دسته‌ها
دانلود کتاب الکترونیک

دانلود کتابچه عیار مقاومت منتشر شده توسط جوان آنلاین [ویژه نامه]

دانلود کتابچه عیار مقاومت منتشر شده توسط جوان آنلاین
دانلود کتابچه عیار مقاومت منتشر شده توسط جوان آنلاین

 

تا قبل از شروع بحران سوریه خیلی‌ها معتقد بودند، آنچه «محور مقاومت» نامیده می‌شود، حتی وجود خارجی ندارد و اگر هم وجود داشت تنها شامل ایران، حزب الله و سوریه می‌شد که آن هم به دلیل هویت متفاوت نظام سوریه (سکولار) بعضاً «اتحاد نامقدس» نامیده می‌شد، اما بحران سوریه به همراه بحران‌های عراق و یمن سرآغازفصل جدیدی در گسترش جذابیت و افزایش قدرت محور مقاومت شد.

 

این در حالی است که طرف مقابل انتظارداشت این بحران‌ها محور مقاومت را تضعیف کند و برایدست یافتن به این هدف از هیچ اقدامی کوتاهی نکرد، اما پس از گذشت بیش از نیم دهه، محور مقاومت نه تنهاتضعیف نشده، بلکه قدرتمندتر از قبل ظاهر شده است وابتکار عمل را در دست دارد.

 

ویژه نامه حاضر تلاش می‌کند شاخص‌ها، دلایل و ریشه‌های موفقیت و همچنین تحول گفتمانی مقاومت را در بستر بحران‌های منطقه ای نشان دهد. کارشناسان داخلی و خارجی مشارکت کننده دراین ویژه نامه معتقدند مقاومت به مذهب و رنگ خاصیتعلق ندارد و جذابیت آن شامل تمامی کسانی میشودکه می‌خواهند در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند.

 

این کارشناسان همچنین معتقدند کوره بحران‌های منطقه ای به افزایش عیار محور مقاومت کمک کرده و حالا محور مقاومت قابلیت‌های خود را برای مبارزه با تروریسم ثابت کرده وسالم ترین و موفق‌ترین جریان علیه گروه‌های تروریستی وایجاد امنیت در منطقه شده است. آن‌ها پیش بینی می‌کنند پس از ریشه کنی تروریسم و ایجاد امنیت پایدار، تجارت واقتصاد میان اجزای محور مقاومت رونق خواهد گرفت که خارج از سلطه نظم امریکایی خواهد بود.

 

در بین مطالب، عملکرد هر یک از اجزای محور مقاومت به صورت کل و جزءمورد بررسی قرار گرفته است. در این میان حزب الله لبنان به دلیل نقش محوری که در این بحران‌ها به عهده گرفته، ازاهمیت کلیدی برخوردار است و به صورت خاص به ماهیت نوین این جنبش پرداخته شده است و نشان داده میشودچرا « حزب الله و جوانان امروز مثل خورشید می‌درخشند» .

 

از سوی دیگر، کارشناسان پاشنه آشیل محور مقاومت رادر «جنگ روایت‌ها» عنوان می‌کنند و تأکید دارند محورمقاومت در این زمینه با ضعف‌های جدی مواجه است و اگرنتواند در این جنگ پیروز شود نمی‌تواند برنده واقعی نبرد باشد. نتیجه آنکه محور مقاومت مهم‌ترین دستاورد برون مرزی انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود و هم اکنون وارد مرحله نوینی شده که انتظار می‌رود با مرور زمان بیشاز پیش نقش خود را به عنوان مقام اول تأمین کننده امنیت منطقه تثبیت کند.

 

از دیگر دغدغه‌های این ویژه نامه نشان دادن مخاطرات و فرصت‌هایی است که جهان اسلام طی چند سال اخیر به ویژه از منظر ظهور جریان‌های تکفیری مانند داعش وهمچنین صهیونیسم از شرق افغانستان تا شمال آفریقا مواجه است.

 

فهرستی از مطالب ویژه نامه عیار مقاومت : 

رنگ مقاومت سیاسی است نه مذهبی و قومی

زمان اعتراف به شکست

در جنگ روایت ها

چگونه روایت ها مردم سوریه را می‌کشند؟!

مقاومت سالم ترین جریان علیه تروریسم است

می‌خواهم بخشی از مقاومت باشم

مقاومت به عنوان عقدهای قائم به خود

مجموعه پیچیده منافع و عقاید علت حضور ما در منطقه است

تروریسم به محور مقاومت شلیک می کند و هدف تسلیم رسمی فلسطین است

روز قدس تنها تریبون همه عقاید مقاومت

مقاومت در کوره بحران‌ها عیار خود را بالا برد

 

 

در ویژه نامه عیار مقاومت , مصاحبه‌هایی با آقایان: محمد حسن جعفر زاده؛ ژنرال امین حطیط؛ سید احمد سادات؛ جاسم الموسوی؛ محمد حسن البحرانی؛ رمضان بورسا و… انجام شده است

 

[box type=”download” align=”” class=”” width=””]

دانلود ویژه نامه عیار مقاومت 

(حجم : 14 مگابایت) 

سرویس دهنده ایران | سرویس دهنده اروپا 

[/box]

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات