دسته‌ها
کتاب الکترونیک

چگونه « سایه شوم جنگ » و تحریم را از کشور دور کنیم ؟

سایه شوم جنگ
سایه شوم جنگ

بسم الله الرحمن الرحیم

چگونه « سایه شوم جنگ » و تحریم را از کشور دور کنیم؟

پاسخی که امام(ره) 14 بار تکرار کرد

 

این یک سنت الهی است!

 

وقتی که شما خودتان مهیّا شدید برای اینکه زیر بار ظلم بروید، ظالم پیدا می‏شود، این سبب می‏شود که ظالم پیدا بشود. هر چه بیشتر ما خضوع بکنیم برای ظالم، ظالم بیشتر فشار می‏آورد. وقتی که مهیا بشویم برای جلوگیری از ظالم، ظالم عقب می‏نشیند. هر چه زیادتر فشار بیاورید، او عقب‏تر می‏نشیند.

یک قدم شما که عقب بنشینید، او جلو می‏آید. یک قدم شما جلو بروید، او عقب می‏رود. این «سنت الهی» است، و مطلبی بود که با «تجربه»، خودِ شما ثابت کردید که شما وقتی قدم‏ها را برداشتید طرف اینکه طاغوت نباید باشد، رفت از بین و تمام شد؛ بساطشان را برچیدند و رفتند. و شما حالا باید این را حفظش بکنید.(صحیفه امام، ج10، ص131)

 

 اگر ما یک قدم عقب بنشینیم، آنها صد قدم جلو می‏آیند

 

من به شما عرض می‏کنم اگر ما یک قدم عقب بنشینیم، آنها صد قدم جلو می‏آیند. ما محکم باید در مقابل اینها بایستیم تا اینکه آن آدمی که این فساد را در این منطقه ایجاد کرده است سرکوب بشود، و آنهایی که وادار کردند اینکه این آدم این طور، این خبیث این طور با مردم عمل بکند، آنها هم رسوا بشوند در دنیا.(صحیفه امام، ج17، ص478)

 

گمان نکنید با «ملایمت» آنها دست بردار هستند

 

در مقابل ظلم تسلیم نشوید… نقشهٔ آن است که قدم به قدم پیشروی کنند. هر قدر شما عقب‏نشینی کنید آنها پیشروی می‏کنند. آنها کمر به نابودی شما بسته‏اند. گمان نکنید با ملایمت و تسلیم دست بردار هستند، بلکه با استقامت و ایستادگی و اظهار حق و فریاد مظلومانه عقب می‏نشینند.(صحیفه امام، ج2، ص130)

 

 بنای این است که اگر طرف عقب رفت آنها حمله می‌کنند؛ حیوانات هم همین جورند!

 

در تهران وکیل اول مدرس بود. ایشان در مقابل ظلمْ تنها می‏ایستاد و صحبت می‏کرد، و اشخاص دیگری از قبیل ملک الشعرا و دیگران همه دنبال او بودند اما او بود که می‏ایستاد و بر خلاف ظلم، بر خلاف تعدیات آن شخص، صحبت می‏کرد. یک اولتیماتوم در همان وقت دولت روسیه فرستاد برای ایران و سربازش هم- سالداتش (کلم‏ه‏ای است روسی به معنی سرباز) هم، به اصطلاح خودشان- تا قزوین آمدند و آنها از ایران (من حالا یادم نیست چه می‏خواستند، این تو [ی] تاریخ است) یک مطلبی را می‏خواستند که تقریباً اسارت ایران بود و می‏گفتند باید از مجلس بگذرد.

 

آن را به مجلس بردند و همه اهل مجلس ماندند که چه باید بکنند؛ ساکت که چه بکنند. در یک مجله خارجی نوشته است که یک روحانی با دست لرزان آمد پشت تریبون ایستاد و گفت: حالا که ما بناست از بین برویم، چرا خودمان از بین ببریم خودمان را؟ رأی مخالف داد. بقیه جرأت پیدا کردند و رأی مخالف[دادند]؛ رد کردند اولتیماتوم را. آنها هم هیچ غلطی نکردند. بنای سیاسیون هم همین معناست که یک چیزی را تشر می‏زنند ببینند طرف چه جوری است؛ اگر چنانچه طرف ایستاد مقابلشان، اینها عقب می‏زنند و اگر چنانچه نه، آن بیچاره عقب رفت، اینها هم جلو می‏آیند. حیوانات هم همین جورند.

 

حیوانات هم همین خصوصیات را دارند که اول می‏آید جلو ببیند این چه آدمی است. اگر این آدم ایستاد دستش را بلند کرد، فرار می‏کند. اگر این فرار کرد، دنبالش می‏کند. این خوی حیوانی است.(صحیفه امام، ج3، ص245)

 

یک قدم عقب‏ نشینی بالاترین خیانت و منجر به انهدام مملکت!/ این دفعه اگر این مار زخمی گرم بشود…

 

اگر ما یک قدم از این حرف عقب بنشینیم، یا به اصطلاح آقایان قدم قدم بخواهیم پیش برویم، یعنی قدم اول را ما حالا تسلیم بشویم که آقا سلطنت بکنند نه حکومت- تز آقایان این است، تز بعضی‏ها این است که حالا این حرف را بزنیم، بیاییم بگوییم که ایشان سلطنت بکند نه حکومت!- معنیش چه است؟

معنیش این است: یک نفر آدمی که قریب سی‏سال خودش و قریب پنجاه و چند سال خود و پدرش به ما جنایت کرده است، جوان‏های ما را کشته است، هَتْک حُرُمات ما را کرده است، مملکت ما را به غارت داده است، حالا آقا سلطان باشد! سلطان السلاطین! شاهنشاه! ما قبول کنیم این معنا را که ایشان حالا سلطان باشد، حکومت نباشد! اگر ما این مطلب را از اینهایی که تزشان این است قبول کنیم، اسلام را و مسلمین را و مملکت اسلامی را منهدم کرده‏ایم تا آخر؛ و این بالاتر [ین] خیانتی است که ما بر کشور خودمان بخواهیم بکنیم و به اسلام کرده ‏ایم.

 

اگر این قدم را ما سست بگیریم و بگوییم حالا ما به همین حد[بسنده کنیم]، قلم‏های ما را خرد خواهند کرد. این دفعه اگر این مار زخمی گرم بشود، همچو زهری بر ایران و ایرانی خواهد زد که تا ابد سرش را نتواند بلند کند. بیدار بشوید آقایان! ملتفت باشید! خیال نکنید که ما قدم قدم می‏خواهیم برویم؛ این غلط است!(صحیفه امام، ج4، ص277)

 

 اگر از ما احساس ضعف بکنند، جَری شده و حمله خواهند کرد

 

باید با قدرت پیش برویم. اگر اظهار ضعف، اگر احساس این را بکنند که ما ضعیف شدیم، اگر این تضعیف‏هایی که این نویسنده‏های بی‏انصاف ما از این ملت می‏کنند، احساس بکنند اینها که این نوشته‏ها در ما تأثیر کرده است، این احساس را اگر بکنند، جَری خواهند شد و حمله خواهند کرد. کارهای خودشان را بدتر خواهند کرد. احساس ضعف در خودتان نکنید.(صحیفه امام، ج10، ص494)

 

 اگر ما یک قدمِ سست برداریم یا ساکت باشیم آنها جلو می‌آیند و اگر یک قدم عقب برویم ده قدم جلو می‌آیند

 

امروز هر قدمی که ما سست کنیم یا ساکت در یک جایی باشیم ضرر دارد برای ما. ما باید فعال باشیم، ما باید به پیش برویم. اگر ما یک قدم سست کنیم، آنها یک قدم جلو می‏آیند. اگر یک قدم ما عقب برویم، آنها ده قدم جلو می‏آیند… و اگر یک وقت سستی کنیم، آنها می‏آیند جلو، اگر یک قدم عقب بگذاریم آنها می‏آیند جلو، آنها ده قدم می‏آیند جلو.(صحیفه امام، ج15، ص28)

 

اگر یک قدم شما عقب بروید، آنها یک قدم جلوتر می‏ آیند؛ بیشتر از شما توقع دارند!

 

سفارتخانه‏هایتان را، اداراتتان که در آنجا دارید، همه را اسلامی کنید؛ آن جهات غربی‏اش را اصلاح کنید. هر چه جهت اسلامی‏اش [را تقویت] بکنید، آنها بیشتر از شما حساب می‏برند. هر چه طرف غرب بروید، آنها از شما … شما این مطلب را که از یک مملکت اسلامی رفته‏اید، با یک حال اسلامی رفته‏اید، و مسائل را اسلامی می‏خواهید حل بکنید، این مطلب را در همه جا که هستید در نظر داشته باشید.

 

بعد از چند دفعه تجربه کنید ببینید احترام بیشتر خواهد شد. وقتی دیدند شما یک ایده‏ای دارید که سر آن ایده باقی هستید و پافشاری دارید می‏کنید، آنها هم با شما … می‏شوند. اگر شما یک قدم کنار بروید، یک قدم عقب بروید، آنها جلوتر می‏آیند. وضع همین است. یک قدم شما عقب بروید، آنها یک قدم جلوتر می‏آیند؛ بیشتر از شما توقع دارند.(صحیفه امام، ج8، ص102 و 103)

 

اگر بایستیم و بگوییم می‏خواهیم جلو برویم، آنها احتیاط می‏کنند و پا پیش نمی‏گذارند

 

همه با ما مخالف‏اند؛ امریکا و شوروی. ما گفته‏ایم باید خودمان باشیم؛ اگر یک قدم عقب بنشینیم، آنها یک قدم جلو می‏آیند. اگر بایستیم و بگوییم می‏خواهیم جلو برویم، آنها احتیاط می‏کنند و پا پیش نمی‏گذارند و ما موفق می‏شویم. نباید از هیچ کس بترسیم. امریکایی‏ها و شوروی‏ها با ما مخالف‏اند. ما تا هستیم، نباید بگذاریم آنها موفق شوند.(صحیفه امام، ج16، ص440)

 

ما اگر سازش کنیم، له می‏شویم!/ نترسید از این هیاهو؛ می‌خواهند ما را بترسانند!

 

اینهایی که می‏گویند باید سازش کرد، اینها می‏فهمند که ما اگر سازش کنیم، له می‏شویم. اینها راضی‏اند به اینکه سازش بشود. اینها می‏گویند مطیع باشید، هر چه ما گفتیم عمل کنید، خودتان دیگر قدغن است که فکر کنید، فکر خودتان را باید غلاف کنید. آنها می‏خواهند که آرامش حاصل بشود در دنیا. آرامش وقتی حاصل می‏شود پیش آنها، که همه تابع باشند. ملت‏ها باید به فکر باشند، ملت ایران باید به فکر باشد، اگر لحظه‏ای سستی کند تا ابد له است…. نترسید از این هیاهو؛ هیاهویی است که می‏کنند که ما را با همان هیاهو بترسانند.(صحیفه امام، ج20، ص271-273)

 

 سازش امروز نابودی تا آخر است/ اگر کمی عقب بنشینید باید دست از اسلام بکشید

 

امروز دنیا، دنیای آشوب و جنگ و انفجار و هواپیماربایی است، و ایران از خیلی جاهای دنیا آرامتر است. ممکن است بعضی‏ها که این چیزها را ندیده‏اند، با خود بگویند خوب! با قدرت‏ها باید ساخت. ولی باید بدانند که سازش، امروز نابودی تا آخر است، دفن اسلام است تا آخر دنیا. مردم باید محکم بایستند و از اسلام و کشور دفاع کنند و از توطئه‏ها به خود هراس راه ندهند که اگر کمی عقب بنشینند، باید دست از اسلام بکشیم و تکلیف ما بر خلاف این است.(صحیفه امام، ج19، ص56)

 

هر چه عقب‏نشینی کنید آنها یک قدم جلو آمده و توطئه ها را زیاد می‌کنند

 

اگر خدای نخواسته وحدت کلمه را از دست بدهید یا مقصدتان غیر مقصد حکومت اسلامی باشد، خوف این است که دیگر نتوانید قدم بردارید. نتوانستن قدم برداشتن دنبالش این است که آنها قدمشان را پیش بگذارند. شماها سست بشوید [و] عقب‏نشینی کنید، آنها یک قدم جلو بگذارند، آنها توطئه‏ها را زیاد کنند.

الآن چیزی نیستند لکن ممکن است که ماها هر چه عقب برویم، آنها جلو بیایند؛ توطئه‏ها زیاد بشود؛ این ریشه‏ها همه با هم مجتمع بشوند. ماها از هم متفرق بشویم، آنها با هم مجتمع بشوند؛ عکس آنی که با آن پیروزی حاصل شد تحقق پیدا کند. (صحیفه امام، ج8، ص445)

 

یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم

 

اگر امروز اسلام سیلی بخورد، دیگر سربلند نمی‏کند. به خاطر اسلام باید مقداری از ناراحتی‏هایمان را کنار بگذاریم. من که قریب هشتاد و پنج ساله هستم، با ضعف بسیار آن قدر که برای من ناراحتی و خستگی هست برای شماها نیست. اگر بنا باشد کنار رویم من باید کنار روم. ولی همه وارد در میدانی شده‏ایم که اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می‏خوریم.(صحیفه امام، ج18، ص274)

 

فلسطین اگر یک قدم عقب برود …

و ملت فلسطین بداند که اگر یک قدم عقب بگذارد راجع به همین معنایی که الآن در دست دارد، دوباره بر می‏گردد به آن حال اول.(صحیفه امام، ج20، ص473)

 

دریافت در قالب PDF

دریافت در قالب PDF مناسب برای موبایل

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات