دسته‌ها
اخبار

نامزدهای جبهه مردمی : جزو 5 نفر اول نباشیم، کناره گیری می‌کنیم

 

روز 14 فروردین 5 نامزد از نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در تالار سازمان تبلیغات حاضر شدند تا با منتخبان کمیته‌های مردمی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دیدار و برنامه‌های انتخاباتی خود را تشریح کنند و پاسخگوی سؤالات تخصصی اقشار مردمی درباره برنامه‌های انتخاباتی خود باشند.

 

قرار است روز پنجشنبه 17 فرودین ماه دومین مجمع ملی جبهه مردمی برگزار شده و تعداد نامزدهای این جبهه با رأی مستقیم ۳ هزار نفر به 5 نفر کاهش یابد. آقای رضا روستا آزاد، عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با ابراز امیدواری از برخورداری گزینه نهایی جبهه مردمی از کارآمدی، رأی آوری و سایر خصوصیات فردی، گفت: ۱۰ نامزد جبهه مردمی در روز پنجشنبه ۱۷ فروردین برای تشریح برنامه‌های خود فرصت سخنرانی خواهند داشت، اما چون این زمان تخصیص یافته برای بیان جزییات برنامه‌ها کفایت نمی‌کند، امروز از تمامی آن ۱۰ نامزد برای شرکت در جلسه اقشار ۲۸ گانه دعوت به عمل آمده است و 5 نفر برای حضور در این برنامه و پاسخگویی به سؤالات کارشناسی اقشار جبهه مردمی اعلام آمادگی کردند.

 

به گفته روستاآزاد، آقایان قاسمی، حاجی بابایی، زاکانی، بذرپاش و ضرغامی توانستند در مراسم روز گذشته جبهه مردمی پاسخگوی نمایندگان اقشار مختلف جامعه باشند و به رغم رایزنی و مکاتبه با آقایان قالیباف، رئیسی، جلیلی، فتاح و نیکزاد این نامزدهای جبهه مردمی امکان حضور را در نشست پرسش و پاسخ پیدا نکردند.

 

مهم‌ترین نکته این نشست اما، سخنان کاندیداهای منتخب جبهه مردمی بر التزام عملی به ساز و کار این جبهه بود و بر اساس برخی خبرها، اغلب کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به صورت کتبی التزام خود را نسبت به شرایط و سازوکار جبهه مردمی در تعیین نامزدهای جبهه برای ریاست جمهوری دوازدهم، مورد تاکید قرار داده‌اند.

 

نظر کاندیداهای جبهه مردمی برای تمکین به نظر جبهه مردمی در حمایت از کاندیدای #نهایی
نظر کاندیداهای جبهه مردمی برای تمکین به نظر جبهه مردمی در حمایت از کاندیدای #نهایی

 

قاسمی: کاندیدای نهایی نباشم کنار می‌روم

آقای رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت و یکی از نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری، در حاشیه مراسم نشست اقشار این جبهه گفت: « در صورتی که به عنوان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نباشم، صد درصد از صحنه انتخابات کنار می‌روم، من پیرو جبهه مردمی نیروهای انقلاب هستم و به تصمیمات احترام می‌گذارم.»

 

حاجی بابایی: تمامی کاندیداها از کاندیدای نهایی حمایت می‌کنند

همچنین آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و وزیر سابق آموزش و پرورش، اظهار کرد: این را همه پذیرفته‌اند که اگر جامعه به کسی اقبال کرد و آن فرد در نظرسنجی‌ها جلو افتاد و استعداد این را داشت که بتواند آرای عمومی اکثریت حداقل 51 درصد جامعه را به دست آورد، همه باید به عنوان حرکتی عمومی و اخلاق‌مدار از او حمایت کنند؛ همه باید از نفر نهایی حمایت کنند تا بتواند موفقیت بیشتری به دست آورد و این امر بر همه محرز است و من دومین نفری بودم که این مساله را کتباً به جبهه مردمی نیروهای انقلاب تقدیم کردم.»

 

وی درباره انصراف خود از انتخابات در صورت انتخاب نامزد دیگری در جبهه مردمی، تاکید کرد:«اگر نظرسنجی‌های علمی و معتبر مؤید این باشد بله؛ چنین خواهد بود، همه دوستان جبهه مردمی نیروهای انقلاب بر این متفق‌القولند و همه مخلصانه به میدان آمده‌اند و بنده از همه دست‌اندرکاران جبهه مردمی نیروهای انقلاب تشکر می‌کنم.»

 

زاکانی: دیانت حکم می‌کند انتخاب نشدم، کنار بروم

در ادامه، آقای علیرضا زاکانی هم درباره میزان پایبندی به اصول جبهه مردمی تصریح کرد:« مکانیزم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را باید شورای مرکزی تعیین کند، اما هر آنچه عقل جمعی راه را فراروی جبهه قرار دهد که مسیر و هدف را مشخص کرده باشد، همه باید تابع آن باشند.» وی همچنین درباره کناره گیری خود گفت: «من در این خصوص نامه زده‌ام و به همه نیز گفته‌ام که دیانت و عقلانیت حکم می‌کند که در مسیر هدف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حرکت کنیم.»

 

بذرپاش: وحدت، ضرورت کار است

آقای مهرداد بذرپاش، جوان‌ترین فرد در میان کاندیداهای جبهه مردمی اما درباره التزام به ساز و کار جبهه  و اینکه اگر کاندیدای نهایی جبهه مردمی نشوید کنار می‌کشید یا خیر؟ اظهار داشت: وحدت، ضرورت کار است و هر چه خدا بخواهد اتفاق خواهد افتاد.

 

این نامزد جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: واقعیت امر این است که انقلاب اسلامی در وضعیتی قرار دارد که هر اشتباهی در آن ضریب چند برابر دارد. امروز نیازمند تحول هستیم و این تحول باید در امر سیاست ورزی هم جاری شود و نباید مانند مدل سیاست ورزی ۲۰ سال قبل عمل کنیم.

 

زاهدی: منتظر نتایج نهایی جبهه مردمی هستم

پیش از این هم آقای محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، که از وی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یاد می‌شود، طی گفت‌وگویی تاکید کرد، در صورتی که گزینه نهایی جبهه مردمی نباشد، کاندیدا نخواهد شد.وی همچنین گفت که منتظر نتایج نهایی خواهد ماند و در نهایت تابع جبهه مردمی خواهد بود.

 

اعلام نظر کاندیداهای جبهه مردمی بر التزام به ساختار جبهه و نتیجه رأی مردم برای انتخاب کاندیدای نهایی در رقابت‌های انتخابات 96 در صورتی است که خط مقدم رسانه‌های اصلاح طلب با انتشار خبرهایی سعی دارند تا جامعه را نسبت به جبهه فراگیر نیروهای انقلاب اسلامی بدبین کرده و القا کند که میان کاندیداهای این جبهه انشقاق است.

فقط 8 روز تا آغاز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری زمان باقی است و جبهه مردمی پیش از رسیدن این زمان 5 کاندیدای در میدان را با رأی مردم انتخاب خواهد کرد و بعداً درباره کاندیدای نهایی به جمع بندی خواهند رسید.

  

منبع: روزنامه صبح نو (شماره208) 

گزارش تصویری این مراسم را اینجا تماشا کنید 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات