دسته‌ها
معرفی

بیسفون برنامک ارتباط ایرانی برای گفت وگو

com.bistalk.bisphone

به گزارش بنیانا به نقل از زومیت ؛ اپلیکیشن بیسفون ، یک پیام رسان ایرانی است که همه اصول طراحی و توسعه یک اپلیکیشن خوب را رعایت کرده و در سطح استانداردهای جهانی ساخته شده است. چیزی که بیسفون را از نمونه‌های خارجی متمایز می‌کند، استیکرهای بسیار جذاب و بومی آن است.

کلمه Google امروز در بسیاری از زبان‌ها دیگر به عنوان یک فعل به معنای «جستجوی اینترنتی» شناخته می‌شود و حتی در فیلم‌های هالیوودی نیز از جملاتی چون «Let’s Google It» استفاده می‌شود! با فراگیر شدن پیام‌رسانی چون وایبر در کشور ما نیز مشاهده می‌کنیم که کلمه «وایبر» به عنوان یک فعل استفاده می‌شود: «عکس‌ها را بعدا برایم وایبر کن!». وقتی نام یک سرویس یا یک اپلیکیشن وارد فرهنگ زبانی یک جامعه می‌شود، بدین معنا است که این اپلیکیشن تا چه حد در نفوذ در فرهنگ جامعه جدی و خطرناک بوده .

در کشور ما اپلیکیشن پیام رسان وایبر را نه تنها از منظر فناوری و قدرت شبکه‌های اجتماعی، بلکه به عنوان یک پدیده اجتماعی از زاویه دید علوم اجتماعی نیز می‌توان مورد بررسی قرار داد.

ایرانی‌ها نشان داده‌اند که عاشق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان هستند و از گفتگو با دوستان و جُک و سرگرمی و جملات آموزشی تا عکس و کلیپ خنده‌دار را از طریق این اپلیکیشن‌ها به اشتراک می‌گذارند.

اصلا هدف بسیاری از کاربران از خرید تلفن هوشمند این است که روی آن پیام رسان را نصب کنند تا با دوستان‌شان گپ بزنند.

اما در بین این اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بد نیست نگاهی هم به برخی نمونه‌های ایرانی بیاندازید. یکی از این اپلیکیشن‌ها بیسفون نام دارد. بیسفون یک پیام‌رسان بسیار جذاب و پیشرفته است که به دور از اغراق می‌تواند تنه به تنه نمونه‌های خارجی زده و با آنها رقابت کند.

ساختار رابط کاربری اپلیکیشن بیسفون تفاوت خاصی با نمونه‌های خارجی ندارد ولی از نظر طراحی با یک اپلیکیشن زیبا و مدرن روبرو هستیم که بر پایه اصول طراحی UI توسعه داده شده است.

اپلیکیشن سه برگه اصلی دارد؛ در برگه اول لیست مخاطبینی که بیسفون را روی تلفن خود دارند می‌بینیم، در برگه دوم لیست پیام‌ها و در برگه سوم لیست گروه‌هایی که در آنها عضو هستید را مشاهده خواهید کرد. شما با کشیدن انگشت روی صفحه می‌توانید بین این برگه‌ها حرکت کنید. 

bisphone-1

چت کردن با این اپلیکیشن بسیار راحت و لذت‌بخش است. علاوه بر پیام متنی، شما می‌توانید تصویر یا ویدیو را نیز از طریق این اپلیکیشن ارسال کنید.

همچنین امکان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی‌تان نیز وجود دارد که در مواقع اضطرار می‌تواند یاری‌گر شما باشد تا گم نشوید! قابلیت جذاب دیگری که این اپلیکیشن دارد، امکان مکالمه صوتی به صورت واکی تاکی است. یعنی شما با نگه داشتن یک دکمه صحبت کرده و فایل صوتی ضبط شده برای دوستتان ارسال می‌شود؛ چیزی شبیه به دستگاه بی‌سیم نظامی.

بسیاری از این قابلیت‌ها در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر نیز وجود دارند، اما چیزی که بیسفون را به عنوان یک اپلیکیشن بومی از سایر رقبا متفاوت می‌کند، استیکرهای آن است.

اصلی‌ترین منبع درآمد اپلیکیشن‌های پیام‌ران فروش استیکرهای متنوع در داخل اپلیکیشن است. استیکرهایی که برای بیسفون طراحی شده آنقدر زیبا و بامزه هستند که قطعا با مشاهده آنها بسیاری از استیکرهای وایبر و لاین را فراموش می‌کنید و این دقیقا همان موضوعی است که من را مجبور کرد که بیسفون را از روی تلفن خودم پاک نکنم!

مهم‌ترین ایرادی که اپلیکیشن‌های ایرانی داشتند، این بود که بسیاری از آنها علی‌رغم دقت در طراحی رابط کاربری و توجه به امکانات متنوع به مسایل بومی برای ایجاد وفاداری در کاربر توجهی نداشتند.

استیکرهای این اپلیکیشن بومی شده‌اند و احتمالا برای ما ایرانیان بسیار جذاب‌تر از نمونه‌های خارجی خواهند بود. در واقع من دلیلی نمی‌بینم وقتی اپلیکیشن همه‌گیری چون وایبر با همه امکاناتش وجود دارد، اپلیکیشن بیسفون را که همان امکانات مشابه را ارائه می‌دهد نصب کنم، اما با وجود استیکرهای بسیار جذاب بیسفون، دوست دارم این پیام رسان را هم روی تلفن خود داشته باشم و حتی برای خرید استیکرهای آن پول خرج کنم.

bisphone-2

بیسسفون یک پیام‌رسان است. یک پیام رسان ساده با تمام آن امکاناتی که از پیش می‌شناختیم. آنچه این اپلیکیشن را از رقبای خارجی مجزا می‌کند، استیکرها بسیار جذاب آن است که برای بسیاری از ما ایرانیان جذابیت‌های خاصی دارند.

از طرفی این اپلیکیشن خوب و زیبا برای دو پلتفرم اندروید و iOS طراحی شده است و مختص به یک پلتفرم خاص نیست. شاید انتظار زیادی نباشد اگر بخواهیم بیسفون اندروید در نسخه بعدی از اصول طراحی متریال پیروی کند. بیسفون را امتحان کنید؛ توصیه می‌کنم که حتما به استیکرهای آن نگاهی بیندازید.

دانلود از اپ استور اپلدانلود از گوگل پلی استور
دانلود از بازار
[box type=”note” align=”” class=”” width=””]

تغییرات جدید در نسخه ۱.۹.۳:

– کپی همزمان چند پیام

– تنظیمات کلی اعلانها

– رفع اشکالات جزيی

تغییرات جدید در نسخه ۱.۹.۲:

– پشتیبانی از اندروید ۶

– بهبود واسط کاربری

– رفع اشکالات جزيی

تغییرات جدید در نسخه ۱.۹.۱:

– بهبود پایداری و رفع اشکالات

تغییرات جدید در نسخه ۱.۹.۰:

– ‏امکان پاسخ دادن (Reply) به پیغام‌ها

تغییرات جدید در نسخه ۱.۸:

– با سرویس تماس خارج از شبکه بیسفون، به هر نقطه‌ای از ایران، از طریق این سرویس تماس رایگان بگیرید.

با تمام خطوط ثابت و همراه می‌توانید تماس بگیرید، حتی اگر عضو بیسفون نباشند.

همچنین کاربران بیسفون در هر جای دنیا می‌توانند با داخل ایران (تلفن‌های ثابت و همراه) به صورت رایگان تماس برقرار نمایند.

– لیست انتشار

– طراحی جدید صفحه پروفایل

[/box]
با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات