دسته‌ها
کتاب الکترونیک

معرفی کتاب مسیح در شب قدر + دانلود رایگان نسخه انگلیسی

فهرست محتوای این صفحه ⬇️ پنهان کردن

کتاب مسیح در شب قدر

درباره کتاب مسیح در شب قدر

 

“مسیح در شب قدر” عنوان دومین کتاب از مجموعهٔ «خورشید در مهبط ملائکـه الله» است که به موضوع حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‎های شهدا می‌پردازد.

 

در کتاب مسیح در شب قدر ، حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در بیست‌وسه بخش روایت شده است. مسیحیان ایران عمدتاً ارمنی و آشوری هستند و صدها سال است در این کشور زندگی می‌کنند. این هم‌وطنان عزیز که خود را ایرانی و بخشی از ملت می‌دانند، در مجموع، بیش از صد شهید تقدیم کشور کرده‌اند. عمدهٔ این شهدا، سربازانی هستند که در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌ها به شهادت رسیده‌اند و تعدادی هم در ترورهای منافقین، یا بمباران و موشک‌باران شهرهای کشور در طول جنگ، شهید شده‌اند.

 

حضرت آقا با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده‌های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده‌ها دارند. و از سال شصت‌وسه، برنامهٔ مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت‌وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده‌های شهدا، شروع می‌کنند. برنامه‌ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت‌های حسنه‌ای است که توسط معظم‌له ایجاد شده.

 

از جذاب‌ترین دیدارهای حضرت آقا با خانواده‌های شهدا، موارد مربوط به شهدای مسیحی است. حضرت آقا از همان سال شصت‌وسه، در ایام عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح، مهمان خانواده‌های شهدای مسیحی می‌شوند. یک روحانی برجستهٔ مسلمان، که در دورانی، رئیس‌جمهور ایران و بعد از آن، رهبر انقلاب اسلامی هستند، در منزل خانواده‌ای مسیحی و کنار آنها می‌نشینند و از ارزش شهدای آنها و افتخار کشور به این شهدا و خانواده‌هایشان می‌گویند.

 

از ویژگی‌های خاص این دیدارها، این است که خانواده‌های مسیحی، اغلبشان نمی‌توانند حضور حضرت آقا در منازلشان را باور کنند و در بهت می‌مانند. حالتی که معمولاً تا اواخر دیدار، باقی می‌ماند. این حالت باعث می‌شود که اتفاقاً آقا در بین این خانواده‌ها بیشتر صحبت کنند، خاطره بگویند و به‌شکلی مجلس را گرم کنند.

 

سبک روایت‌گری کتاب مسیح در شب قدر ، تا حدودی داستانی است و در هر کدام از آنها، از یک راوی متفاوت و مناسب آن روایت استفاده شده که خود این تنوع راویان، داستان‌ها را جذاب‌تر می‌کند. البته مفهوم داستانی کردن روایت‌ها، آزاد گذاشتن تخیل نیست. تمام نکات موجود در کتاب، به‌خصوص بیانات حضرت آقا، کاملاً مستند و بر اساس اسناد هستند.

 

همراه با روایت حضور آیت‌الله خامنه‌ای در منزل یک خانوادهٔ شهید ارمنی یا آشوری، در مورد خود آن شهید و خاطرات و شهادتش هم نکات زیبایی آمده، که فداکاری و شجاعت و انسانیت این شهدای عزیز و خانواده‌هایشان را نشان می‌دهد. شهدایی که تعدادی از آنها، داوطلبانه و حتی با تلاش و اصرار به جبهه رفته و به شهادت رسیده‌اند.

کتاب مسیح در شب قدر
کتاب مسیح در شب قدر

کتاب مسیح در شب قدر، تماماً رنگی است و تصاویر حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی، و همچنین تصاویری از این شهدای گران‌قدر، روایت‌ها را تکمیل کرده‌اند.

 

در پایان کتاب، علاوه‌بر ضمیمه‌ای شامل نام و تصویر تمام شهدای ارمنی و آشوری کشور، پنج پیوست آمده است که تماماً از بیانات و مکتوبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند و در آنها، به موضوعاتی که با این کتاب ارتباط دارد و بعضاً معظم‌له در دیدارهایشان، اشاره‌ای به آنها داشته‌اند، پرداخته شده.

 

مطالعهٔ این کتاب، از طرفی ما را با یک پرتو دیگر از منش و اخلاق و ولایت نورانی مقام معظم رهبری آشنا می‌کند که حقیقتاً ریشه در آموزه‌های نبوی و علوی دارد. و از طرفی هم با مناعت طبع و انسانیت و وطن‌دوستی هم‌وطنان مسیحی‌مان آشنا می‌کند که در برهه‌های حساس، همپای سایر مردم، وظیفهٔ خودشان را شناخته و آن را به زیبایی ادا کرده‌اند، و به آن افتخار می‌کنند

.

در ادامه متن انگلیسی توضیحات پروفسور نیک آیین ( مترجم کتاب ) درباره کتاب مسیح در شب قدر را میخوانیم :

The Iranian supreme leader, Sayyed Ali Khamenei, has since the year 1983 (at this time he was the President of the Islamic Republic of Iran) been frequently visiting the families of Iranian martyrs. Of course, most of these were the families of Muslim martyrs, but a significant aspect of these visits was his meeting with the families of our Armenian and Assyrian martyrs, heroic martyrs from among these two small communities in iran, who fought bravely and selflessly in defense of their patriotic country and in the path of God.

This book is about Mr. Khamenei’s visiting these latter groups that usually took place about Christmas and the Christian new years.

We cannot describe the incredible atmosphere of these intimate, affectionate, kind and emotional meetings in a few words; one must read them all. We may, however, say that the readers often find, when reading them, that tears fill their eyes: they are not tears of pity but of human love, admiration, empathy and appreciation. The other outstanding feature of these meetings is that most often the grief-stricken atmosphere in the house gradually changes and the begrieved family members, especially the mothers of the martyrs, are really consoled and feel a greater pride for their sons who fought and died in a patriotic, rightful cause.

And this translation into English from the original Persian will be sent to Armenia, Lebanon, Europe and the USA for the further knowledge of Armenians (and Assyrians) who were living in Iran since ancient times. As an example, Darius the Great -521-486 B.C-  mentions the names of two military commanders of this who were dispatched to certain areas to quell rebellions there (Behistun, Kermanshah, account by Darius carved on a cliff in cuneiform script in 3 languages: Old Persian, Elamite and Babylonian.)

We say no more and ask the readers to go over the narration about these meetings to note other sweet-bitter but sublime features we failed to describe.

Fazlollah Nikayin

 

 

در ادامه مطلب راه های تهیه و خرید کتاب مسیح در شب قدر را میخوانیم

اگر ساکن خارج از ایران هستید شما می توانید این کتاب را از فروشگاه اینترنتی آمازون خرید کنید

اگر ساکن ایران هستید می توانید این کتاب را به صورت اینترنتی از سایت انتشارات صهبا و یا از سایت فروشگاه پاتوق کتاب فردا بخرید

اگر دوست دارید از فروشگاه های کتاب محلی خرید کنید می توانید فهرستی از فروشگاه ها و آدرس های هر شهر را در این لینک بخوانید

تلفن تماس با انتشارات صهبا :  تلفن: ۳۷۲۰۹۸۶۵ – ۰۲۵ (۲۲۷۷۳۳۶۰ – ۰۲۱)

 

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

سایت انگلیسی کتاب مسیح در شب قدر

به جهت افزایش شمار خوانندگان کتاب مسیح در شب قدر این کتاب به انگلیسی ترجمه شد و هم چنین بخش های مختلف این کتاب به رایگان در سایت اختصاصی آن منتشر شده است .

نسخه الکترونیک ترجمه کتاب «مسیح در شب قدر» ویژه تلفن‌های همراه از سوی انتشارات صهبا تولید شده است. این اپلیکیشن‌ها در بستر اندروید و iOS تهیه شده است.

برای دسترسی به نسخه انگلیسی بخش های مختلف و دانلود برنامک های موبایلی به سایت http://sahbabooks.com مراجعه کنید

[/box]

 

دانلود نسخه پی دی اف انگلیسی کتاب مسیح در شب قدر |

Christ-in-the-night-of-Glory

لینک دانلود ( حجم:9مگابایت)

یک پیشنهاد ویژه ؛ برای تقویت زبان انگلیسی خود می توانید نسخه انگلیسی مسیح در شب قدر را بخوانید ؛ هم مهارت زبان خود را تقویت کرده اید هم اینکه یک کتاب خیلی عالی را خوانده اید 🙂

 

ویدیو : مسیح در شب قدر به روایت رسانه ملی

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات