دسته‌ها
حجاب و عفاف

حریم من حجاب من در بازار [بخش سوم]

حریم من حجاب من در بازار
حریم من حجاب من در بازار

حریم من حجاب من در بازار [بخش سوم]

دانلود صوت

بازار رفتن و خرید، از آن موقعیت‌هایی است که خانم‌ها معمولاً در مواجهه با نامحرم قرار می‌گیرند و خیلی وقت‌ها حریم محرم و نامحرم نادیده گرفته می‌شود.

مخصوصاً موقع چانه زدن‌ها و گفت‌وگو بر سر قیمت. موقعیتی که بعضی از خانم‌ها با استفاده از ویژگی‌های زنانه‌شان سعی می‌کنند موازنه قوا را به نفع خودشان تغییر بدهند و جنسی را که پسندیده‌اند به قیمتی که می‌خواهند با خود به خانه ببرند.

اما خیلی از خانم‌ها هم هستند که در چنین موقعیت‌هایی در مقابل وسوسه‌ها تسلیم نمی‌شوند و حریم محرم و نامحرم را نگه می‌دارند. هم مواظبت می‌کنند که حجابشان کنار نرود و هم گفت‌وگو با فروشنده نامحرم را از حد ضرورت نمی‌گذرانند و هم حواسشان به رفتار و حرکات و سکناتشان هست که دل کسی را نلرزاند. زن‌هایی که پیش از آن‌که با فروشنده معامله کنند با خدا معامله کرده‌اند. یک معامله پرسود با کلی جایزه ویژه.

#پیشنهاد  :

تنها به خرید نروید.

در چانه زدن زیاده‌روی نکنید.

جدی باشید.

#این_هم_دلیل

از امام صادق روایت شده است که:

نَهَی نَبیِ أَنْ تَتَکلَّمَ الْمَرْأَةُ عِنْدَ غَیرِ زوج‌ها أَوْ غَیرِ ذِی مَحْرَمٍ مِنْهَا أَکثَرَ مِنْ خَمْسِ کلِمَاتٍ مِمَّا لَا بُدَّ لَهَا مِنْه.

پیامبر نهی فرمودند که زن، نزد غیر همسرش یا خویشان محرمش بیش از پنج کلمه صحبت کند، آن مقدار هم برای ضرورت است.

من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص ۶

.

.

منبع متن :  محتوا نشر 

منبع پوستر : نهضت پوستر انقلاب 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات