برنامه می‌گذرد، نظارت داشته باشد؟!

  

استفاده شخصی از رسانه ملی!

رامبد جوان چند روز بعد از توهین به خبرنگاران و صفر کشکولی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون وی را به برنامه خندوانه دعوت کرد. جالب اینجاست که دعوت از صفر کشکولی با اطلاع شبکه نسیم نبوده و بعد که مدیران شبکه دلیل این دعوت را جویا می‌شوند رامبد جوان برایشان از دلیل دعوت و عذرخواهی می‌گوید و شبکه نسیم هم به دلیل اینکه عذرخواهی کردن فرهنگ پسندیده‌ای است! با این کار موافقت کرده‌اند.

 

جالب اینجاست که رامبد جوان پیش از دعوت از صفر کشکولی و در برنامه‌ای که به مناسبت عذرخواهی از این بازیگر اجرا شده بود، از اینکه خبرنگاران به بهناز جعفری گفته‌اند اگر ما نبودیم بهناز جعفری، بهناز جعفری نمی‌شد، انتقاد کرد اما در روزی که مجریان رادیو و تلویزیون به دیدار رئیس رسانه ملی رفته بودند در حضور علی‌عسگری گفت: اگر ما نباشیم این سازمان به جز یک ساختمان ارزش دیگری ندارد! بعد هم برای نشان دادن ارادتش به رئیس سازمان صداوسیما با وی یک عکس سلفی گرفت و رفت.

 

نویسنده : محمد صادق عابدینی ( روزنامه جوان 859139 ) 

 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» درخواست دکتر ساعی برای برخورد با گردانندگان برنامه خندوانه

در ادامه بخوانید »» تماشای خندوانه برای زیر ۱۸ سال ممنوع ! [ طنز ]

[/su_note]

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات