دسته‌ها
رسانه ملی مقاله

تی وی پلاس شبکه ای برای تغییر فرهنگی ایران

و این چنین است که وقتی دچار سکون و بی تحرکی فکری و عقیدتی باشید، شبکه‌هایی چون ” تی وی پلاس ” در بستر جامعه شکل می‌گیرند که ضمن بی توجهی به ارزش‌های اسلامی و ایرانی، آدمیت را به باد تمسخر گرفته و اباحی گری را در جامعه عادی می‌کنند.

مسئولین محترم صدا و سیما! مبادا از غافلان باشید؟! که غفلت شما از این دانشگاه همگانی، بستر نفوذ افکار شیطانی عده ای غرب زده و خود فروخته را آماده خواهد کرد!اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بستری می‌بود جهت هدایت قلب‌ها به سمت فطرت حق طلب و خداجو، هیچ گاه چنین رسانه‌های زردی چون تی وی پلاس، عرصه را خالی برای هدایت قلوب به سمت غرایز نمی‌یافتند.

“وَ لَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لاَّ یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ یَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَئِکَ کَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ”،

“و به راستی بسیاری از جن و انس را برای دوزخ آفریده‌ایم [چرا که] دل‌هایی دارند که با آن در نمی‌یابند، و دیدگانی دارند که با آن نمی‌بینند، و گوش‌هایی دارند که با آن نمی‌شنوند، اینان همچون چارپایانند، بلکه گمراه‌تر، اینان غافلانند.” (اعراف/179)

رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی و ابزار اجتماعی – فرهنگی به معنای عالی آن، اثرات چشمگیری بر ارزش‌ها و فرهنگ جوامع به جای می‌گذارند.—

آن چه بدیهی به نظر می‌رسد، آن است که به دور از آثار مثبت و منفی رسانه‌ها، باید اذعان داشت که پیدایش دگرگونی‌های اجتماعی و تغییر ارزش و فرهنگ، از مواردی است که در نتیجهٔ کارکرد رسانه‌ها صورت تحقق به خود می‌گیرند.

از سوی دیگر این وسایل در فرایند تهاجم فرهنگی و مقابله با آن، جنگ روانی، استعمار ملت‌ها در امر باز سازی و دستیابی به توسعه یافتگی، تحقق هدف‌های آموزشی و یا سرگرمی و… کاربرد مؤثرتری دارند.

 به طور خاص، صدا و سیما در ایران اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدین صورت که اگر سیاستگذاری مسئولین امر در این زمینه، دقیق و بر مبنای اسلام نبوی باشد، می‌تواند از یک سو سبب وحدت، همبستگی و وفاق ملی شود و از سوی دیگر در ایجاد همگونی، جهت دهی افکار عمومی و هماهنگ سازی نظریات تودهٔ مردم و جامعه نسبت به نظام اسلامی، سیاسی و کارکردهای آن مورد استفاده قرار گیرد و به همین علت از صدا و سیما به عنوان «رکن چهارم » یاد می‌شود.

 این همان نکتهٔ مهم است که نظام‌های استکباری صهیونیستی و عوامل خود فروختهٔ وابسته، به خوبی بر آن واقف‌اند و متآسفانه غفلت مسئولین محترم صدا و سیما نیز در این زمینه نمود بسیاری دارد!

در همین رابطه، مقام معظم رهبری می‌فرمایند:”سیاستگذاری، یعنی تأمین جهت مطلوب برای برنامه‌های صدا و سیما، اگر به شکل صحیح نباشد، پراکنده‌کاری و احیاناً تعارض، تناقض و انحراف، بر برنامه‌های صدا و سیما مسلط خواهد شد.1″

متأسفانه علی رغم تأکید معظم له به این امر، آنچه در روند برنامه‌های صدا و سیما دیده می‌شود مبین فضای سکون و بی توجهی به قواعد اسلامی و مکتبی است. این طور به نظر می‌رسد که تمرکز مسئولین امر به جذب بینندگان قرار گرفته است در حالی که اصل مخاطب سازی با توجه به قوانین اسلامی باید در مرکز توجه باشد!

امروز متأسفانه نوعی نفاق درونی در صدا و سیما به وجود آمده است که به وضوح در تفکرات بعضی برنامه سازان، کارگردانان و بازیگران دیده می‌شود. یعنی به نام جمهوری اسلامی ایران و به کام استکبار!

همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند:”اگر سیاستگذاری،کاری که شما می‌کنید، متین و متقن انجام بگیرد، تحقیقاً صدا و سیما یک وسیلهٔ اعتلای فکر و معرفت و رشد جامعه خواهد شد هر روز صدا و سیما، باید بهتر از روز قبل باشد. حقیقتاً این روایت” مَنِ اسْتَوی یَوْماهُ فَهُوَ مَغْبُونٌ 2″ در مورد صدا و سیما صدق می‌کند. یعنی اگر امروز صدا و سیما مثل دیروز بود، پیداست که ما به سمت کمال حرکت نمی‌کنیم و به عبارت دیگر، از مسئولیت دور افتاده‌ایم.3″

واقع آنست که این درجه بی مسئولیتی، سطحی نگری در سیاستگذاری های مسئولین صدا و سیما کار را به جایی رسانده است که یک شبکه و تلویزیون اینترنتی با نام معروف ”  تی وی پلاس  ” عرصهٔ جولان پیدا کرده است.

و با این که مدت زیادی از تأسیس آن نمی‌گذرد، اما طی روندی مشخص و از پیش تعیین شده و با ظاهری زیبا و فریبنده، خود را فضای خط شکن، معتبر و صادق معرفی می‌کند، که به معضلات رسیدگی می‌کند و به راحتی هر حرفی را می‌توان در آنجا مطرح کرد! امّا در باطن، همانند قطاری است که بر ریل غرایز حرکت می‌کند و مهم تر اینکه به دنبال القای دیدگاه‌های کاملاً غربی و ضد اسلامی در بستر جامعهٔ اسلامی با تغییر در سبک زندگی است.

شاید در بدو ورود به شبکهٔ فوق تنها متوجه نظم برنامه ریزی شده ای شوید، که بالطبع هدف خاصی را دنبال می‌کند. به طور مثال؛ وجود بخش‌های متعددی چون تأتر، سینما، آشپزی، اجتماعی، ورزش، موسیقی و سبک زندگی!

 تا اینجا همه چیز عادی به نظر می‌رسد امّا با کمی دقت در محتوی ارائه شده در هر قسمت ، متوجه نوعی تفکر غربی به خصوص در بخش سبک زندگی خواهید شد! که شاید مهم‌ترین شاخصهٔ آن پرداختن به حواشی غیر متعارف، غیر اسلامی و غربی است!

یعنی “لغو و بیهوده” آنچه که در اصطلاح قرآنی، به عمل یا فکری باطل که موجب غفلت انسان از یاد خدا باشد، اطلاق می­شود. این تهدید نرم آنچنان در ضمیر مخاطبان که از همهٔ اقشار جامعه هستند، تأثیر گذار بوده که باعث جذب عدهٔ بی شماری در طی دو سال اخیر شده است!

شبکه ای که با استفاده از نقاط ضعف متعدد رسانه ملی و با ارائهٔ محتوای غیر فرهنگی با ظاهری دلسوزانه امّا به شدت مخرب در تقابل با صدا و سیما و در فضای مجازی قد علم کرده است.

و متاسفانه گویی مسئولین صدا و سیما، صدا و سیمای هنجارشکن این رسانه را نشنیده یا اگر شنیده‌اند از کنار آن بی تفاوت گذشته‌اند.

خداوند متعال می‌فرماید:” وَ قَیَّضْنَا لهَمْ قُرَنَاءَ فَزَیَّنُواْ لهَم مَّا بَینْ‌َ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ” “ما برای آن‌ها هم نشینانی (زشت سیرت) قرار دادیم که زشتی‌ها را از پیش رو و پشت سر آن‌ها در نظرشان زیبا جلوه دادند” (فصلت/25)

این نتیجه عملکرد ناخالصانهٔ صدا و سیما! است که موجب جذب مخاطبان به شبکه تلویزیونی تی وی پلاس شده است، و آیا آنان می‌توانند پاسخ گوی جامعه در قبال این همنشین زشت سیرت خود باشند؟!

آری! آنچه به وضوح در تلویزیون اینترنتی تی وی پلاس به چشم می‌خورد، جذب حداکثری مخاطب به هر قیمتی است، نشر دروغ، فساد و فحشا است با ظاهر اسلامی! القای تفکرات ناسالم عده ای از افراد جامعه است که متأسفانه از برنامه سازان و سیاستگذاران صدا و سیما هستند؛ در قالب حیات خلوتی به نام ”  تی وی پلاس ” یا بهتر است بگوئیم “شبکه ای برای نفوذ”!

این شبکه با شدت و حدت تمام بدنبال قبح زدایی از معضلات فرهنگی می‌باشد و ضمن مصاحبه و تبلیغ اشخاص بدنام به اشاعه خط خبری ضد ماهیت و اهداف مقدس حکومت جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف مانند موسیقی زیرزمینی و… می‌پردازد.در ادامه تنها گوشه ای از فعالیت‌های اباحه گرایانه این شبکه اینترنتی را در قالب تصاویری خواهید دید:

صفحه رسمی تی وی پلاس در اینستاگرام صهیونیستی
صفحه رسمی تی وی پلاس در اینستاگرام صهیونیستی
صفحه رسمی تی وی پلاس در اینستاگرام صهیونیستی
صفحه رسمی تی وی پلاس در اینستاگرام صهیونیستی
صفحه رسمی تی وی پلاس در اینستاگرام صهیونیستی
صفحه رسمی تی وی پلاس در اینستاگرام صهیونیستی

و چه حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی  امام خمینی(س) خطاب به شورای صدا و سیمای وقت فرمودند: “ما بخواهیم یک جمهوری اسلامی در ایران محقق بشود، همین که بگوییم جمهوری اسلامی، رأی بدهیم به جمهوری اسلامی کار تمام نیست.

باید دستگاه‌های اطلاعاتیش، روزنامه‌هایش، رادیو، تلویزیون، ادارات ، تمام مراکز دولتی و تمام مراکز ملی، بازار ، در صحرا، در داخل، در کارخانه‌ها باید طوری بشود که هر کسی وارد اینجا شده خودش احساس کند که وارد شده است در یک دستگاهی که از اسلام آنجا خبر هست،

اثر هست از اسلام، باید قدم اسلام در همه این دستگاها باشد و آن چیزهایی که برخلاف موازین اسلامی است، برخلاف جمهوری اسلامی است که همه برخلاف مصالح ملت است، اگر باشد این‌ها باید از بین برود.ثلاً در تلویزیون یک قضایا، قضایای فیلم‌هاست. این فیلم‌ها باید یک فیلم‌های آموزنده باشد .فیلم‌هایی که وقت نگاه کنند جوان‌های ما، منحرف بشوند، این‌ها را باید از آن احتراز کرد.4″

مسئولین محترم صدا و سیما! پروردگار حکیم، انسان را از گفتاری که هیچ سود و بهره ای برای او ندارد، بر حذر می‌دارد و در قرآن کریم، آدمیان را از بیهوده گویی نهی می‌کند، به گونه ای که شنیدن سخنان لغو را عامل باز دارنده آدمی از کمال می‌شمارد و دوری از بیهوده گویی را نشانه کرامت انسان می‌داند و می‌فرماید:

“وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَ قالُوا لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ لا نَبْتَغِی الْجاهِلینَ.”، “و هر گاه سخن لغو و بیهوده بشنوند، از آن روی برمی گردانند و می گویند اعمال ما از آن ما و اعمال شما از آن خودتان، سلام بر شما ما خواهان جاهلان نیستیم.” (قصص/55)

به راستی چگونه است که به جای تهیه و ارائهٔ برنامه‌هایی با محتوی اسلامی و مکتبی، همراه با ایجاد جذابیت‌های مشروع که در شأن انقلاب اسلامی ایران باشد، اباحی گری و لودگی را سر لوحهٔ کار خود قرار داده‌اید؟! مگر شما رسانه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستید؟! چگونه سخنان لغو و بیهوده پایهٔ برنامه‌های شماست؟!

مگر فراموش کرده‌اید که مقام معظم رهبری فرمودند:” : صدا و سیما در خط مقدم جنگ نرم است، هدف جنگ نرم استحاله جمهوری اسلامی است، اصرار به عوض کردن اسم جمهوری اسلامی ندارند؛ با صورت کار ندارند، سیرت را می‌خواهند تغییر دهند.5″

و این چنین است که وقتی دچار سکون و بی تحرکی فکری و عقیدتی باشید، شبکه‌هایی چون ” تی وی پلاس ”  در بستر جامعه شکل می‌گیرند که ضمن بی توجهی به ارزش‌های اسلامی و ایرانی، آدمیت را به باد تمسخر گرفته و اباحی گری را در جامعه عادی می‌کنند.

مسئولین محترم صدا و سیما! مبادا از غافلان باشید؟! که غفلت شما از این دانشگاه همگانی، بستر نفوذ افکار شیطانی عده ای غرب زده و خود فروخته را آماده خواهد کرد!اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بستری می‌بود جهت هدایت قلب‌ها به سمت فطرت حق طلب و خداجو، هیچ گاه چنین رسانه‌های زردی چون تی وی پلاس ، عرصه را خالی برای هدایت قلوب به سمت غرایز نمی‌یافتند.

 چه نیکوست که پیرو کلام امام باقر علیه السلام باشید که فرمودند:” إیاکَ وَالغَفلَةَ فَفیها تَکُونُ قَساوَةُ القَلبِ؛ “از غفلت بپرهیز که در آن سنگدلی و قساوت قلب است.6”

——-

آسیه گردانی نژاد کارشناس فضای مجازی

1- بیانات در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما 14/12/1369

2 – قال موسی کاظم (ع)   مَنِ اسْتَوی یَوْماهُ فَهُوَ مَغْبُونٌ وَ َمْن کانَ آخِرُ یَوْمَیْهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلْعوُنٌ وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْزِیادَةَ فِی نَفْسِهِ فَهُوَ فِی نُقْصانٍ وَ مَنْ کانَ اِلی الْنَقْصانِ فَالْمَوْتَ خَیْرٌ لَهُ مِنَ الْحَیاةِ. (بحار الانوار ج78ص327)

“آن کس که دو روزش ( از نظر معنوی ) مساوی باشد ملعون است و کسی که دومین روزش بدتر از روز اولش است ملعون است و آنکس که افزایش (معنوی) در خود نبید در سرازیری نقصان و کمبود است و کسی که چنین باشد مردن برای او بهتر از زندگی است”

3-بیانات در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما 14/12/1369

4- صحیفه نور ج10 ص11

5-امام خامنه ای در دیدار با مسئولان و مدیران رسانه ملی؛20/7/94

6- بحار الانوار، ج78، ص 164

منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات