دسته‌ها
معرفی

پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار

پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار
پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار

جهت حضور گسترده تردر مباحث فرهنگی دینی زن، خانواده و سبک زندگی اولین شماره از دورهٔ جدید ماهنامهٔ فرهنگی اجتماعی پیام زن را منتشر شد . در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید.

در «سخن نخست» این نشریه آمده است: پیام زن بنا دارد نشریه‌ای باشد با خاستگاهی فرهنگی و دینی، برای مخاطب زن و خانواده؛ در گرماگرم حضور مجله‌های رنگارنگ خانواده بر دکه‌های روزنامه‌فروشی، جای خالی نشریه‌ای که هم بنیان‌ها و پایه‌های فرهنگی و مذهبی خانواده‌های شریف ایرانی را مدنظر داشته باشد و هم با رویکردی حرفه‌ای در روزنامه‌نگاری بتواند طبع مخاطبان را آراسته سازد، سال‌هاست که احساس می‌شود.

نشریه‌ای که در عین سرگرم‌کنندگی و جذابیت، از خطوط قرمز یک خانوادهٔ ایرانی مسلمان عبور نکند و برای جذب مخاطبان از هر امر پیش پا افتاده و گاه مبتذلی کمک نگیرد؛ تعالی خانواده‌های ایرانی و پاکی و بالندگی فضای خانواده را مدنظر قرار دهد و بتواند یک ماه در کنار سفره‌های صبحانه، ناهار و شام، سهمی از غذای فرهنگی خانواده را تأمین نماید؛ مجله‌ای سراسری در سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی که دوست دارند خودشان و زندگی سالم‌شان را در برگه‌های جریده‌ای ببینند.

خاطر نشان می شود دوره جدید ماهنامه پیام زن از مرداد ماه 95 با بخش اندرونی با یادداشت هایی درباره همسرداری، کدبانوگری، تربیت معنوی فرزند، اقتصاد خانواده و آشپزی و … به زیور طبع آراسته شده و مخاطبان می تواند برای اطلاع از چگونگی دریافت این نشریه به سایت www.eshragh.info مراجعه نموده و یا با شماره های 37733305-025 و37830244-025 تماس حاصل کنند.

در ادامه مطلب به مرور بخش های از نشریه محبوب پیام زن می پردازیم . همراه بنیانا باشید

در صفحه نخست نشریه پیام زن  علاوه بر فهرستی از مطالب نشریه سخنانی از علما درباره مقام و جایگاه زن و سبک زندگی سالم بانوان نوشته شده است .

تقویم ماه در صفحه چهارم نشریه ,پیشنهادهای عبادی و تفریحی نگاشته شده است

صفحه لوح خبر در نشریه پیام زن بخش های مختلف به بررسی رویدادهای فرهنگی مختلف پرداخته است ؛ از اخبار ریز و درشت فضای مجازی تا اخبار خیریه ها و اطعام ایتام تا اخبار و آمار سقط جنین در ایران در این بخش گنجانده شده است

صفحه خبر در خبر با گزارش از بانوی کارآفرین سرکار خانم مقیمی و اخبار کوتاه دنیای بانوان تکمیل شده است که از سخنان شهردار تهران تا نظرات صاحبان فروشگاه های لباس را شامل می شود .

صفحه جالب شهربانو به نوعی یک صفحه تاریخی است که به بررسی اخبار زن و خانواده در روزنامه های دهه پنجاه می پزدازد .  در این صفحه همچنین به بررسی رویدادهای سیاسی دهه پنجاه ایران و حضور بانوان در مجامع و محفل های سیاسی پرداخته شده است که مطالعه به آگاهی بیشتر درباره اوضاع آن زمان کمک می کند .

پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار
پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار

پرونده ویژه فرهنگی در بخش بعدی نشریه نگاشته شده است در ابتدا مقاله ای با عنوان «کودکان لال سرزمین شعر» دارد که به قلم خانم فولادوند (سردبیر نشریه همشهری کودک ) نوشته شده است

صفحه بعد نشریه پیام زن گفتگویی با آقای جعفر ابراهیمی (شاهد) درباره بازنویسی آثار ادبی برای کودکان دارد  .

پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار
پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار

گفت و گو با دکتر اسماعیل آذر مجری محبوب برنامه های مشاعره شبکه آموزش سیما بخش بعدی نشریه را تشکیل می دهد .در این گفت وگوبه بررسی راه های ترویج کتاب خوانی در خانواده ها پرداخته شده است .همچنین گزارش از کلاس های که دکتر اسماعیل آذر برگزار می کنند داده شد و سیاهه ای از کتاب های تالیف شده توسط ایشان منتشر شده است .

کلید طلایی آشتی با حافظ و سعدی , عنوان گفت وگویی با مادر نیلوفر پوربابا است که بیش از هزار بیت شعر را قبل  از هفت سالگی حفظ کرده است  .

در صفحه بعد گفت گویی با رها معتمد دختر یازده ساله ای که تجربه زندگی در خانواده ای شاعرانه دارد و چند بار هم در برنامه مشاعره شرکت کرده است منتشر شده است

تا اینجا به صفحه 26 رسیدیم که ویژه نامه ای با عنوان فرشته خانه منتشر کرده است

پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار
پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار

بخش نخست آن گفت وگویی با والدین نابغه قرآنی ایران است . خانم محدثه وحیدی زمان که هفت سال بیشتر ندارد و حافظ تمام قرآن کریم است . در کنار این گفتوگو گزارشی از فعالیت های قرآنی محدثه وحیدی و برنامه های فرهنگی ایشان که در کشورهای مختلف داده شده است.

در ادامه این بخش و در صفحات بعدی گزارشی از یک بانوی مشاور خانواده می خوانیم که با تلاش و کوشش به جایگاهی شایسته در علوم مشاوره رسیدند اما هنوز با تلاوت آیات نور آشنا نبودند اما تلنگری باعث ایشان تغییر کنند .

در صفحه بعد یادداشتی به قلم خانم سیده زهرا برقعی درباره خانم آرمیتا رضایی نژاد و قرآن هدیه شده به ایشان از سوی امام خامنه ای نگاشته شده است .

پرونده ویژه بعدی که از صفحه 34 شروع  میشود و تا صفحه 42 ادامه دارد یک راهنمای جامع است برای انس باقرآن بانوان و خواهران گرامی ایران اسلامی .

برخی از عناوین این راهنمای جامع عبارتند از « راهکارهای انس با قرآن » « نوستالژی نوارهای ترتیل» «چه ترتیلی از کدام استاد گوش کنیم » «تلاوت کردن اینجا آنجا همه جا » «تلاوت کردن در حالت سکوت » « احکام گوش گردن تلاوت قرآن کریم » «نکات ظریف در انتخاب تلاوت» «معرفی منابع و سایت ها برای پاسخ به سوالات قرآنی » «برای حفظ کردن ترتیبی چه کنیم» و در نهایت راهنمای گام به گام برای تشکیل یک جلسه قرآن خانوادگی منتشر شده است

پرونده ویژه بعدی با عنوان رواق منتشر شده است . دبیر این سرویس آقای امیرحسین معتمد هستند . بخش اول آن در  صفحه44 عکس هایی از سبک دیوار های منازل دارد . عناوینی مثل «دوربرگردان» و «آن طرف خانه» و «خانه ی آقای بیگدلی» و «ماکت» و «یک چهارراه مانده به گوچه بهار » و «خانه به خانه کو به کو» و «دست های یک زن» و «سوغاتی برای یک سید ایرانی» و « ننه صنم بر » و دنج ترین کوشه دنیا » از جمله داستان های بسیار خواندنی این شماره هستند که با مضامین اخلاقی عرفانی و سبک زندگی منتشر شده است .

«همه می گفتند پاکستان یک امام خمینی کم دارد » عنوان نوشته خانم فضه سادات حسینی (مجری و دبیر خبر شبکه اول سیما) است که درباره سفر به کشور پاکستان و حضور در میان زنان پاکستانی نوشته اند

از صفحه 62 تا 68 به بررسی صفحات تاریخی و روزنامه های قدیمی که درباره زنان ایرانی نوشته اند می پردازد

درباره سال های ورود تکنولوژی به ایران و رونق دوچرخه سواری تا معرفی بانوان معرفی و خلاق یا کارآفرین در سال های دهه 30 و 40 ایران در این بخش گنجانده شده است

پرونده ویژه بعدی «معنای زندگی » نام دارد

رازهای تربیت فرزندش را نوشت عنوان نوشته خانم محبوبه ابراهیمی درباره اخلاق خانوادگی حضرت امیر المومنین امام علی علیه السلام است .

در بخش بعدی نشریه پیام زن به صفحه مخصوص بازنشر سخنان گوهر بار روحانیون و علما می رسیم که در قاب زیبایی گنجانده شده است . گفتارهایی از حجج اسلام حضرت آقایان رفیعی , دهنوی و استاد قرائتی در این صفحه منتشر شده است .

در بخش بعدی پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار به صفحه رهیافته میرسیم 

حسنت به اتفاق ملاحت جهانا گرفت عنوان قسمت ششم گزارش در باب واکاوی جاذبه های اسلام از نظر تازه مسلمانان است  .

در صفحه احکام یک مقاله خاص و واقعا خواندنی و مهم در نشریه پیام زن منتشر شده است با عنوان « احکام زیستن آدمی زاد با غیر آدمی زاد» که درباره نگهداری حیوانات در خانه است .

فرمان از دیگران , زندگی از ما عنوان صفحه بعدی ست که روایت گر واقعی زندگی زوج جوانی به نام حمید و ثریا است که شاید برای خودشان زندگی نمی کردند و پدر مادرشان به آنها دستور می داد . در ادامه این گزارش دستورالعمل های کارشناس خانواده در نشریه پیام زن درج شده است  .

«زنان چگونه معجزه می کنند» عنوان مقاله ای به قلم محمد دهقانی زاده است درباره روحیه و اخلاق مادران و همسران که از سویی می تواند همسرش به اوج ترقی برساند و از سویی او را به خاک سیاه بنشاند 🙂

تا اینجا به صفحه 82 نشریه محبوب پیام زن رسیدیم .

پرونده ای ویژه با عنوان اندرونی که حتما باید خوانده شود از سبک زندگی دورن خانواده و میان زوج ها می گوید .

صفحه اول در بخش همسرداری به بررسی زندگی های پرداخته است که شاید شوهر خانواده بد اخلاق یا بد دهن باشد و راهکارهایی برای کنترل و اصلاح این وضع توسط بانوان ارائه شده است .

بخش مهم بعدی در نشریه پیام زن «طب و پزشکی » است . د راین شماره راهکار هایی برای تقویت حافظه و یادگیری ارائه شده است که مناسب بانوان است  .

پیام زن نشریه ای مخصوص خانم های با وقار تیتر این مطلب بود و حالا به صفحه آشپزی میرسیم که دستورالعمل دو غذای خوشمزه و نکات طبخ آن را ارائه کرده است .

در بخش پایانی نشریه پیام زن صفحات «سرم قندی » و «سرم قندی نمکی» که با زبان طنز وکنایه دست به گلایه و شرح مشکل زده است . که بسیار جالب و خواندنی ست .

نکته جالب اینکه تبلیغات مجلات فرهنگی , برخلاف دیگر مجلات زرد که فقط برای درآمد منتشر می شود طور دیگریست  .

نشریه پیام زن تبلیغاتی خاص را در صفحات پایانی خود منتشر کرده است که اکثرا شبیه معرفی کتاب های خوب و معرفی محفل های فرهنگی است .

ان شاالله لذت ببرید  ✅   التماس دعا  ? ?

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات