دسته‌ها
اخبار

هر نوع همکاری هنرمندان با شبکه‌های معاند نظام غیرقانونی است

حسین نوش‌آبادی در واکنش به حضور هنرمندان در شبکه‌های ماهواره‌ای: هر نوع همکاری هنرمندان با شبکه‌های معاند نظام غیرقانونی است سخنگوی وزارت ارشاد در نشست هفتگی خود با اظهار تعجب از حضور سالار عقیلی در شبکه صهیونیستی «من و تو» اعلام کرد که یک هنرمند خوشنام و علاقه‌مند به نظام و مردم نباید از شبکه‌های […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید

noshabadi

حسین نوش‌آبادی در واکنش به حضور هنرمندان در شبکه‌های ماهواره‌ای:

هر نوع همکاری هنرمندان با شبکه‌های معاند نظام غیرقانونی است

سخنگوی وزارت ارشاد در نشست هفتگی خود با اظهار تعجب از حضور سالار عقیلی در شبکه صهیونیستی «من و تو» اعلام کرد که یک هنرمند خوشنام و علاقه‌مند به نظام و مردم نباید از شبکه‌های بیگانه سر در بیاورد.

«حسین نوش‌آبادی» که در سلسله نشست‌های هفتگی خود با اصحاب رسانه سخن می‌گفت درباره موضع‌گیری وزارت ارشاد در خصوص همکاری برخی هنرمندان با شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: مقررات کشور ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد کسی با شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه همکاری کند که این همکاری می‌تواند در قالب آگهی، سفارش، عکس و… باشد، چراکه هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع و تخلف است، اما فقط برخوردهای سلبی کفایت نمی‌کند، بلکه این وضعیت باید آسیب‌شناسی شود.

 

نوش‌آبادی این همکاری‌ها را بسیار نگران‌کننده توصیف و خاطرنشان کرد: باید موانع داخلی را برطرف کنیم تا هیچ گرایشی برای همکاری با شبکه‌های خارجی به وجود نیاید. بنابراین، این وضعیت نیازمند آسیب‌شناسی پژوهشی و علمی است و گسترش همکاری هنرمندان با این شبکه‌ها هشداری است که باید آن را جدی بگیریم.

همراهی دیگر نهادها برای آسیب‌شناسی و مقابله با این وضعیت امری واجب و ضروری است و فقط وزارت ارشاد نیست که باید در این زمینه پاسخگو باشد، بلکه همه نهادها برای پیشگیری از این اتفاق ناخوشایند باید وارد عمل شوند. از سوی دیگر باید دغدغه‌ها و حرف‌های هنرمندان هم شنیده شود.

 

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین با اشاره به حضور «سالار عقیلی» در یکی از این شبکه‌های ماهواره‌ای متذکر شد: نباید هنرمند خوشنام و علاقه‌مند به نظام و مردم از شبکه‌های بیگانه سر در بیاورد. ایشان فردی محبوب و مطرح است، اما حتی آن‌ها که چنین موقعیتی ندارند هم از این همکاری‌ها آسیب می‌بینند.

پیشگیری از این برنامه خطرناک و آسیب‌رسان برعهده همه ماست، اما از سوی دیگر باید گله‌ها و توقعات هنرمندان هم شنیده و به نحو درستی سامان داده شود، یعنی فقط برخوردهای سلبی، کارساز نیست و باید برخوردهای ایجابی هم وجود داشته باشد. هر روز این اتفاقات را می‌بینیم، اما صرف گفتن اینکه این همکاری‌ها جرم و تخلف است، کفایت نمی‌کند، بلکه باید چاره‌اندیشی شود و تمام موانع فعالیت هنرمندان در داخل کشور هم بررسی شود.

 

در بخش دیگری از این نشست خبری نوش‌آبادی با اشاره به تصویب و ابلاغ دستورالعمل صیانت از حقوق هنرمندان و فعالان موسیقی در معاونت هنری خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد مراکز و گروه‌های موسیقی در دفتر موسیقی متمرکز است و از هر برخورد سلیقه‌ای جلوگیری می‌شود.

از سوی دیگر دولت و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که حاضریم تمام فعالیت‌های غیرحاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و اولویتمان هم با تشکل‌های صنفی است. این سیاست تغییر نکرده و به تدریج بخش‌های مختلفی که این قابلیت را دارند به مردم واگذار می‌شوند که نمونه آن برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف توسط بخش خصوصی است.

 

سخنگوی وزارت ارشاد همچنین در بخش دیگری با اشاره به اینکه مطبوعات سفیران دوستی و برقرارکننده روابط میان کشورها هستند بر نقش مهم رسانه‌ها در دوران پساتحریم در ایجاد ارتباط گسترده‌تر میان ایران و دیگر کشورهای جهان تأکید کرد و اظهار داشت: دیپلماسی رسانه‌ای مکمل دیپلماسی عمومی است و اعزام خبرنگارها به کشورهای مختلف و استقرار دفاتر رسانه‌ای در خارج از کشور در تقویت روابط بین‌المللی مؤثر است. مطبوعات باید از رفتارهای سطحی و زودگذر، واکنش‌های ناشی از نگاه‌های حزبی و برداشت‌های وارونه از موفقیت‌های کشور در سطح جهان اجتناب کرده و بپرهیزند، چراکه این‌ها از آفت‌های رسانه‌ای محسوب می‌گردند.

 

معاون حقوقی وزیر ارشاد در رابطه با دیگر آفت‌هایی که ممکن است گریبان رسانه‌ها را بگیرد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این آفت‌ها تعصبات سیاسی، نگاه‌های سلیقه‌ای و بی‌توجهی به اصولی که ناظر بر وحدت ملی است. در دوران پسابرجام باید نقش رسانه‌ها در پرداختن به این امر جدی‌تر باشد. امروزه همه ما باید به منافع ملی بیندیشیم و آنچه را که مطابق با امنیت و مصالح کشور است، در دستور کار قرار دهیم. سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه این نشست درباره افزایش تعرفه گمرکی کاغذ نیز تأکید کرد: وزارت ارشاد با هرگونه افزایش تعرفه کاغذ مخالف است.

 

با وجود طرحی که در مجلس در حال بررسی است، نظرمان کاملاً مخالف با افزایش تعرفه کاغذ است و چنانچه این طرح به دولت برود، ما اولین مخالف آن هستیم؛ زیرا افزایش تعرفه کاغذ به ضرر حوزه نشر است و باید راهکارهای دیگری برای حل این مشکل بیندیشیم.

منبع : از مصطفی شاه کرمی منتشر شده در روزنامه جوان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات