دسته‌ها
حجاب و عفاف

سکینه خدابنده لو ؛ شکوه حجاب در رژه المپیک

سکینه خدابنده لو چهره اول کاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه

شکوه حجاب در رژه المپیک

نه لباس رسمی کاروان که در دقیقه 90 و با موج اعتراضی شبکه‌های اجتماعی عوض شد، نه حاشیه‌های غیبت سه والیبالیست مطرح تیم ملی در مراسم رژه و نه مقام ششمی خانم «الهه احمدی»، داغ‌ترین اتفاق ایرانی اولین روز المپیک ریو 2016 نبودند.

حتی پرچمداری فراموش نشدنی ورزشکار تاریخ‌ساز ایران، خانم «زهرا نعمتی» که به عنوان اولین ورزشکار تاریخ ایران، مسابقات المپیک و پارالمپیک را تجربه می‌کند هم، نتوانست داغ‌تر از ماجرای بانویی باشد که پشت ویلچر او، با پوشش چادر توجه دنیا را به خود جلب کرده بود. چهره روز اول المپیک در ایران، خانم «سکینه خدا‌بنده‌لو» بود.

مربی تیم ملی تیراندازی بانوان ایران که یکی از اعضای کاروان ایران در مراسم رژه افتتاحیه بود و همراه با زهرا نعمتی و پرچم ایران وارد ورزشگاه ماراکانا شدند. اما آن چه او را چهره کرد، پوشش «چادر» او بود که روی لباس های رسمی رژه کاروان ایران، بر تن کرده بود تا پوشش چادر او بیش از همیشه مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد.

سکینه خدابنده لو
سکینه خدابنده لو

سکینه خدابنده لو ، مربی همدانی تیم ملی تیراندازی ایران در رشته تپانچه است. او که در تمام عکس‌های حضور کاروان ایران در دهکده بازی‌ها نیز با این پوشش حاضر شده است، مربی ورزشکارانی چون «مه‌لقا جام بزرگ» و «گلنوش سبقت اللهی» در المپیک ریوست.

جالب اینکه شاگردان او در المپیک لندن نیز با پوشش چادر، مورد توجه قرار گرفته بودند و عکسی از «گلنوش سبقت اللهی» در میانه راه رسیدن به سالن برگزاری مسابقات در المپیک 2012 لندن نیز مورد توجه ویژه رسانه‌ها قرار گرفته بود. اما نگاه ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی، موضوع پوشش چادر عضو کاروان المپیک ایران را هم داغ کرد.

برخی این پوشش را برنتابیدند و با حمله شدید به خدابنده‌لو و پوشش او، این نوع پوشش را تقبیح کرده و مورد تمسخر قرار دادند. سوی دیگر ماجرا اما، موافقان این نوع پوشش بودند. یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در این‌باره نوشت: «تیم آمریکا به روسری یکی از اعضایش احترام گذاشته و عضو محجبه داره، بعضی هاحضور یک چادری رو نمی‌تونن تحمل کنن! تحمل کنین تا تحملتون کنن.»

 و دیگری، ماجرا را از زاویه دیگری دید:«شاهد سیل بی احترامی ها  به بانوی چادری کاروان کشورمون هستیم تو اینستا.احترام به عقاید و انتخاب دیگران تا کجا؟» ‏یکی دیگر هم نوشت :«الان اینکه یه خانم با چادر رفته مراسم افتتاحیه المپیک باعث خدشه دار شدن وجهه آریاییتون شده؟ شما تو صفحات سلبریتی ها فحش نده وجهه پیشکش ات !»

اما شاید جالب‌ترین واکنش به پوشش چادر خانم خدا بنده لو را مجری سرشناس شبکه خبر داشت. خانم «المیرا شریفی مقدم» در صفحه شخصی اش ، استقبال ویژه‌ای از پوشش مربی تیم ملی تیراندازی کرد و البته کنایه ای هم به کمپین اخیر فضای مجازی یعنی کمپین «بلاک کردن» زد. او نوشت:«مگه هرکی پاشو از لب مرز میگذاره اونور باید اعتقادش رو کم کنه؟ ظاهر آراسته،سربند به رنگ پرچم، پوشش خوشرنگ زیر چادر ،لبخند دلنشین،وقار و متانت،… واقعا چطوری میتونیم انقدر بیرحم باشیم؟! آرزوی موفقیت برای تیم ایران در المپیک ریو. چالش بلاک یادتون نره.»

 

منبع: روزنامه صبح نو شماره57

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات