دسته‌ها
مقاله

ترفندهایی برای تحمل گرما در تابستان

ترفندهایی برای تحمل گرما در تابستان
ترفندهایی برای تحمل گرما در تابستان

 

هوا گرم شده است، مگر انتظار دیگری دارید؟

به جای این همه غرزدن و گلایه از هوای گرم، عزم‌تان را جزم‌کرده و شال و کلاه کنید و به مقصد خنکا بروید. کجا؟ هر کجایی که خنک باشد؟ شهرکرد، آذربایجان، کردستان و… البته گزینه‌های خوبی هستند، ولی باور کنید مجبور نیستید به‌خاطر فرار از گرما، این همه هزینه کنید و این همه راه بروید. یادتان باشد که اطلاعات، قدرت است.

 

پس اگر شما هم از گردشگاه‌ها و ییلاق‌ها و جاهای خنک و گردشگری خنک‌محور اطراف محل زندگی‌تان اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید از گرما فرار کنید و به امکاناتی برسید که خنکا را به شما هدیه می‌دهند. البته چون ماه مبارک رمضان هم شروع شده برای بعد از افطار می‌توانید روی این مکان‌های خنک حساب کنید.

 

تنها کافی است اهل کسب اطلاعات از این حوزه‌ها باشید تا ببینید که می‌شود یا نه. پس به جای غرغر کردن و گلایه از گرما و آفتاب، شال و کلاه کنید و به این جاهایی که می‌گوییم، سری بزنید. یک گردش کم‌دردسر و نزدیک، در انتظار شماست و گرمایی که از سرتان، کم خواهد شد.

 

ترفندهایی برای تحمل گرما در تابستان

 

استخرها؛ تن در آب‌های خنک

فرهنگسراها، مجموعه‌های ورزشی، هتل‌ها، استخرهای مستقل و… جزو جاهایی هستند که در آنها، می‌توانید بلیتی تهیه کرده و یکی دو ساعتی را، دل به آب بزنید. فقط بالاغیرتاً، بهداشت را در این استخرها رعایت کنید تا نه برای شما، نه برای دیگران، هیچ مشکلی پیش نیاید. خیلی دقت کنید که از راه بینی و دهان، آب آلوده را وارد بدن‌تان نکنید.

 

وقتی که شنا کردنتان تمام شد، یک دوش درست و حسابی بگیرید. درضمن تفریحات آبی، تنها به استخر رفتن و شناکردن خلاصه نمی‌شود. گاهی وقت‌ها، یک تفنگ آبپاش می‌توانید بگیرید و بیفتید به جان رفقا و اعضای خانواده و بچه‌هایتان. این هم می‌شود یک تفریح آبی که هم خنک‌تان می‌کند، هم آدرنالین خون‌تان را بالا می‌برد.

 

روددره‌ها؛ آرامش در شمال شهر

روددره‌ها همانطور که از اسمش پیداست، از همسایگی رودها و دره‌ها ایجاد می‌شوند. لابد به یکی دوتایی از این روددره‌ها سفر کرده‌اید. مثلا در تهران، این روددره‌ها بیشتر در نواحی شمالی واقع شده‌اند و آخر هفته‌ها، مخصوصا در روزهای گرم، افراد زیادی را پذیرا هستند.

 

روددره‌های فرحزاد، درکه، اوین، دارآباد، گرمدره و کن، روستاهایی هم به نام خودشان داشته‌اند که حالا بخشی از شهر شده‌اند. سفر به این روددره‌ها، خیلی ساده است. کافی است خودتان را به شمال تهران برسانید؛ به میدان تجریش یا قدس.

 

حالا هم که مترو راه افتاده، به چشم به هم‌زدنی می‌توانید به میدان قدس و تجریش برسید. چشمه‌ها، آبشارهای طبیعی، مناظر طبیعی و جایی که بتوان زیرانداز را پهن کرد و از خنکای هوا لذت برد، از امکانات طبیعی چنین روددره‌هایی است.

 

دریاچه‌ها؛ سفر به ساحل آرامش

تهران، هم دریاچه طبیعی دارد، هم دریاچه مصنوعی. دریاچه‌ها هم که دیگر خودتان بهتر می‌دانید، جان می‌دهد برای یک گردشگری خنک. هم می‌توانید در کنارشان، تابستان‌های خنکی را تجربه کنید؛ هم می‌توانید اگر شنا بلد هستید و البته اگر اجازه‌اش وجود داشت، تنی به آب هم بزنید. دریاچه‌های تار و هویر در اطراف تهران گزینه مناسبی است.

 

دریاچه‌های سدمحور امیرکبیر در جاده کرج به چالوس، لتیان در شمال‌شرقی تهران و لار در 84کیلومتری شمال تهران، جزو گزینه‌های مناسب هستند که بعضا امکانات اسکی، شنا، قایق‌سواری و… هم دارند. جدا از اینها، دریاچه‌های مصنوعی شهدای خلیج‌فارس در چیتگر و فشافویه در جنوب تهران که بهشت اسکی‌سوارهاست، نیز جزو دریاچه‌های مصنوعی پایتخت هستند.

 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» کدام گیاهان مناسب آپارتمان هستند ؟ + شرایط نگهداری

[/su_note]

 

ییلاقات اطراف تهران؛ سفر به طبیعت

تهران و بسیاری از شهرهای نسبتا گرم این روزها، ییلاقات خوبی هم دارد که می‌توانید سری به آنها بزنید. در تهران معروف‌ترین آنها، روستای آهار در شمال تهران است که آبشار و امامزاده‌اش معروف است. باغ‌های خوبی هم دارد. اگر می‌خواهید به این روستا برسید، باید از جاده لشکرک به سمت فشم رفته.

 

سپس حاجی‌آباد و اوشان و بعد، روستای آهار. منطقه لواسانات در شمال‌شرقی تهران هم، جای مناسبی است؛ خاصه اگر به روستاهایش سری بزنید. باغ‌های شهریار در جنوب‌غربی پایتخت و نیز مناطق ییلاقی و روستاهای کرج را هم می‌توانید به این فهرست اضافه کنید؛ جاهایی مثل کردان، روستای آبگرم لاریجان، منطقه اطراف اول جاده کرج به چالوس که نزدیک تهران هم هست و… ازجمله این مناطق هستند.

 

[su_note]

حتما بخوانید »» چگونه آب کمتری مصرف کنیم ؟

[/su_note]

 

پارک‌های جنگلی؛ زیر سایه خنک درختان

وقتی انسان‌ها تصمیم بگیرند جنگل را به شهر پیوند بزنند، چیزی به نام پارک جنگلی متولد می‌شود. پارک‌های جنگلی، نه چیزی مثل بوستان‌های شهری هستند، نه چیزی شبیه به جنگل‌ها. برای سفر خنک و گذراندن یک روز خوب در آنها نیز، گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند؛ خاصه اینکه امکانات خوبی هم دارند.

 

با سفر به این پارک‌های جنگلی می‌توانید زیر سایه درختان‌شان، گرمای این روزها را قلع و قمع کنید. در غرب تهران، می‌توانید به پارک جنگلی چیتگر بروید؛ خاصه اینکه مترو هم دارد. پارک جنگلی لویزان هم در شمال‌شرقی تهران، از گردشگاه‌های بزرگ و قابل پیشنهاد محسوب می‌شود که می‌توانید از گرمای هوا، به آنجا پناه ببرید. در شرق تهران هم که به گزینه پارک ملی خجیر، یاس و سرخه‌حصار می‌رسید.

 

گردآورنده : محمد مجد (همشهری دو)

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات