دسته‌ها
معرفی

رویای نیمه شب رمانی درباره عشق , مذهب و معجزه

رویای نیمه شب
رویای نیمه شب

رمان « رویای نیمه شب » اثر حجت‌الاسلام مظفر سالاری اثری است که انتشارات کتابستان معرفت آن را پس از سال‌ها بازنشر کرده و از ابتدای سال 95 نیز به عنوان کتاب چهارمین دوره مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» معرفی شده است.

این کتاب تا پیش از مسابقه قریب به 10 چاپ را پشت سر گذاشته بود و با آغاز مسابقه نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است 

در ادامه مطلب سخنان حجت الاسلام مظفر سالاری درباره رمان رویای نیمه شب را می خوانیم. او یک نویسنده برجسته است و از کودکی در نشریات و موسسات فرهنگی مشغول بوده است. و مدتی هم سردبیر نشریه آفرینه را بر عهده داشته است . او معاونت فرهنگی هنری دفتر تبلیغات را نیز بر عهده دارد  :

مظفر سالاری
مظفر سالاری

این رمان با استفاده از یک حکایت واقعی شکل گرفته و من تلاش کرده‌ام که یک داستان لطیف و جذاب برای خواننده عامی روایت کنم.

غایت من از نوشتن رویای نیمه شب , تقریب میان مذاهب است و می‌خواستم بگویم که اهل‌بیت(ع) یکی از محورهای وحدت هستند و با ولایت امام عصر(عج) مانند یک خورشید پشت ابر می‌توان دور هم جمع شد.

در این کتاب نحوه شخصیت‌پردازی‌ها به گونه‌ای است که خواننده خود را در جایگاه افراد درون داستان قرار خواهد داد، پندهای داستان، اتفافات، شجاعت‌های شخصیت هاشم و … همه مواردی است که خواننده با آن همزادپنداری نموده و سیر داستان را رها نخواهد کرد.

من در رویای نیمه شب به کودکان و نوجوانان فکر می‌کنم، شاید بتوان گفت که این رمان، رمان خانواده است، من برای نگارش این رمان متوسل به حضرت ولی عصر(عج) شدم و از آن حضرت استمداد خواستم، از نکات جالب توجه در این کار این بود که پیش‌نویس و پاک‌نویس نداشتم و فقط برخی اصلاحات ویرایشی انجام گرفت.

همچنین می‌خواستم نشان دهم تشرف یک قضیه فردی نیست و همه با آن درگیر خواهند بود به طوری که یک خواننده سنی مذهب این اثر را خوانده بود و گفته بود که اثر منصفانه‌ای است.

رویای نیمه‌شب ، ترسیم شیوه معاشرت و همزیستی مسالمت‌آمیز مردمی است که معتقد به دو مکتب متفاوت می‌باشند، اما در زیر چتر مشترکات اعتقادی خود چون خدا، قبله، کتاب و پیامبر(ص) که با صمیمیت و دوستی به مراوده با یکدیگر می‌پردازند.

بدیهی است که این اتفاق فقط در بستر زندگی مسالمت‌آمیز و در فضای به دور از جدل خواهد افتاد وگرنه در فضای متشنج و در زمانی که افراد به توهین به مقدسات و تکفیر یکدیگر روی آورده‌اند حتی اگر معجزه هم آورده شود، بی‌اثر خواهد بود .

امین کمالوندی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در خصوص« رویای نیمه شب » گفت: نویسنده با قلمی بلیغ و رسا که برخواسته از روح هنر متعهد است، به خوبی این نکته را ترسیم می‌کند که مسلمین با هر اعتقاد و مذهبی که باشند، حقیقتاً نقش اصلی در تفرقه بین مذاهب ندارند و این حاکمان دنیاطلب هستند که به خاطر منافع خود دست به ایجاد شکاف و تفرقه در میان امت واحده اسلامی می‌زنند .

صدف شفیع کتابدار کتابخانه دکتر حصیبی نیز درباره این رمان گفت: جذابیت قلم نویسنده به اندازه‎ای است که مخاطب را دچار خود کرده و تا انتهای داستان همراه می‎سازد.

از ویژگی‌های این رمان این است که مایه اصلی آن واقعی بوده و در جلد دوم کتاب شریف عبقری الحسان صفحه ۱۹۲ نقل گردیده و همین امر باعث گردیده تا خواننده با اطمینان قلبی و اعتماد به کتب معتبر اقدام به خوانش داستان نماید.

گفتنی است: رمان رویای نیمه شب توسط انتشارات کتابستان معرفت در چاپی متفاوت به بازار عرضه شده و خواندن آن ترسیمی واقعی از  زندگی وحدت محور در جوامع اسلامی را به تصویر می‌کشد.

[su_note]

حتما بخوانید : مظفر سالاری : ماجرای نوشتن رمانی بر اساس تشرفات امام زمان (عج)

[/su_note]

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«پدر بزرگ از پشت قفسه‌ها بیرون آمد و به گوشواره‌ای زیبا و گران‌بها که من طراحی کرده بودم و ساخته بودم اشاره کرد. خوشحال شدم که آن را برای ریحانه انتخاب کرده بود؛ هر چند بعید می‌دیدم که مادرش زیربار قیمت آن برود. گوشواره را بیرون آوردم و به پدربزرگ دادم.

– طراحی و ساخت این گوشواره، کار هاشم است. حرف ندارد!

مادر ریحانه گوشواره‌ها را گرفت و ورانداز کرد.

– قشنگند، ولی ما چیزی ارزان قیمت می‌خواهیم.

مادر ریحانه گوشواره‌ها را روی مخمل گذاشت. با نگاهش گوشواره‌های قبلی را جستجو کرد. پدربزرگ گوشواره‌های گران‌بها را توی جعبه کوچکی گذاشت. جعبه را به طرف مادر ریحانه سُراند.

– از قضا قیمت این گوشواره‌ها دو دینار است.

در دلم به پدربزرگ آفرین گفتم. از خدا می‌خواستم که ریحانه صاحب آن گوشواره‌ها شود. قیمت واقعی‌اش ده دینار بود. یک هفته روی آن زحمت کشیده بودم.»

[/box]

تیزر سینمایی معرفی کتاب « رویای نیمه شب »

تیزر سینمایی معرفی کتاب «رویای نیمه شب» «رویای نیمه شب» به کارگردانی اصغر عباسی با بازی عباس غزالی، مهدی فقیه، سیما خضرآبادی، ثریا قاسمی، متین ستوده و ماه چهره خلیلی، تیزری سینمایی برای معرفی و تبلیغ کتاب «رویای نیمه شب» و محصول مشترک باشگاه فیلم سوره و مرکز رسانه ای شیرازه است..

 

برای خرید این کتاب می توانید کتاب فروشی های مرتبط به انتشارات کتابستان معرفت مراجعه کنید 

آدرس کتابستان معرفت در تهران و شهر مقدس قم به شرح ذیل است : 

کتابستان مترو شهدا تهران :

شهدا – داخل ایستگاه مترو شهدا

تلفن ثابت: 02133350072

تلفن همراه: 09102261060

کتابستان مرکزی:

قم – خیابان ارم – روبروی بانک ملی شعبه حجتیه – ساختمان کوثر – طبقه دوم

تلفن ثابت: 02531074

یا آن را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی کتاب فردا تهیه کنید ؛ لینک به رویای نیمه شب در پاتوق کتاب فردا 

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

3 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
مرتضی
مرتضی
4 سال قبل

از دوستم شنیدم که کتاب خوبیه ولی دم دست پیدا نکردم تهیه کنم
مرسی برا اطلاع رسانیتون

ناشناس
ناشناس
4 سال قبل

کتاب خییییلی قشنگیه حتما امتحانش کنید فوق العاده است

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

فوق العاده کتاب زیبایی است