دسته‌ها
دانلود

درباره دعای جوشن کبیر + دانلود متن و صوت

فهرست محتوای این صفحه ⬇️ پنهان کردن
3. جوشن کبیر دارای 1000اسم خداوند است و وقتی اسم‌ها را می‌خوانیم درهای آسمان به سوی ما باز می‌شود و ملائک عنایت خاص به ما دارند.
جوشن کبیر
جوشن کبیر

یکی از اعمال بسیار سفارش شده که همه ما اصرار به انجام دادن آن داریم، خواندن دعای جوشن کبیر است.

 آنقدر خواندن این دعا حالمان را خوب می‌کند که دلمان می‌خواهد حتما در هر 3 شب قدر و بقیه ایام سال آن را بخوانیم و گاهی که به معنی آن توجه می‌کنیم، قطره اشکی از گوشه چشمان‌مان سرازیر می‌شود. توجه به عظمت باری تعالی در دعای جوشن کبیر ، دریچه‌هایی از نور و معرفت را برای هر انسانی باز می‌کند و اگر در خواندن هر فرازی از این دعا به مفاهیم عمیق آن با نگاه ژرف ملاحظه شود تردیدی در این نیست که انسان منقلب می‌شود. از این‌رو در گفت‌وگو با دکتر طاهره همیز، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل مذهبی به فضایل این دعای عظیم‌الشأن پرداخته‌ایم. در ادامه همراه بنیانا باشید 

 

1000اسم اعظمی که روح انسان را التیام می‌بخشد

جوشن کبیر دارای 1000اسم خداوند است و وقتی اسم‌ها را می‌خوانیم درهای آسمان به سوی ما باز می‌شود و ملائک عنایت خاص به ما دارند.

هر کدام از فرازهای این دعا که احتمالا حاوی اسم اعظم است روح انسان را التیام می‌بخشد و برای او اثر پیشگیری دارد و هر کدام از نظر معنی اثر خاص خود را دارد.

هر بند این دعا اگر با تامل خوانده شود اثراتش در زندگی انسان مشهود خواهد شد که در ادامه به برخی از برکات آن اشاره می‌شود.

 

هرگاه احساس بی‌پناهی کردی فراز 28 را بخوان

«ای تکیه‌گاه آنکه تکیه‌گاه ندارد، ای پشتیبان آنکه پشتیبانی ندارد،‌ ای اندوخته آنکه اندوخته‌ای ندارد، ای پناه آنکه پناهی ندارد،‌ ای فریادرس آنکه فریادرسی ندارد، ای افتخار آنکه افتخاری ندارد، ای عزت آنکه عزتی ندارد، ای مددرسان آنکه مددی ندارد، ای همدم آنکه همدمی ندارد،‌ ای ایمنی‌بخش آنکه ایمنی ندارد».‌

 

گاهی انسان در زندگی و در جامعه خیلی بی‌پناه می‌شود و احساس می‌کند کسی را ندارد و پشت او خالی است ولی وقتی این فراز از جوشن کبیر را می‌خواند خیلی اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس می‌گیرد و در برابر مشکلات به زانو در نمی‌آید؛ در واقع احساس می‌کند یک حامی قدرتمند دارد. انسان وقتی به نفس خود بفهماند که خداوند خالق هستی است و از او حمایت می‌کند روحش تقویت شده و اراده‌اش برای انجام تکالیفش در برابر خداوند بیشتر خواهد شد.

  

حبیبی که فراز 51 به شما نشان می‌دهد

«ای که چه خوش حسابگری،‌ ای که چه خوش طبیبی، ای که چه خوش همراهی،‌ ای که چه خوش نزدیکی،ای که چه خوش پاسخ دهی، ای که چه خوش دلبری، ای که چه خوش سرپناهی، ای که چه خوش کارگشایی،‌ ای که چه خوش مولایی،‌ ای که چه خوش یاوری».

 

گاهی اوقات افراد در خانواده احساس می‌کنند که فراموش شده‌اند و به نیازهای آنها توجه نمی‌شود؛ مثلا می‌بینیم که همسران نسبت به همدیگر درگیری‌هایی پیدا کرده و عنوان می‌کنند که همسرم دیگر علاقه‌ای به من ندارد و نیازهای مرا مدنظر قرار نمی‌دهد، یا فرزندان نسبت به همدیگر و یا فرزندان نسبت به پدر و مادر. درحالی‌که این فراز به شما می‌گوید که همیشه یک حبیب دارید، حتی اگر احساس کردید کسی شما را درک نمی‌کند او حواسش به شما هست و شما را مورد محبت خود قرار می‌دهد. پس از بی‌توجهی‌های دیگران هراسی به دل راه ندهید.

 

فراز 63 و آنکه خواهش خواهشمندان را می‌داند

«ای آنکه خواهش خواهشمندان را می‌داند، ای آنکه از نهاد خاموشان آگاه است، ای آنکه ناله درماندگان را می‌شنود،‌ ای آنکه گریه هراسیدگان را می‌بیند، ای آنکه نیازهای نیازمندان به‌دست اوست،‌ ای آن که بهانه توبه‌کاران را می‌پذیرد،‌ ای آنکه عمل تبهکاران را صلاح نبخشد،‌ ای آنکه پاداش نیکوکاران را تباه نکند،‌ ای آنکه از دل عارفان دور نباشد، ای بخشنده‌ترین بخشندگان».

این فراز از دعای جوشن کبیر نشان می‌دهد که ظلم پایدار نیست و خداوند عمل مفسدین را اصلاح نمی‌کند. عمل کسانی که این روزها در یمن، زنان و کودکان را می‌کشند اصلاح نمی‌کند و دست پلید آنها را هر روز رو می‌کند. اگر انسان به این فراز دقت کند، آرامش می‌گیرد و مطمئن می‌شود عمل مفسد به سرانجام نخواهد رسید و هرکسی ظلمی در حقش انجام دهد خداوند این ظلم را خواهد دید.

 

فراز آخر و دعایی که مستجاب می‌شود

فراز آخر: «ای بردباری که شتاب نکند، ای بخشنده‌ای که بخل نورزد، ای راستگویی که تخلف نکند،‌ ای عطاکننده‌ای که خستگی نپذیرد،‌ ای چیره‌ای که شکست‌ناپذیر است،‌ ای بزرگی که به وصف در نیاید،‌ ای دادگری که ستم ننماید،‌ ای توانگری که نیازمند نشود،‌ ای بزرگی که کوچک نگردد، ای نگهداری که غفلت ننماید.

 

یکی از بندهای دعای جوشن کبیر که مداومت به آن باعث مستجاب‌الدعوه‌شدن انسان است، بند آخر است. پس هرگاه انسان حاجتی داشته باشد می‌تواند با قرائت این بند کار خود را به خدا بسپارد و مطمئن باشد اگر تحقق این موضوع به صلاحش باشد خداوند آن را برآورده می‌کند.

 

بهترین زمان برای خواندن دعای جوشن کبیر چه زمانی است؟

 

در روایات آمده است هر که این دعا را با نیت در اول ماه رمضان بخواند حق تعالی درک لیله‌القدر را نصیب او می‌کند. نقل شده هر که این دعا را 3 مرتبه درماه مبارک رمضان بخواند حق تعالی جسد او را از آتش جهنم دور می‌کند و واجب فرماید برای او بهشت را و 2ملک بر او موکل فرماید که حفظ کنند او را از معاصی و در مدت حیات خود در امان خداوند باشد. همچنین برکت کامل و جامع شامل حال او می‌شود. خواندن این دعا در شب‌های قدر نیز به شیعیان بسیار سفارش شده است. 

منبع متن : (همشهری دو) زهرا کریمی

 

 

[su_note note_color=”#C5E1A5″] 

دانلود دعای جوشن کبیر (فایل پی دی اف) (حجم یک مگابایت)

صوت دعای جوشن کبیر استاد میثم مطیعی | لینک دانلود (نسخه کیفیت متوسط 26 مگابایت) 

صوت دعای جوشن کبیر حاج میثم مطیعی (سال95) | لینک دانلود (حجم:75 مگابایت)

صوت دعای جوشن کبیر با صدای استاد فرهمند | لینک دانلود (حجم 24مگابایت)

دعای جوشن کبیر با صدای استاد میرداماد | لینک دانلود (نسخه 28مگابایتی)  | لینک دانلود(نسخه7مگابایتی) 

کتابچه دعای جوشن کبیر + ترجمه فارسی و انگلیسی | لینک دانلود  (ترجمه انگلیسی تایید نمیشود)

[/su_note]

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات