دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

کسانی که به فرهنگ عمومی دست‌اندازی می‌کنند یا جاهلند یا مزدور بیگانه‌


حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت اولین نماز جمعه تهران در سال 93، با اشاره نام‌گذاری سال 93 به نام «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، گفت: رهبر گران قدر انقلاب اسلامی طی بیانات مبسوطی ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند و قاعدتاً مردم عزیز با دقت بیانات ایشان را که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود را گوش دهند.

وی افزود: توصیه‌ام این است همه مردمی که دستشان به دامن امام زمان (عج) نمی‌رسد و نایب امام زمان را مؤید به عندالله می‌دانند و این 35 سال مدیریت ولایت‌فقیه و سلامت و حفاظت انقلاب نشانه این است که دستی بالای سر سنگر نشین ادامه‌دهنده راه انبیاء وجود دارد.

دقت کنند و برای خدا به پا خیزند تا این کشور را با اقتصاد مقاومتی و توجه درست به فرهنگ عمومی، اسلامی و ملی در برابر خطرات، وحشی گری‌ها و عناد غیرقابل خاموشی دنیای استکبار، غرب و آمریکای فریبکار و خیانت‌کار بیمه کنند و زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنند.

امام جمعه موقت تهران سهیم کردن مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تأمین معیشت مردم در چارچوب شأن انور و بیرون کردن اقتصاد از انحصار دولتی را از اصول اقتصاد مقاومتی عنوان کرد، گفت: 8 سال دفاع مقدس تجربه خوبی برای مردم بود و مردم در همه صحنه‌ها در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند و یک معجزه ‌آشکار اتفاق افتاد و ملتی تنها با ایمان به خدا بر همه دنیا با همه سلاح‌ها پیچیده‌شان پیروز شدند.

به گفته صدیقی مردم در آشوب‌های داخلی نیز حضور مثبتی داشتند و سفره فتنه 88 را نیز مردم چیدند و هر جا حضور مردم باشد، دست خدا نیز در آنجا است.

وی با بیان اینکه اقتصاد را باید به دست مردم داد و در این میان سازمان‌های مردم نهاد باید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی باشند، گفت: دانش بنیان‌ بودن اقتصاد نیز مهم است.

البته کار بدون هدایت و نظارت به سامان نمی‌رسد و باید مبنای علمی داشته باشد. مبنای علمی نه از این باب که حتماً تحصیلات دانشگاهی داشته باشد، بلکه تکیه بر مهارت‌هایی است که از درون سرچشمه بگیرد که در دوران جنگ نیز از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کردیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حسن باقری یک سرباز بود و آموزش‌های نظامی خاصی را نیز ندیده بود، اما وقتی با نظارت به آن عزیز میدان دادند، یک استراتژیست بسیار قوی در دفاع مقدس شد.

صدیقی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مقطعی نیست و باید کاری کنیم که با تکیه بر امکانات داخلی و درعین‌حال برون‌نگر بودن و دنیای دیگران را نادیده نگرفتن به گونه‌ای خود را بسازیم که اگر قدرت‌های بزرگ ما را تحریم کردند زیر بار ذلت نرویم.

وی به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ ریشه اقتصاد، عزت، استقلال و همه امور است. مسئله فرهنگ اختصاص به وزارت ارشاد و دولت ندارد و دولت تنها مسئولیت بالایی دارد.

«مثل فرهنگ، مثل آب و هواست. همان‌گونه که اگر آب نباشد انسان زنده نیست و اگر هم باشد و مسموم باشد انسان نمی‌تواند زندگی کند و همان‌گونه که اگر هوا نباشد، انسان خفه می‌شود و اگر باشد و شیمیایی شود انسان دوام نمی‌آورد.

نقش فرهنگ نیز مانند آب و هواست. لذا کسانی که به فرهنگ عمومی دست‌اندازی می‌کنند و روحیه و باور اسلامی و فرهنگ ملی‌ را خرد می‌کنند و ایرانی و جنس ایرانی را تحقیر می‌کنند یا جاهل‌اند یا مزدور بیگانه‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کسانی که ادعا می‌کنند تحمل خارجی‌ها بیشتر است، دروغ می‌گویند، گفت: غرب اجازه نمی‌دهد زنان و دختران باحجاب‌ به مدرسه بروند و روز روشن فردی را به دلیل مسلمان بودن آتش می‌زنند و کسی صدایش بلند نمی‌شود و شاهد بودید که سال گذشته در دادگاه آلمان برای آن بانوی محجبه چه اتفاقی افتاد.

می‌بینید که جای‌جای دنیای اروپا چه ظلم و خفقانی علیه مسلمانان شده و چه وحشی گری‌های زیادی را در میان خودشان دارند.

صدیقی افزود: این ایران اسلامی است که در طول 30 سال بدون کمک خارجی صنعت هسته‌ای خود را بومی کرد و این استعداد و شایستگی و تلاش ما را در هسته‌ای بومی کرد.

در داخل دانشگاه‌ها، اعتکاف‌ها با آهنگ و سوز معنوی، هم در بُعد معنویت و ارتباط الهی و هم در بعد هسته‌ای، نانو و صنعت ما را به پیشرفت‌هایی رسانده و این پیشرفتی که ما کرده‌ایم هیچ کشوری به این سرعت و بدون کمک به خارج نکرده است.

وی به موضوع تحمل در برابر نقد اشاره و با بیان اینکه مسئولان فرهنگی هوای روزنامه‌ها را داشته باشند و آزادی بدون ضابطه در هیچ کجای دنیا آزادی نیست بلکه هرج‌ومرج و هنجارشکنی است، تصریح کرد: من از بعضی از عزیزان و مسئولان گله‌دارم چرا روزنامه‌هایی که به آیات قرآن اهانت می‌کنند و تا مرز ارتداد پیش می‌روند

و به مقدسات و فرهنگ ما دست‌اندازی می‌کنند نسبت به بسته شدن آن‌ها اعتراض می‌کنند، اما از آن طرف سعه‌صدر کم است. انتقاد را نمی‌پذیرند و روزنامه‌هایی که به مقدسات کاری ندارند اما انتقاد می‌کنند را می‌بندند.

«دولت محترم اگر سعه‌صدر نشان دهد در مردم هم تأثیر دارد. همدیگر را تحمل کنیم. انتقادها را قبول کنیم و آن‌ها را حمل بر قرض نکنیم و از انتقادگران هم با اخلاص درخواست می‌کنم که همه را خودی بدانند. این برنامه نمونه و شعار دین ماست.

انتقاد دلیل بر محبت است و دولت، دولت خودمان است و اگر نواقص آن گفته نشود کارهایش ناقص می‌ماند.

امام جمعه موقت تهران در پایان تصریح کرد: باید سعه‌صدرها را بالا ببریم و کارهای مسئولان رصد شود و نقطه‌ضعف‌ها با دلسوزی بیان شود و آن‌ها نیز سعه‌صدر از خود نشان دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول‌ نماز جمعه با بیان اینکه شما نمازگزاران و بندگان خوب خدا و نفس ضعیفه خود را به رعایت تقوای الهی، پرهیز از گناه، التزام به واجبات و امر مراقبه و رعایت رضای خدا در همه شئون زندگی دعوت می‌کنم، گفت: خداوند متعال تقوا را هم موجب رفع بن‌بست‌ها معرفی کردند و هم موجب سهولت آسانی در امر زندگی معرفی کردند.

وی افزود: هرکس تقوای الهی را رعایت کند و کار حرام نکند خدای متعال برای او خروج گاه قرار می‌دهد و قفل‌هایی که کلید نداشته را برای او باز می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به‌به موضوع خیر‌العمل اشاره و نماز را بهترین عبادت و دانشگاه و کانون تربیتی و جبهه مقاومت دانست و اظهار داشت: نماز در صراط مستقیم است و آدرسی که خدا از شیطان نقل کرده این است که من(شیطان)کنار صراط مستقیم در کمین نشسته‌ام.

لذا با اندک غفلتی انسان را از راه به دور می‌کند و حمله خود را آغاز می‌کند و او را به بیراهه می‌کشد و از رسیدن به مقصد بازمی‌دارد.

صدیقی ادامه داد: نمازگزاری که در خط درست قرا بگیرد باید پناه به خدا ببرد. شیطان دل، قلب و نفس ما را می‌تواند مورد جولانگاه خود قرار دهد. او کمین کرده تا کارهای ما را به فساد بکشد.

وی بر استفاده از عبارت بسم‌الله الرحمن الرحیم در همه کارها تاکید کرد و گفت که همه انبیاء در کارهایشان بسم‌الله الرحمن الرحیم زمزمه کلامشان بوده است.


بیشتر بخوانید »» 

اسامی قرآنی برای دختر و پسر [ چه اسمی برای فرزند انتخاب شود بهتر است؟ ] +معرفی ۱۴۰ اسم

دورهمی و خندوانه باعث افسردگی ایرانی ها می‌شوند [ + ویدیو ]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
مهدیفا

از مهدیفا

سلام . مهدیفا هستم . ویرایشگر در سایت بنیانا . با افتخار طلبه مکتب درس علامه مصباح و علامه جوادی آملی هستم . مقالاتی درباره شبکه های اجتماعی در بنیانا منتشر میکنم . محتاج دعای خیر شما ...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات