دسته‌ها
معرفی

ایده های مسجدی ؛ برگ برنده امت حزب الله در انتخابات

ایده های مسجدی ؛ برگ برنده امت حزب الله در انتخابات
ایده های مسجدی ؛ برگ برنده امت حزب الله در انتخابات

 

مسجد فقط برای نماز نیست !

 

ملت ایران باید مساجد را مغتنم بشمارد و پایگاه معرفت و روشن بینی و روشنگری و استقامت ملی به حساب آورند. اگر کسی خیال کند که در مسجد، فقط چند رکعت نماز می‌خوانند و بیرون می‌آیند و این چه تأثیری دارد، خطاست. اوّلًاً اگر همان چند رکعت نماز هم با چشم بصیرت نگاه شود، خودِ نماز که به زبان مُشَرّع مقدّس نماز و اذان، خیر العمل و فلاح است، مایهٔ برکات زیادی می‌شود. نماز یک ملت را به قیامِ للّه وادار می‌کند. نماز انسانها را از فساد دور و به خلوص و فداکاری نزدیک می‌کند.

 

علاوه بر آن، مسجد فقط برای نماز نیست؛ در مسجد انواع عبادات هست. از جملهٔ آن عبادات، تفکّر است که «تفکّر ساعة خیر مِن عبادة سنة»(۱) -البته فکر کردن درست- افراد مسجد برو، این فکر را به وسیلهٔ شنیدن سخنان عالم دین و فقیه به دست می‌آورند. بنابراین مسجد، هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکّر و تأمل، هم مرکز تصفیهٔ روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتّصال بنده به خداست.  

سخنان امام خامنه ای در تاریخ ۷۵/۱۰/۱۹

 

۱)بحارالأنوار، ج ۶، ص ۱۳۳

 

ایده های مسجدی . باشگاه ایده پردازان مسجدی
ایده های مسجدی . باشگاه ایده پردازان مسجدی

 

یکی از بحث ها و نگرش های جامعه شناسان برای بازخوانی و تشریح علل واکنش های اجتماعی مردم توجه به سبک زندگی آن هاست . چه بسا جامعه ای در ظاهر مقید باشد اما در باطن با وجود اذعان به منافق بودن فردی او را برای مسئولیتی انتخاب کند . کسب اطلاعات درباره سبک زندگی سالم و اصلاح رویه های غلط در زندگی جز با تکیه بر ارگان مقدس مسجد میسر نیست . در ادامه با یکی از سایت های فعال در زمینه مسجد آشنا می شویم 

بانک ایده های مسجدی قبلا ایجاد شده بود اما پس از ایجاد این بانک و با هدف دستیابی به تعامل بین ایده‌ پردازان مسجدی ، باشگاه ایده پردازان مسجدی نیز راه اندازی شد.

فضای بانک ایده های مسجدی فضایی مونولوگ و یک طرفه است که ایده ها پس از طراحی توسط مردم به آن ارسال می شود اما در باشگاه، فضا دوطرفه بوده و کاربر توان برقراری ارتباط دو طرفه را دارد.و خادمان و بچه های مسجدی ی توانند در سایت ایده های مسجدی عضو شوند 

 

 

 بنا است که مساجد مختلف کارهای خود را عرضه و ارتباط دوسویه بین اعضای مساجد ایجاد شود تا از طریق این شبکه سازی مساجد از اقدامات و ایده های هم باخبر باشند.

 

تشکیل پرونده ویژه برای موضوع های مختلف، معرفی مساجد و ایده هایی که در آنها به کار رفته از جمله مساجدی قدیمی و نیز راه اندازی مسجد TV برای بارگذاری فیلم هایی از ایده های اجرا شده در مساجد را از دیگر اقدامات طراحی شده در باشگاه ایده پردازان مسجدی اعلام کرد.

 

در تعریف سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی آمده است : 

ما معتقدیم “عمران” مسجد، فقط ساخت بنای آن نیست!

بلکه هر اقدامی که مسجد را به جایگاه حقیقی و طراز اسلامی‌اش نزدیک سازد، از مصادیق “عمران” است.

ما معتقدیم هر اقدامی که موجب عمران مساجد می‌شود و خواهد شد، ثمرهٔ جرقه‌ای است که در یک لحظه به ذهن یک مومن خطور کرده است.

بام، محل ثبت، انتشار و تبادل همان جرقه هاست! که به آن‌ها ایده می‌گوییم.

اگر شما هم می‌خواهید از خادمان مساجد باشید، بسم الله. 

 

ایده های مسجدی آموزشی، اردویی، تبلیغی، تربیتی، سخت افزاری، علما و بزرگان، مسجد و بانوان، مسجد و جوانان، مسجد و کسبه محل، مسجد و همسایگان، مسجد، کودک و نوجوان وایده های یادواره شهدا از جمله موضوعاتی است که در رابطه با آن ایده هایی برای استفاده مخاطبان تهیه شده است.و  در سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی در دسترس است

 

علاوه بر این موضوعات در مناسبت های ویژه همانند دهه تکریم و غبارروبی مساجد، ماه مبارک رمضان و فصل تابستان هم بسته ایده های مسجدی تهیه و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

تاکنون، ایده های مسجدی خوبی در زمینه فعالیت های مساجد به این باشگاه ارسال شده است، به گونه ای که این ایده ها با استقبال بسیاری مواجه بوده است.

 

[button color=”green” size=”big” link=”http://masjedidea.ir” icon=”fa-external-link” target=”true”]سایت باشگاه ایده پردازان مسجدی[/button]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
Amirhossein
Amirhossein
6 سال قبل

جالب بود . خداقوت