دسته‌ها
فیلم

یتیم خانه ایران فرافیلم است ؛قابل مقایسه با فیلم‌های دیگر نیست

یتیم خانه ایران
یتیم خانه ایران

حجت‌الاسلام پناهیان تولیت مدرسهٔ علمیهٔ دارالحکمه، در بخشی از سخنرانی هفتگی خود در جمع طلبه‌های این مدرسه ، با اشاره به ویژگی‌های فیلم « یتیم خانه ایران » و شمردن برخی از امتیازات این فیلم، گفت دیدن این فیلم می‌تواند یک غفلت بزرگ تاریخی را از بین ببرد و در سرنوشت کشور ما اثرگذار باشد.  این مراسم 21 آذر 95 برگزار شد. در ادامه فرازهایی از این بخش از سخنرانی را می‌خوانید:

 انگلستانِ کوچک چطور بر کشورهای بزرگی مثل هند و ایران سلطه پیدا کرد؟

جمعیت انگلستان حدود 60 میلیون نفر است، اما جمعیت هندوستان نزدیک یک میلیارد نفر است! آن‌وقت کشور کوچکی مثل انگلستان، چطور می‌تواند بر کشورهایی مثل هندوستان، پاکستان، کشورهای عربی و حتی ایران، سلطه پیدا کند؟! این ناشی از ضعف این جوامع و سیاسیون آنهاست؛ باوجود اینکه تک‌تک خوبان جامعه باهوش و توانمندند، اما «باهم» نیستند و هم‌افزایی ندارند. اما دین می‌آید و ضعف یک جامعه را برطرف می‌کند؛ لذا یک جامعه اگر مؤمن و متدین شود، قوی می‌شود.

فیلم یتیم‌خانهٔ ایران را ببینید / «یتیم خانه ایران » فرافیلم است؛ قابل مقایسه با فیلم‌های دیگر نیست!

پیشنهاد می‌کنم به‌عنوان آشنایی با تاریخ و برای برداشته شدن پردهٔ غفلت و حجاب از گوشه‌ای از تاریخ-که هنوز ما با آن درگیر هستیم- بروید فیلم یتیم خانه ایران را ببینید! یتیم خانه ایران «فرافیلم» است، فیلمی نیست که با فیلم‌های دیگر قابل مقایسه باشد.

بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند!

این یک فیلم تاریخی است ولی آیندهٔ ما را و آنچه که امروز با آن درگیر هستیم را به ما نشان می‌دهد. بعید می‌دانم انسان هوشمندی بتواند از دیدن این فیلم صرفنظر کند. در عین حالی‌که جاذبه‌های بصری و هنری‌اش را حفظ کرده و جنبهٔ سرگرم‌کنندگی نیز دارد، ولی برای انسان‌های محقق و اندیشمندان علوم سیاسی هم خیلی می‌تواند مفید باشد! و برای کسانی که می‌خواهند در عرصهٔ سیاست، افراد عمیقی بشوند، این فیلم چقدر فیلم دقیقی است!

این فیلم از نظر مضامینِ عالی و بسیار پیچیدهٔ سیاسی، خیلی دقیق تنظیم شده

این فیلم واقعاً از نظر مضامین عالی و بسیار پیچیدهٔ سیاسی، خیلی دقیق تنظیم شده است. البته کارگردان محترم هم خودش آدم باهوش و با ذکاوتی است، سال‌ها مطالعه کرده تا این داستان را مطابق با واقعیت‌های تاریخی ساخته و پرداخته است. ولی من دوست دارم که هر ایرانی، این‌قدر هوشمندانه به مسائل نگاه کند.

این فیلم یک غفلت بزرگ تاریخی را از بین می‌برد

جدا از اینکه فیلم یتیم خانه ایران دارد یک غفلت بزرگ تاریخی را از بین می‌بَرد و حافظهٔ این ملت را به‌جای خودش برمی‌گرداند، عبرت بسیار بزرگی هم در اختیار ما قرار می‌دهد که اگر ما همین عبرت را بگیریم، تا ابد اسیر قدرت‌های پوشالی مثل انگلستان نخواهیم شد.

ببینید انگلستان چگونه توانست یک قحطی با کشتار میلیونی را در ایران سازمان‌دهی کند؟!

ببینید انگلستان چگونه توانسته یک قحطی بزرگ را در این کشور سازمان‌دهی کند؟ انگلیسی‌ها با یک تصمیم سه-چهار نفره، یک فکر و ایده و همچنین یک امکان خاص که برای آنها وجود داشت-که در ایران می‌توانستند گندم بخرند- توانستند یک قحطی با کشتار میلیونی در ایران رقم بزنند! وقتی یک جامعه ضعیف باشد، و وقتی سیاستمداران یک جامعه ضعیف باشند، می‌شود این بلاها را بر سرش آورد.

منبع متن : سایت بیان معنوی

ویدیو : رازتسلط انگلیس60میلیونی بر هند1میلیاردی چیست؟!

02:31 دقیقه | دریافت با کیفیت (پایین3 مگابایت) | متوسط(16 مگابایت) | دانلود کیفیت بالا(188مگابایت) )

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

3 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
نسرین
نسرین
7 سال قبل

سلام . مطلب خوبی بود ..

نسرین
نسرین
7 سال قبل

سلام . مطلب خوبی بود .. امیدوارم بعد از اکران بتونم این فیلم رو خرید کنم و تماشا کنم …

اسما
اسما
6 سال قبل

راز تسلط حکومت 1بر99%چیست؟راز حکومت وهابیت 15%برجمعیت عربستان وتا حدودی عرب چیست؟راز حکومت 20 به 80%بحرین چیست؟و…سیاست نفر وتعدادنیست به صلح امام حسن نگاهی کنید