دسته‌ها
اخبار

اینستاگرام بیش از هر شبکه دیگری، سلامت ذهنی افراد را تهدید میکند

فهرست محتوای این صفحه ⬇️ پنهان کردن
اینستاگرام
اینستاگرام

بنابر گزارشی از سوی انجمن سلامت عمومی انگلیس، اینستاگرام مضرترین وبدترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی برای سلامت ذهن افراد است و اسنپچت هم با فاصله کمی در رده دوم قرار دارد. این انجمن، نزدیک به 1500 نوجوان و جوان 14 الی 24 ساله را مورد نظرسنجی قرار داده تا متوجه شود که پلتفرم های شبکه اجتماعی، تا چه حد سلامت ذهن را در حوزه هایی مانند نگرانی، افسردگی، شناخت خود و تصویر بدن تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

از کابران شرکت کننده در این آزمایش علمی خواسته شده بود بگویند شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام چه تاثیری بر اضطراب، افسردگی، تنهایی، آزار، تمسخر و تصور آنها از بدن خود دارد.

طبق این گزارش، شبکه اجتماعی اینستاگرام به این دلیل که امکان اشتراک عکس و ویدیو را می‌دهد روی تصویری که کاربران از بدن خود دارند، تاثیر منفی می‌گذارد.

90 درصد از شرکت‌کنندگان زن در این نظرسنجی گفته‌اند که از بدن خود راضی نیستند.

 

اینستاگرام اثر مخربی بر خواب کاربران نیز دارد؛ علاوه بر این کاربران اینستاگرام ، همواره ترس دارند از اتفاقات بی‌خبر بمانند، باید مدام در تماس باشند تا مبادا اتفاقی بدون حضور و آگاهی آنها رخ دهد.

 

بخش زیادی از جوانان از شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام استفاده می‌کنند و در مقابل آن آسیب پذیر هستند.

 

90 درصد از شرکت‌کنندگان زن در این نظرسنجی گفته‌اند که از بدن خود راضی نیستند.
90 درصد از شرکت‌کنندگان زن در این نظرسنجی گفته‌اند که از بدن خود راضی نیستند.
به گفته انجمن سلطنتی بهداشت عمومی انگلیس” شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام باید به کاربرانی که از این شبکه‌ها زیاد استفاده می‌کنند، هشدار بدهد و کسانی را که دچار مشکلات روانی هستند، شناسایی کند.

 

” در گزارش انجمن سلطنتی بهداشت عمومی آمده که شبکه‌‎ اجتماعی اینستاگرام ممکن است به “بحران سلامت روان در میان کاربران جوان دامن بزند”.

 

برای حل این مشکل، انجمن مورد اشاره با پلتفرم های شبکه اجتماعی ارتباط برقرار کرده تا با قرار دادن نوعی هشدار روی تصاویری که به صورت دیجیتالی دستکاری شده اند، به مقابله با احساس «عدم کفایت» و «اضطراب» در میان کاربران جوان بپردازند. کراچر می گوید:

 

ما از این پلتفرم ها نمی خواهیم که فتوشاپ یا فیلترگذاری را ممنوع کنند، اما هنگامی که تصاویر دچار تغییر شده اند، به مردم اطلاع داده شود تا کاربر احساس نکند تصویر مورد نظر واقعی است. ما واقعاً می خواهیم ابزارها و دانش لازم را در اختیار افراد جوان قرار دهیم تا نه تنها از پلتفرم های شبکه اجتماعی به شکلی مثبت استفاده کنند، بلکه سلامت ذهنی شان هم بهبود یابد.

 

در جمع بندی این گزارش نیز گفته شده که اینستاگرام تاثیری منفی روی تصویر بدن، الگوهای خواب و افزایش «ترس از جداماندگی – FOMO» می گذارد.

 

منبع : شبکه CNN

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات