دسته‌ها
زنان کتاب الکترونیک

دانلود کتاب نقش و رسالت زن ؛ 5 جلد رایگان + دانلود کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی


مجموعه پنج جلدی نقش و رسالت زن منتشر شد ؛ مجموعه 5 جلدی « نقش و رسالت زن » کامل‌ترین و جامع‌ترین اثری است که از دیدگاه‌ها و نظرات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره زنان و ابعاد مختلف و مسائل مرتبط به این حوزه -توسط انتشارات انقلاب اسلامی- در چهار نوبت به چاپ رسیده است. در ادامه مطلب همراه سایت بنیانا باشید…

کتاب نقش و رسالت زن
کتاب نقش و رسالت زن

این انتشارات به منظور سهولت دسترسی علاقه‌مندان به این مجموعه، نسخه‌الکترونیکی آن را به صورت رایگان منتشر کرد.

عناوین این مجموعه به ترتیب عبارت‌اند از؛ عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی، الگوی زن، زن و خانواده، جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدّد و عرصه‌های حضور اجتماعی زن. مطالعه این اثر علاوه بر آشنایی مخاطب و خوانندگان محترم با نظرات دقیق اسلام در حوزه‌های گوناگون مرتبط به زنان می‌تواند راهگشایی برای رفع بسیاری از مشکلات در زندگی خانواده‌ها و بانوان محترم و کم و کیف حضور اجتماعی مناسب و همراه با عزّت آنان باشد.

در ادامه مطلب به معرفی کوتاهی از جلدهای مختلف این کتاب می پردازیم و پس از راهنمای خرید و سپس لینک های دانلود کتاب قرار دارد .

جلد اول کتاب نقش و رسالت زن | عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

پنج فصل و با عناوین عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی‌بندوباری، و روش برخورد با بی‌بندوباری ارائه گردد. در بخشی از جلد اول این کتاب با عنوان «مقابله قاطع با بی احترامی نسبت به حجاب در دانشگاه‌ها» این بخش از بیانات رهبر انقلاب آمده است: «محیط دانشگاه ها بسیار مهم است. در محیط دانشگاه ها خانم های دانشجو و استاد باید سعی کنند همین روحیه و فرهنگ اسلامی را ترویج کنند. اگر کسانی خدای ناکرده در دانشگاه های کشور هستند که نسبت به حجاب اسلامی و زنان و دانشجویان دختر مسلمان بی احترامی میکنند، به آنها اجازه ندهید افکار فاسد خود را منتشر کنند. محیط دانشگاه باید محیط اسلامی باشد. باید محیطی برای رشد انسان و زن اسلامی باشد.»

حتما بخوانید »» قدرت‌های جهان از عفاف و حجاب زنان مسلمان واهمه دارند

جلد دوم  کتاب نقش و رسالت زن | . الگوی زن

ضرورت ارائهٔ الگوی صحیح در حیات انسانی، فاطمهٔ زهراسلام‌الله‌علیها الگوی جامع زن و حیات انسانی، حضرت فاطمهٔ زهراسلام‌الله‌علیها وعرصهٔ خانوادگی، عرصهٔ مجاهدهٔ سیاسی و اجتماعی، عرصهٔ معرفتی عرفانی، عرصهٔ عبادی، عظمت و کمالات، الگوی عاشورایی زن، الگوهای قرآنی زن، الگو شدن زن مسلمان ایرانی دسته‌بندی و ارائه گردد.

جلد سوم  کتاب نقش و رسالت زن | زن و خانواده

در کتاب نقش و رسالت زن ، با ارائهٔ موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیت و ریشه‌یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشهٔ اسلامی، می‌توان با ریشه‌یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

جلد چهارم کتاب نقش و رسالت زن | جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدد

در این کتاب، با ارائهٔ موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیت و ریشه‌یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشهٔ اسلامی، میتوان با ریشه‌یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

جلد پنجم کتاب نقش و رسالت زن | عرصه‌های حضور اجتماعی زن

با توجّه به نگاه هدفمند مقام معظّم رهبری مدّظلّه‌العالی به مسائل زنان با وجود رویکرد تمدن‌گرایی اسلامی که ایشان دارند؛ ضروری است که خطوط معیارهای اسلامی متناسب با شرایط زمان ومکان در زمینهٔ حضور اجتماعی زن از دیدگاه معظّمٌ‌له جمع‌بندی گردد. این بیانات در سه فصل با عناوین: جایگاه اجتماعی زنان، تعلیم وتربیت زنان و نقش زن در انقلاب اسلامی، تدوین شده و در تمامی این زمینه‌ها سعی شده است آرای مقام معظّم رهبری(مدّظلّه‌العالی) به صورت دقیق استخراج و با عنوانگذاری مناسب سیر منطقی موضوعات بگونهای ارائه گردد که پاسخگوی مشکلات و نیازهای امروز باشد.

حتما بخوانید »» نظرات امام درباره زنان ؛محترم بودن زن در خانواده [بخش اول]

در استخراج، گردآوری و دسته‌بندی سخنان معظّمٌ‌له و ارائهٔ آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی‌ها و پیام‌های ایشان دربارهٔ زنان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا سال۱۳۹۲ حتّی سخنانی که رسانه‌ای نشده است ـ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبهٔ عقد به جوانان داشته‌اند مورد بررسی قرار گرفته است.

مجموعه پنج جلدی کتاب نقش و رسالت زن که به کوشش دکتر امیرحسین بانکی پور و همکارانش تهیه شده است تازه‌ترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی است. علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوهٔ تهیه کتاب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸ و ۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.book-khamenei.ir مراجعه نمایید. هم چنین می توانید از سایت پاتوق کتاب فردا خرید کنید

دانلود رایگان کتاب نقش و رسالت زن به صورت فایل پی دی اف ( PDF ) پنج جلد کامل

حجم هر فایل تقریبا یک مگابایت

دانلود جلد اول | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مدیافایر | لینک مگا | خرید در پاتوق کتاب فردا

دانلود جلد دوم | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مدیافایر | لینک مگا | خرید در پاتوق کتاب فردا

دانلود جلد سوم | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مدیافایر | لینک مگا | خرید در پاتوق کتاب فردا

دانلود جلد چهارم | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مدیافایر | لینک مگا | خرید در پاتوق کتاب فردا

دانلود جلد پنجم | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مدیافایر | لینک مگا | خرید در پاتوق کتاب فردا

… ؛ اما در ادامه مطلب به معرفی کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی که براساس سخنان امام سیدعلی خامنه ای است می پردازیم…


دانلود کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) می‌باشد که در 4 بخش اصلی و 22 فصل به بررسی مسائل مختلف حوزه زن و خانواده می‌پردازد. از موضوعات این کتاب میتوان به « پیشینه تاریخی، نگاه غرب به زن، الگوی قرآنی – اسلامی زن ، برابری و تفاوت میان زن و مرد، عوامل انحطاط زن، نقش زن در خانواده و اجتماع، مسائل مربوط به حجاب و …» اشاره کرد.

کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی که همزمان با برگزاری نشست راهبردی «زن و خانواده» منتشر شد؛ در چهار بخش و 311 صفحه به تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ی زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع مختلف، خصوصاً جوامع اسلامی و جوامع غربی پرداخته است.

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی آمده است: «استکبار جهانی در کنار حمایت از جنبش‌های فمینیستی، القای جهانی‌سازی یعنی تبدیل همه‌ی عالم به دهکده‌ای کوچک و واحد را متمم فاعلیت خویش ساخت تا هرچه سریع‌تر بر طراحی ساختار هویتی مطلوب خویش و جهان‌شمولی تئوری‌ها و خواسته‌هایش نایل آید.»

دکتر طوبی کرمانی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) در مقدمه‌ی این کتاب با برشماری برخی اقدامات آمریکا و ناتو در کشتار مستقیم و غیر مستقیم و وارد آوردن آسیب‌های جانی بسیار به زنان و کودکان در کشورهای مختلف، به مصادیق متعدد عدم رعایت حق زنان و آزار آنها و نیز استفاده تحقیرآمیز از زن در تبلیغ کالاهای اقتصادی اشاره کرده و می‌نویسد: «اینها از پیامدهای ناگوار نهضت‌های فمنیستی است، حرکتی که برپایه‌های متزلزل افکار سکولار “هوس‌مداری” و “آزادی مطلق” و عدم توجه به وحی و احکام دینی استوار است.»

کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ی زن در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران، زیر نظر مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. بخش اول این کتاب به «کلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. در بخش دوم آن، موضوع «سیمای زن در بعد فردی» در پنج فصل مورد بررسی قرار گرفته است. «سیمای زن در بعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این کتاب است که در هفت فصل تهیه و تدوین شده است. «سیمای زن در بعد اجتماعی» موضوع بخش چهارم کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» است.

در بخشی از کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار گروهی از بانوان نخبه در آستانه‌ی سالروز میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در تاریخ 13 تیر 1386 آمده است: «… این ما هستیم که (به دنیای غرب) می‌گوئیم شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت کرده‌اید؛ با کشاندن زن و مرد به وادی ابتلائات جنسی و برافروختن و دامن زدن به آتش زیاده‌روی‌های جنسی بی‌قانون و بی‌نظم در جامعه، آوردن زن به شکل متبرج به وسط میدان.»

«زن و بازیابی هویت حقیقی»که جدیدترین محصول انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی (حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی) است همزمان با برگزاری نشست راهبردی “زن و خانواده” روانه کتابفروشی‌ها شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 66483695 و 66483975-021 تماس حاصل نموده و یا به نشانی پست الکترونیکی book@khamenei.ir مکاتبه نمایند.

دانلود و خرید کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی

لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مگا | لینک مدیافایر

لینک کتاب در برنامه طاقچه | خرید کتاب در پاتوق کتاب فردا | خرید از نشر انقلاب اسلامی


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

16 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
امیدی
امیدی
5 سال قبل

واقعا ممنونم
از انتشارات هم تشکر ویژه میکنم که نسخه الکترونیک‌ رو رایگان قرار دادند.

الهه
الهه
5 سال قبل

سلام.ممنون.خدا اجرتون بده

بنیانا
بنیانا
پاسخ به  الهه
3 سال قبل

سلام . ان شاالله

شریفی
شریفی
5 سال قبل

سلام با تشکر از اینکه ارائه مطالب برای بهره برداری همگان، آزاد قرار داده شده است .اجرکم الی الله

بنیانا
بنیانا
پاسخ به  شریفی
3 سال قبل

سلام . سپاس

نیک زاد
نیک زاد
5 سال قبل

ممنون از اینکه این کتاب عالی را در اختیار علاقه مندان قرار دادید

مهدی صنعتگر
مهدی صنعتگر
3 سال قبل

سلام و سپاس از اینکه این کتابهای ارزشمند رو رایگان قراردادید.ومتشکرم میشوم اگه کتابهای دیگر در زمینه سیر و سلوک و کتب عبادی و اخلاقی رو هم بارگذاری بفرمایید

بنیانا
بنیانا
پاسخ به  مهدی صنعتگر
3 سال قبل

سلام . ان شاالله

ناشناس
ناشناس
3 سال قبل

چجوری میشه این کتابارو تهیه کرد؟

بنیانا
مدیر
پاسخ به  ناشناس
3 سال قبل

در بخش پایانی مطلب بزنید روی لینک های دانلود هر بخش . فایل پی دی اف رو دانلود کنید. 5 تا هست. توی گوگل پلی یا کافه بازار و یا مایکت هم چستجو کنید و یک برنامه نمایشگر pdf نصب کنید. وشروع کنین به خواندن. موفق باشید ان شاالله

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

بسیار عالی.
اجرتون با حضرت حق.

بنیانا
مدیر
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

خداروشکر که مفید بوده. لطفا برای بقیه هم ارسال کنین

رقیه
رقیه
2 سال قبل

باسلام و تشکر فراوان از بابت رایگان در اختیار دادن این منبع ارزشمند.

بنیانا
مدیر
پاسخ به  رقیه
2 سال قبل

سلام.
سپاس

حامد
حامد
10 ماه‌ها قبل

سلام بسیار تشکر میکنم ازتون بابت رایگان قرار دادن این آثار مهم و ارزشمند

بنیانا
مدیر
پاسخ به  حامد
10 ماه‌ها قبل

سلام. الحمدلله که برای شما مفید بوده است