دسته‌ها
ازدواج

آینه شمعدون برای هفتاد و پنج هزار نو عروس بی جهیزیه

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد گفت: ۷۵ هزار نوعروس منتظر دریافت جهیزیه تحت پوشش کمیته امداد داریم که بطور متوسط ۳ تا ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض به آن‌ها بابت دریافت جهیزیه پرداخت می‌شود.

آینه شمعدون
آینه شمعدون

به گزارش بنیانا ، رضا نوروزی در نشست خبری طرح « آینه شمعدون » که امروز برگزار شد، افزود: ما منابع مالی برای تأمین جهیزیه دختران کم داریم. البته در حال حاضر اعتبارات مربوط به این کار هم از بابت کمک‌های دولتی و مردمی دو برابر شده است به گونه‌ای که در سال جاری در مجموع منابع دولتی و مردمی ۱۶۰ میلیارد تومان بابت تأمین جهیزیه دختران عقد کرده کمیته امداد امام خمینی (ره) صرف می‌کنیم. البته در حال حاضر ۷۵ هزار نفر از آنان در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

وی افزود: کمیته امداد خانه انفاق کنندگان و خیرین است و خیرین طرح اکرام به طور مستمر کمک می‌کنند. در حال حاضر در قالب این طرح آینه شمعدون ayneshamdon.ir هزار حامی داریم که هم شامل ایتام و هم محسنین می‌شود.

نوروزی اظهار کرد: کمیته امداد یک میلیون و ۷۵۰ هزار خانوار را به طور مستمر تحت پوشش قرار داده است که در مجموع چهار میلیون نفر می‌شوند. حدود ۵۰۰ هزار دختر تحت پوشش کمیته امداد در شرف ازدواج قرار می‌گیرند که سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد از آنان ازدواج می‌کنند.

وی با اشاره به طرح « آینه شمعدون » اظهار کرد: حدود ۵۰ سازمان مردم نهاد، خیریه و مذهبی با این طرح همکاری می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های فردی، اجتماعی و دولتی برای کمک به نیازمندان بهره ببریم.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ هزار جهیزیه ارائه شد گفت: با این وجود هنوز دختران عقد کرده‌ای در نوبت دریافت جهیزیه هستند. البته دولتمردان نیز مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهند که تلاش می‌کنیم در سال جاری جهیزیه ۹۰ هزار دختر عقد کرده تحت پوشش کمیته امداد را تأمین کنیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام رؤیت مسئول طرح « آینه شمعدون » نیز درباره این طرح اظهار کرد: بیش از ۵۰ مرکز در این طرح مشارکت می‌کنند که برخی از آن‌ها خیرینی مانند مجمع خیرین ازدواج و برخی دیگر مجموعه‌های حاکمیتی مانند بسیج اصناف و کانون‌های مساجد در سراسر کشور هستند.

وی اضافه کرد: خیرین می‌توانند از امروز تا پایان ماه مبارک رمضان با شماره گیری #۷۶۷* یا از طریق مراجعه به سایت طرح، کمک‌های خود را واریز کنند و این شماره به حساب‌های کمیته امداد مرتبط است. کمک‌های انجام شده پایان ماه مبارک رمضان جمع می‌شود و از سوی کمیته امداد به صرف جهیزیه دختران عقد کرده می‌شود.

همچنین علیرضا نائینی سخنگوی طرح «آینه شمعدون» نیز اظهار کرد: این طرح شبیه طرح همسفره است که سال گذشته برای حمایت از ۴۰۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه اجرا شد. تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های مردمی را در طرح «آینه شمعدون» با بهره گیری از فضای رسانه‌ای جذب کنیم. ما با مجمع خیرین ازدواج نیز به تفاهماتی دست پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم فضای تبلیغی را ایجاد کنیم و در ۱۶ نقطه کشور نیز ستاد استانی تشکیل داده‌ایم. تمرکز ما بیشتر بر شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و کرمان است و در واقع مأموریت ما طراحی کمپین رسانه‌ای و جذب حمایت‌های مردمی است تا آن‌ها را در اختیار کمیته امداد قرار دهیم.

نائینی با بیان اینکه شعار طرح «آینه شمعدون» «جهیزیه‌اش با من» است، گفت: به منظور تبلیغ از فضاهای تبلیغی شهرداری تهران بهره می‌بریم. برای اولین بار قرار است مبالغ داخل بخشی از صندوق صدقات به این طرح اختصاص پیدا کند بدین منظور کاورهایی برای ۲۰۰۰ صندوق صدقات بازطراحی شده است که مشخص می‌کند مبلغ جمع شده در آن صرف طرح «آینه شمعدون» می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: هزینه‌های لازم برای تبلیغات را از طریق خیرین جذب می‌کنیم. 

برای ورود به سایت آینه شمعدون اینجا کلیک کنید 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

2 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
سعیده
سعیده
7 سال قبل

چرا من نمیتونم ثبت نام کنم ترو خدا کمکم کنید بدجور گیر جهاز هستم

ناظر
ناظر
پاسخ به  سعیده
7 سال قبل

سلام . فعلا که سایتش باز نمیشه …

البته تا اونجا که من یادمه سایتش بخشی برای ثبت نام نداشت . ..