دسته‌ها
عکس

ریحانه دختر شهید حامد کوچک زاده روز اول مدرسه را چگونه گذراند؟

شکوفه هایی که هستند، گلهایی که نیستند

ریحانه؛ دختر 7 ساله گیلانی؛ امروز 31 شهریور و صبح اولین روز مدرسه، صبحانه خورد، لباس مدرسه پوشید، قرآن را بوسید و یکراست رفت مزار شهدای رشت تا با اجازه پدر راهی کلاس درس شود.

اصولاً ریحانه بابایی است! به همین دلیل اولین کاری که کرد، رفتن بالای سر پدر بود تا آرام بگیرد، آنوقت عکسش را ببوسد و بعد پی مدرسه و درس برود. جشن شکوفه های دبستان علامه طباطبایی رشت، امسال میزبان ریحانه است.

پدر ریحانه حامد کوچک زاده است که در حلب سوریه نبرد نصر (2) به شهادت رسید.نبرد نصر(2) بهمن ماه سال گذشته در شمال حلب انجام و منجر به فتح دو شهر نبل و الزهرا شد

شهید حامد کوچک زاده
شهید حامد کوچک زاده
شهید حامد کوچک زاده
شهید حامد کوچک زاده

در ادامه مطلب مطالبی درباره شهید حامد کوچک زاده می خوانیم 

دست نوشته شهید حامد کوچک زاده بر کتاب من زنده ام 

یکی از ویژگی های جالب شهید حامد (مهدی) کوچک زاده از شهدای مدافع حرم گیلانی، که از فعالان فرهنگی استان و از اکران کنندگان مردمی فیلم عمار بود خواندن کتاب و مطالعه بود.

یکی از دوستان شهید درباره این ویژگی شهید کوچک زاده می گوید: حامد کتاب هایی که می خرید پس از مطالعه بر آن نوشته ای به تقریر در می آورد و سپس کتاب را به دوستان خود هدیه می داد. 

در یکی از این موارد، وی بر کتاب «من زنده ام» دست نوشته جالب دارد. شهید کوچک زاده در این کتاب نوشته است:

«در این دو روزی که این کتاب در دستم بود همراه با اسوه های ایستادگی و مردانگی و غیرت، زندگی کردم. با خواندن این کتاب، لحظه لحظه به بار مسئولیتمان نسبت به انقلاب اسالمی و ارزشهای آن که هزاران جان فدای آن گشته و چه زجرها و مصیبت ها را مردمان این مرز و بوم تحمل کردند تا پایبند به استقلال ایران اسلامی باشند (افزوده می شود). انشاءالله امام زمان (عج) عزیز در این مسیر ما را مستدام بدارد. به همه عزیزان و دوستان توصیه خواندن این کتاب ارزشمند را می کنم باشد تا با افتخار به این مرز و بوم انقلاب بسازیم.

حامد کوچک زاده ۵/۱/۹۳» 

منبع+ 

.

.

وصیت نامه شهید مدافع حرم گیلانی حامد کوچک زاده

که چندی پیش حین عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسید منتشر شد 

مستند “از آسمان”  بررسی زندگی شهید حامد کوچک زاده

از زبان همسر و دوستانش می پردازد را می توانید در ذیل مشاهده و دانلود نمایید.

دانلود ( 38 مگابایت) 

بوسه حاج قاسم بر دست سردار گیلانی/ ماجرای دقیق شهادت شهید حامد کوچک زاده

مهدی کاسی باجناق و همرزم شهید حامد کوچک زاده در دیدار آیت الله قربانی و سردار عبدالله پور با خانواده این شهید گفت: ۵سال منطقه دوار الزیتون در شهر حلب در اشغال تکفیری ها بود. از ساعت ۱۰شب عملیات شروع شد وطی ۳روز عملیات موفق به آزاد سازی مناطق شدیم که پس از آزاد سازی این مناطق حاج قاسم آمد و در جمع رزمندگان گیلانی از این رزمندگان بسیار تقدیر و تشکر نمود و به نمایندگی از تمام رزمندگان دست جانباز سردار حق بین را بوسید و گفت که شما درب قلعه خیبر را فتح نمودید.

وی در ادامه گفت: شهید فرمانده آتشبار گردان بود، حدود ساعت ۳بامداد بود که آتش توپخانه دشمن زیاد شد کم کم صدا خیلی نزدیک شد، بعد از ساعاتی یک انفجار در نزدیکی و در ساختمان مجاور به گوش رسید. نمی دانستیم که شهید در آن ساختمان جهت شناسایی حضور یافته که از طریق بی سیم شهید را صدا زدیم که جوابی از سمت آن نمی آمد، خود را به ساختمان رساندیم که متوجه شدیم به آرزویش رسیده است.

همرزم شهید گفت: جایی نقل قولی از سردار عبدالله پور درباره شخصیت شهید خوش سیرت می خواندم که می گفتند کافی بود چند جوان به شهید خوش سیرت تحویل می دادی و بعد از چند روز یک بسیجی پایکار تحویل می گرفتی. همچین خصوصیاتی در شهید وجود داشت.

کاسی تصریح کرد: ایشان در قائله دفن شهدای گمنام در دانشگاه آزاد واحد رشت یکی از موثرترین افراد بودند که توانستند آن را به ثمر بنشانند و در آخر نیز مزد همهٔ خدمات را گرفتند.

در پایان این دیدار نیز تهیه کننده و نویسنده کتاب زندگی نامه شهدای لشکر ۲۷محمد رسول الله سپاه تهران که در کارنامه خود انتشار کتاب زندگی نامه شهید همدانی را دارد به تهیه کتاب از زندگی نامه و ساخت مستند تلویزیونی از شهید کوچک زاده خبر داد و تصریح کرد که این کتاب قبل از مراسم چهلمین روز درگذشت این شهید منتشر خواهد شد.

منبع+

.

.

دانلود مستند بی قرار شهید حامد کوچک زاده

دانلود ( 38 مگابایت)
[box type=”info” align=”” class=”” width=””]
کتاب سرگذشت نامه شهید مدافع حرم با عنوان “بی قرار” توسط احسان احمدی خاوه، نویسنده دفاع مقدس در 192 صفحه به سبک ادبیات داستانی نوشته شد.
[/box]
با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
شله مشهدی
شله مشهدی
7 سال قبل

این مطلب شما هم خوب بود