دسته‌ها
گزارش

وقتی « پیکارجویان » یک شبه « تروریست » می شوند!

وقتی « پیکارجویان » یک شبه « تروریست » می شوند!
وقتی « پیکارجویان » یک شبه « تروریست » می شوند!

بی بی سی فارسی که از ابتدای فعالیت تروریستها در خاورمیانه از آنها با عنوان « پیکارجویان » نام می برد، به یک باره و پس از حادثه پاریس که داعش مسئولیت آن را بعهده گرفت، از آنان با عنوان «تروریست» یاد کرد.

 

به گزارش بنیانا ، شبکه غیراخلاقی بی بی سی فارسی وابسته به کاخ سلطنتی ملکه انگلیس که معمولا در به کار بردن واژه ها حساسیت ویژه ای دارد، از ابتدای فعالیت گروه های تروریستی علیه محور مقاومت در خاورمیانه، همواره بر استفاده از واژه پیکارجو به جای واژه تروریست نسبت به آنان اصرار داشت تا بدین وسیله از بار منفی رفتارهای ضد انسانی آنان کاسته و ماجرا را وارونه تعبیر کند.

 

بنابر این گزارش، این رویکرد خبری به یک باره و پس از حمله تروریستی به پاریس که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، تغییر کرد و بی بی سی فارسی در تمام گزارش های خود پیرامون این اتفاق از واژه تروریست در مورد عوامل این حرکت ضد انسانی استفاده کرد.

 

البته این رفتار رسانه ای بی بی سی فارسی با توجه به استانداردهای دوگانه نظام سلطه و پیاده نظام رسانه ایش برای افکار عمومی آگاه خیلی عجیب نیست، لکن بیانگر انگاره های ذهنی تبعیض آلود و ضد انسانی است که سعی می کنند آن را در زر ورق های متمدنانه به خورد افکار عمومی دنیا بدهند. انگاره های پلیدی که در آن خون شهروند اروپایی سرخ تر از شهروند خاورمیانه ای است و وحوش آدم کش تا زمانی که مسلمان کشی کنند خوبند اما اگر به مرزهای آنان حمله کنند می شوند تروریست.  

 +

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات