دسته‌ها
کیوسک

آمریکای امروز حتی به ارزش‌های آمریکایی هم عمل نمی‌کند

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

از این پس در این مجموعه از مطالب بنیانا به بررسی و انتشار «روایت حضرت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » می پردازیم . انتشار تصاویر و فیلم های مربوط به وقایع مهم تاریخ ایران و جهان و همچنین برگ هایی از زندگی نامه امام خامنه ای محتوای این مجموعه مطالب را تشکیل می دهد . شما می توانید با پیگیری برچسب « روایت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » مطالب رو دنبال کنید و بخوانید [/box]

آمریکای امروز ؛ تصویری از مرگ جورج واشینگتن، نخستین رییس جمهور آمریکا
آمریکای امروز ؛ تصویری از مرگ جورج واشینگتن، نخستین رییس جمهور آمریکا

** آمریکای امروز حتی به ارزش‌های آمریکایی هم عمل نمی‌کند**

23 آذر 1177، 14 دسامبر 1799 م: مرگ جورج واشینگتن، نخستین رییس جمهور و از بنیانگذاران آمریکا

 

رهبر انقلاب:

«امروز یک چیزی به نام ارزش آمریکایی وجود دارد… بنیان‌گذاران آمریکای مستقل، در قرن هجدهم که آمریکا از استعمار انگلیس خارج شد و به‌عنوان یک کشوری در آن‌طرف دنیا خودش را معرّفی کرد -همان کسانی که آن‌وقت بودند، جرج  واشنگتن و دوروبری‌هایش و جانشینانش- ارزش‌هایی را گذاشتند؛ اسم این‌ها ارزش‌های آمریکایی است.

خود آن ارزش‌ها در مقام ارزیابی، خیلی‌هایش چیزهای مشکل‌داری است؛ همان چیزهایی است که منتهی می‌شود به این وضعیّت جهان‌خوارگی امروزِ نظام سلطه؛ لکن همان ارزش‌ها -همان چیزهایی‌اش هم که مثبت است، همان چیزهایی‌اش هم که خوب است- امروز در جامعهٔ آمریکایی نظام سیاسیِ آمریکای امروز ، به فراموشی سپرده شده.

بنده یک‌وقتی چندسال پیش، یک مطالعه‌ای می‌کردم بر روی حرفهای همین حضراتی که از دویست‌سال پیش، دویست و خرده‌ای سال پیش، به‌اصطلاح بنیان‌گذارانِ آمریکایند -حرف‌هایی که آن‌ها زدند و منشوری که آن‌ها تدوین کردند به‌عنوان منشور آمریکایی و ارزش‌های آمریکایی- و تطبیق می‌کردم با رفتارهای حضرات امروز، دیدم خیلی‌هایش نقض شده است.»

 

 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان، ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات