دسته‌ها
معرفی

سایت شایعات ,ایده برتر وب فارسی [شکارچیان چهل کلاغ]

سایت شایعات ,ایده برتر وب فارسی
سایت شایعات ,ایده برتر وب فارسی

 

موبایل های هوشمند که آمدند، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های فوری را به خانه ها و جیب های همه ما وارد کردند! باز هم فناوری پیش از فرهنگ سازی وارد شد و شبکه های اجتماعی با وجود کارکردهای مفیدشان، لطمه هایی هم به کاربرانشان وارد می کنند.مثل چاقویی که استفاده مفید هم دارد اما حالا فقط استفاده ناصحیح می شود

 

یکی از مهمترین آنها گردش بدون نظارت محتواست که در صورت فرهنگ سازی میان کاربران در مورد اینکه هر پیامی را نپذیرند و زوایای آن را بررسی کنند، تا حد زیادی از این آسیب کاسته می شود.

 

در گرما گرم همه گیری شبکه های اجتماعی و پیام رسان های فوری ، حجمی بسیار زیادی از شایعات و شبهات مختلف بین کاربران دست به دست  می شود ؛ همه ما حتما تاکنون یکبار این احساس را داشته ایم که وقتی خبر یا مقاله ای اشتباه می خوانیم و یا از اینکه جمله ای ناصواب به یکی از بزرگان نسبت داده شده حرص می خوریم و ناراحت می شویم که چرا دستمان بسته است و نمیتوانیم به خوبی درباره آن روشنگری کنیم و جلوی کار آن فردی که با غرض ورزی مطلب را منتشر کرده نیز بگیریم 

خب حالا کار آسان تر شده است ؛ جمعی از کاربران شبکه های اجتماعی با احساس وظیفه در این مورد وارد صحنه شدند و به صورت گمنام با راه اندازی ” سایت شایعات ” اقدام به بررسی و تحلیل این شایعات و شبهات کردند. این سایت یکی از برترین ایده های وب فارسی در سال های اخیر بوده است . 

 

برکت حرکت داوطلبانه و بدون بهره های مادی این گروه و پاسخهای گزیده ، مستدل و مستند تولیدی این تیم به سرعت در میان کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مورد استقبال واقع شد و دست به دست چرخید. به شکلی که حالا سایت شایعات به عنوان مرجع پاسخگویی به سوالات مردم فعال در فضای مجازی تبدیل شده است 

 

با گذشت دو سال از راه اندازی سایت شایعات و انتشار قریب 700  مطلب مختلف و فراگیر روز، این سایت بیش از ده ها میلیون بازدید کننده داشته است و در شبکه های اجتماعی هم مخاطبان پرشماری دارد که با انتشار پاسخهای آن گردش شایعه مربوطه تقریبا متوقف می شود. 

 

رویکرد ارزشی گردانندگان این سایت باعث شد تا از ابتدا علاوه بر پاسخ به شایعات، به شبهات هم به عنوان بخش مهمی از شایعات بپردازند که در این زمینه کارهای تولیدی ارزشمند و منحصر به فردی هم داشته اند. پاسخگویی به شبهات با کمک نهاد ها و سایت های معتبری همچون « مجمع جهانی شیعه شناسی» « پرسمان دانشجویی» « مرکز پاسخگویی  pasokhgoo.ir » و سایت پاسخ به شبهات x-shobhe.com » انجام می شود که شایسته ستایش است 

عضویت و همراهی با سایت شایعات  و حسابهای کاربری مربوط به آن در شبکه های اجتماعی را توصیه می کنیم.

 

[button color=”blue” size=”big” link=”http://shayeaat.ir/” icon=”fa-external-link” target=”true”]ورود به سایت شایعات[/button]

[button color=”green” size=”big” link=”https://telegram.me/SHAYEAAT” icon=”fa-external-link” target=”true”]کانال سایت شایعات در تلگرام[/button]

.

.

با کمی وب گردی در سایت شایعات و مطالعه برخی شبهات به صفحه « درباره ما» میرسیم که سایت شایعات برای آشنایی مخاطبان ایجاد کرده است ؛ در این صفحه می خوانیم : 

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

 

شاید برای شما عزیزان هم مهم باشد تا بدانید که چرا ما بدون هرگونه پشتیبانی یا حمایتی ، به چنین کار تحقیقاتی طاقت فرسایی دست زده ایم؟ و اساسا چه فایده ای برایمان داشته است؟

 

باور به حقیقت و انسانیت (که به تمام معنا می توان آن را در مکتب اهل بیت (ع) یافت) در دنیایی که بزرگترین سرمایه انسانها عمرشان است و هر باور و اعتقادی صرف نظر از حق یا نا حق بودن آن تعیین کننده سرنوشت آنان است، ما را به ورود به این عرصه واداشت …

تا برای رضای خداوند مهربان و خدمت به جامعه انسانی و اسلامی، توضیحات و مستندات شایعات را جمع آوری نموده و در معرض قضاوت شما حق جویان قرار دهیم .

چرا که باور هر شایعه ای می تواند مسیر اعتقادی و زندگی ما را تغییر داده و خدای ناکرده باور فریب بجای حقیقت ، ما را به بازنده حقیقی میدان زندگی مبدل خواهد نمود.

 

این واقعیت که استکبار جهانی با ابزار مختلف سعی دارند تا انسانها را به دنیای بی خدایی و دنیاپرستی که در حقیقت همان شیطان پرستیست و ادارند غیر قابل انکار است .

لذا علی رغم اینکه سایت هایی دراین راستا همواره در تلاشند تا در رفع شایعات موثر واقع گردند (و حقیقتا جای تقدیر فراوان دارد) لیکن بنا به دلائلی که در عبارات زیر بدان اشاره میگردد ، این تلاشها تاکنون پاسخگوی نیاز جامعه نبوده است و ما جمعی از کاربران شبکه های اجتماعی به ایجاد این پایگاه اینترنتی روی آوردیم:

 

  1. رویکرد اغلب این سایتها تخصصی و علمی بوده و در اغلب شایعات که اتفاقا به دلیل فراگیر شدن آنها بسیار مضر و خطرناک هستند، ورود نمی کنند .

 

  1. پاسخ های تنظیمی این سایتها مشروح و سنگین بوده که برای کاربران عمومی شبکه های اجتماعی قابل بهره برداری نبوده و در صورت استفاده نیز به دلیل موجز نبودن مطلب از اقبال زیادی برخوردار نمی شده است .

علی رغم دقت و تلاشی که در تهیه پاسخهای این سایت اعمال می گردد، این جمع خود را مصون از اشتباه نمی داند و پیوسته آمادگی دارد تا نسبت به اصلاح مطالبی که خلاف آن اثبات شود اقدام نماید .

 

[/box]

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات