دسته‌ها
کیوسک مضرات ماهواره

کارمند « GEM » از حمایت مالی عرب‌ها می‌گوید

انتشار ویدئویی توسط کارمند سابق شبکه ماهواره‌ای بخش دیگری از پشت پرده شبکه متمول ماهواره‌ای را برملا کرد و مهر تأییدی بر گزارش روزنامه «جوان» از حمایت مالی کشورهای عربی از این شبکه ماهواره‌ای زده شد.   در پی انتشار گزارش روزنامه «جوان» درخصوص حمایت اعراب حاشیه خلیج فارس از شبکه ماهواره‌ای « GEM » و […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
GEM
GEM

انتشار ویدئویی توسط کارمند سابق شبکه ماهواره‌ای بخش دیگری از پشت پرده شبکه متمول ماهواره‌ای را برملا کرد و مهر تأییدی بر گزارش روزنامه «جوان» از حمایت مالی کشورهای عربی از این شبکه ماهواره‌ای زده شد.

 

در پی انتشار گزارش روزنامه «جوان» درخصوص حمایت اعراب حاشیه خلیج فارس از شبکه ماهواره‌ای « GEM » و منابع مالی این شبکه، یکی از کارمندان سابق « GEM » دست به افشاگری علیه این شبکه زد.

روز گذشته بخش صوت و تصویر خبرگزاری فارس ویدئویی با عنوان «افشاگری کارمند سابق جم/ پول اعراب؛ کار از ضدانقلاب» منتشر کرد. این ویدئو که روز گذشته پربازدیدترین ویدئوی این خبرگزاری نیز بود، ضمن اشاره به فعالیت‌های شبکه جم بخشی از یک ویدئو را به نمایش می‌گذارد که در آن کارمند سابق شبکه جم علیه این شبکه دست به افشاگری می‌زند.

شخصی که در این ویدئو با عنوان «ع. الف» معرفی می‌شود به مسائل مالی شبکه جم می‌پردازد. در این ویدئو ابتدا به نقش مخرب اخلاقی شبکه « GEM » اشاره شده که صدای اعتراض مدیران شبکه‌های ضدانقلاب را نیز در آورده است. بعد از آن «ع. الف» به بیان آنچه در « GEM » دیده است، می‌پردازد. در بخشی از این ویدئو کارمند سابق شبکه جم به این نکته اشاره می‌کند که کریمیان حتی از بیان و افشای منابع مالی شبکه به همکاران خود نیز خودداری می‌کرده و در برابر کنجکاوی این افراد برای اطلاع از وضعیت مالی شبکه سعی می‌کرده آن‌ها را با شوخی و خنده گمراه کند.

 

مهاجرت به یاه‌ست

انتخاب فراکانس شبکه ماهواره‌ای « GEM » روی ماهواره یاه‌ست که تا چندی پیش برای کسانی که از گیرنده‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کردند، نامی تقریباً ناشناخته به شمار می‌رفت، سیاستی اقتصادی بود که کریمیان مدیر شبکه « GEM » در پیش گرفت و به زودی نتایج آن را در مهاجرت فرکانس سایر شبکه‌های فارسی زبان به این ماهواره خود به نمایش گذاشت.

 

«ع. الف» در بخشی از گفته‌هایش به این نکته نیز اشاره می‌کند. یاه‌ست « yahsat » ماهواره‌ای عربی و متعلق به دولت امارات است. کریمیان که سابقه همکاری‌اش با اعراب هرچه بیشتر در حال آشکار شدن است ترجیح داد با این ماهواره همکاری کند. «ع الف» در این‌باره می‌گوید: کریمیان بعد از خرید فرکانس از یاه‌ست بلافاصله قرارداد خرید کل این ماهواره را به مدت دو سال امضا می‌کند و تمام فرکانس‌های این ماهواره را به دست می‌آورد و مردم و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای را به سمت این ماهواره کشید.

 

هر کسی که می‌خواست در یاه‌ست فرکانسی خریداری کند باید این کار را از طریق کریمیان انجام می‌داد. کریمیان نیز این فرکانس‌ها را با قیمت‌های بسیار بالایی می‌فروخت. همکاری دوجانبه و پرسود میان کریمیان و دولت امارات که باعث رونق گرفتن یک ماهواره عربی و کسب درآمد برای مالک « GEM » شد.

 

«ع الف» همچنین در این ویدئو به صراحت از پشتیبانی مالی دولت‌های عربی از جمله عربستان و امارات از شبکه «GEM» سخن می‌گوید. موضوعی که چندی پیش در «جوان» به آن اشاره شد و خبر حضور دلارهای نفتی عربستان برای ضربه زدن به بنیان‌های اخلاقی جامعه ایرانی افشا شد. نقش مخرب دولت سعودی در همکاری با شبکه « GEM » اکنون این شبکه را به متفاوت‌ترین شبکه فارسی زبان تبدیل کرده است. شبکه‌ای که چندین کانال را دارد و هرازچند گاه نیز کانال جدیدی بر این مجموعه افزوده می‌شود.

 

یکی از نکات قابل توجهی که در ویدئوی منتشر شده خبرگزاری فارس به چشم می‌آید اشاره درستی است که اقتصاد شبکه‌های فارسی زبان که بسیاری از آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی در حال تعطیل شدن هستند و آن‌هایی هم که هنوز در حال فعالیت هستند اکثراً از پایین‌ترین استانداردهای تولید برنامه رنج می‌برند و غیر از یک حرکت آماتوری در ایجاد شبکه‌های تلویزیونی نیستند.

 

همانطور که در گزارش پیشین «جوان» درباره «GEM» اشاره شد این شبکه در حال تغییرات وسیعی است. در این رابطه انتشار خبر حضور صادق صبا، مدیر سابق بی‌بی‌سی فارسی در «GEM» می‌تواند نشانه عزم این شبکه برای دنبال کردن بیشتر اهداف سیاسی است. صادق صبا که باعث تحول بی‌بی‌سی فارسی شده است، اکنون به عنوان گزینه برای مدیریت شبکه «GEM» نامیده می‌شود. حضور این چهره که از وی به عنوان فردی بهایی‌مسلک نامیده می‌شود در شبکه‌ای که صاحب آن عضو گروهک تروریستی منافقین است، به آشکار قطعات بیشتری از پازلی که «GEM» در حال ترسیم آن است کمک می‌کند.

منبع: یادداشت محمد صادق عابدینی در روزنامه جوان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات