دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

روز دانشجو برای جهل جویان است یا دانشجویان ؟


متنی که در ادامه می خوانید به مناسبت 16 آذر ماه روز دانشجو و استکبار ستیزی در وبلاگ معبر سایبری فندرسک منتشر شده است . معبر سایبری فندرسک یکی از وبلاگ های باسابقه طولانی در انتشار نقدهای سیاسی فرهنگی اجتماعی است که تمامی محتوای آن به صورت اختصاصی تولید می شود . در ادامه این نوشته منتقدانه را میخوانیم . همراه بنیانا باشید 

دانشجو داریم کاری نداره که چه رشته ای قبول شده و چی میخواد بخونه، فقط برای این اومده تو دانشگاه که بره پیش بقیه کلاس بذاره که منم دانشجو هستم.

دانشجو داریم روز اول که میاد چشاش زیر چادر دیده نمیشه اما روز آخر که میشه همه جای لباس هاش آب رفته و هر آن ممکنه مقنعش از عقب سرش بیفته پایین.

دانشجو داریم روز اول که میاد دانشگاه موهاش رو به پایین و ژولیدست اما روز آخر که میخواد بره انگار که رفته باشه آرایشگاه پریز همه موهاش سیخ سیخه.

دانشجو داریم روز 16 آذر که روز استکبار ستیزی هست تو سال 88 میاد در حمایت از استکبار تو دانشگاه دست به آشوب میزنه تا بگه من راه شهدای دانشجو رو ادامه میدم.

دانشجو داریم تا دیروز فرق بین دست راست و چپش رو بلد نبود اما الانم بلد نیست و هی مدعیه حقش تو کشور رعایت نمیشه و باید فرار مغزها کنه و بره اونور آب.

دانشجو داریم همش دم از آزادی بیان و آزادی عقیده و … میزنه اما تا یه دختر میاد تو دانشگاه یاسوج صحبت انتقادی کنه اونو از پشت تریبون پرت میکنه پایین.

دانشجو داریم کلاً دانشگاه رو با مجلس عروسی دختر خاله ناتنی عمه پسردایی مادرش اشتباه گرفته و هر روز با یه سبک آرایش و ساپورت و کفش پاشنه بلند میاد دانشگاه.

دانشجو داریم تو دانشگاه شماره تمام دختر های همکلاسی و اون کلاسی رو داره ولی وقتی بهش میگی شمارت چنده میگه بذار از ملیسا بپرسم خودم حفظ نیستم.

دانشجو داریم یک هفته مونده به امتحان کل جزوه رو ریز ریز می نویسه تا ببره تو جلسه امتحان اما زورش میاد دوساعت بشینه ده تا صفحه رو بخونه.

  اصلاً یه دانشجوهایی داریم کلاً اومدن دانشگاه تا همسر آینده خودشون رو انتخاب کنن و همش چشمشون دنبال این و اونه تا به یه مورد رضایت بخش برسن.

حالا این بالایی ها خیلی خوب بود یه سری دانشجو ها هستن جدیداً میشینن جزوه می نویسن سر کلاس و چادرشون از روز اول تا روز آخر از سرشون برداشته نمیشه و موهاشونم از روز اول تا روز آخر همونجوری سادست و مدام در حال استکبار ستیزی هستن و از پیشرفت های علمی کشور دم میزنن و به منتقد خودشون احترام میگذارن و لباس های در شأن دانشگاه می پوشنن و با ناموس مردم زیاد هم صحبت نمیشن و سر به زیر هستن و همیشه هم نمره بالا می گیرند. خدایش این نوع دانشجو ها مایه بی آبرویی دانشگاه ها هستن.

الآن برام سؤال پیش اومد این مورد های آخر دانشجو هستن یا جهل جو؟

پ,ن : روز دانشجو رو به دانشجویان واقعی کشور تبریک عرض می کنم. خودمم یه زمانی دانشجو بودم و از نزدیک شاهد خیلی از موارد بالا بودم.

منبع: معبر سایبری فندرسک 


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
سپیده
سپیده
5 سال قبل

خیلی جالب طنز بود آفرین به شما
امیدوارم وضع فرهنگی دانشگاه‌ها بهتر بشه و کمتر مزاحمت ایجاد بشه