دسته‌ها
رسانه ملی

برنامه دهه فجر شبکه سه + زمان پخش

 

در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر شبکه سه سیما ویژه برنامه‌هایی را تولید و آماده پخش می‌کند. اسامی برنامه‌هایی که به این مناسبت از این شبکه به پخش می‌رسد را در ادامه این مطلب بخوانید 

 برنامه دهه فجر شبکه سه : مسابقه 103

مسابقه تلویزیونی «103» در 10 قسمت 50 دقیقه‌ای کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی حسین فردرو است که در ایام دهه فجر روانه آنتن شبکه سه می‌شود.

سوالات این مسابقه حضوری، جنبه‌ای عمومی و کاربردی دارند و اطلاعاتی را از حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی هنری، ورزشی و… شامل می‌شوند. شیوه پرسشگری در این مسابقه استفاده از سوالات سه گزینه‌ای است.

همچنین دو سوال تخصصی نیز درباره سازمان و نهادی که کارکنان آن در مسابقه شرکت کرده‌اند در فهرست سوالات برنامه وجود دارد و زمانی کوتاه هم برای معرفی خدمات و دستاوردهای هر نهاد در اختیار نماینده‌ای از آن برای بازگویی در برنامه قرار داده می‌شود.

برنامه دهه فجر شبکه سه
برنامه دهه فجر شبکه سه

برنامه دهه فجر شبکه سه شهر گمشده

مستند «شهر گمشده» براساس خاطرات عزت شاهی یا عزت الله مطهری است در 7 قسمت 30 دقیقه‌ای به تاریخ شفاهی انقلاب پرداخته است. چند سال پیش عزت الله مطهری کتاب خاطرات خود را منتشر کرد و حالا این مجموعه با استفاده از این خاطرات، تولید و بازسازی شده است.

این مجموعه هفت قسمتی زوایای ناگفته‌ای از کتاب زندگی و خاطرات این مبارز انقلابی را ورق می‌زند و به بیان گوشه‌هایی از اتفاقات انقلاب و احزاب سیاسی می‌پردازد.

مجموعه مستند «شهر گمشده» به تهیه کنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی در گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما تولید شده است.

سایر عوامل تولید عبارتند از: مدیر تولید: حسین فریدون جاه، نور وصدا: امین گودرزی، تدوین: سید حسن ایزدی، تصویر برداراران: وحید نجف‌زاده، امیر مهدی رضایی و محسن حسینی

برنامه دهه فجر شبکه سه من انقلابی‌ام

جُنگ من انقلابی‌ام در 20 قسمت 60 دقیقه‌ای کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که جشن‌های مردمی که در ایام دهه فجر در شهرهای مختلف استان‌های کشور از شمال تا جنوب برپا می‌شود را به تصویر می‌کشد.

این جُنگ با حضور فرهیختگان هنری، مفاخر استانی، خوانندگان عرصه انقلاب، گروههای موسیقی ملی و بافت سنتی مراکز، خانواده‌های شهدای انقلاب، ورزشکاران، هنرمندان، جامعه وعاظ، مبلغین و احاد مختلف که در نشر انقلاب سهیم بودند، برگزار می‌شود.

اجرای برنامه به عهده محمد رضا حسینیان، احمد اکبر‌نژاد و علی ضیاء است. تهیه کنندگان این برنامه هادی آشتیانی و سید میثم ارشادی است و علی اهرابی نیا مشاور طرح و کارگردانی هنری برنامه را بر عهده دارد.

برنامه دهه فجر شبکه سه :راه

مستند علمی راه جایگاه ایران در میان سایر کشورهای جهان را بررسی می‌کند. این برنامه با موضوع بررسی دستاوردهای علمی، اقتصادی، فناورانه و ورزشی ایران، برای پخش در دهه فجر از شبکه سه سیما تهیه شده است.

این مستند علمی با استناد به سایت‌ها، منابع و مراجع معتبر بین المللی و با توجه به شاخص مساحت سرزمینی و جمعیتی، نگاهی به پیشرفت‌های ایران درحوزه‌های مختلف دارد و به دستاوردهایی که توانسته‌اند رتبه بندی ایران را درحوزه‌های مختلف در مقایسه با سایر کشور‌ها ارتقاء دهند می‌پردازد.

مجموعه راه کاری از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی امیر فکری است که در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای تهیه شده است.

سایر عوامل که با این مجموعه همکاری کرده‌اند عبارتند از: کارگردانان: مسعود جورابی، البرز سبحانی، مجریان: امیر یانقی، فرشاد حسن‌پور، تصویربردار: اصغر ولی‌نژاد، صدابردار: اصغر رسول نیا

 

برنامه دهه فجر شبکه سه مسابقه پله هشتم

این مسابقه تلفنی محصول گروه سرگرمی و تفریحات شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمد محمدیان است که بخشی از سوالات آن در ایام دهه فجر در حوزه انقلاب اسلامی است. همچنین این مسابقه هر روز، ساعت11:30 دقیقه با اجرای حسین عباسی و حامد حاجیلو روی آنتن شبکه سه قرار می‌گیرد.
هفت
این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی محمود گبرلو است که از محل برگزاری سی وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که در برج میلاد از 12 تا 21 بهمن ماه برگزار می‌شود، هر روز ساعت 24 روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

این برنامه با حضور مسئولان، نویسندگان،، بازیگران، منتقدان وکارگردانان سینما به بررسی فیلمهای جشنواره می‌پردازد.
بخش‌های مختلف این برنامه از این قرارند:

-تحلیل و بررسی فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران با حضور بازیگران وکارگردانان فیلم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
– گفتگو باداوران و شرکت کنندگان بخش‌های جنبی جشنواره.
– پخش نظرات مردم در خصوص فیلم‌های جشنواره.
-پوشش جلسات نقد فیلم‌های جشنواره با حضور عوامل آن و پخش گزیده‌ای از این جلسه در برنامه
-دعوت از چهره‌هایی که مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
همچنین حضور مسئولان جشنواره و سازمان سینمایی کشور از مهم‌ترین بخش‌های برنامه هفت در ایام جشنواره می‌باشد.
ویتامین سه
برنامه صبحگاهی ویتامین سه به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر با حضور اشخاصی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثرداشته‌اند و بازگو کردن خاطرات جالب و جذاب آن‌ها برای نسل جوان 10 ویژه برنامه تدارک دیده است. در این برنامه از سرود‌های انقلابی، گزارش‌های مردمی و تصاویر خاص آرشیوی نیز استفاده شده است.

این برنامه محصول گروه اجتماعی شبکه سه به تهیه کنندگی علی زاهدی و اجرای علی مرادی است. پخش این ویژه برنامه از 12 بهمن ساعت 7  بامداد تا 10 روز ادامه خواهد داشت.
مجموعه پروانه
مجموعه تلویزیونی پروانه به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان از شبکه سه بازپخش می‌شود. سریال پروانه در 18 قسمت 40 دقیقه‌ای محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه به تهیه کنندگی منصور سهراب‌پور درامی است که در بستر سیاسی شکل می‌گیرد.

قصه این مجموعه در اواخر دهه پنجاه می‌گذرد و روایتگر داستان جوانی است که در سال‌های دهه پنجاه با گروهی مبارز همراه شده و زندگی پرحادثه‌ای را تجربه می‌کند.

حامد کمیلی، سارا بهرامی، مهدی سلوکی، هدایت هاشمی، ا لهام چرخنده، نیما رئیسی، سپیده خداوردی، قطب الدین صادقی، شهرام عبدلی، فرشید نوابی، داود فتحعلی بیگی، علی عامل هاشمی، بهنام قربانی، الهام خادمی، متین السادات ستوده گروه بازیگران این سریال را در بر می‌گیرند.

 

برخی از عوامل و دست اندرکاران این سریال نیز عبارتند از: مدیر تصویر و نور: محمد افسری، تدوین: رضا بهار انگیز، موسیقی: فرید سعادتمند، طراح گریم: جلال الدین معیریان، مدیران تولید: ناصر ریحان صفت، شهاب علی بخشی، ولی ا.. عباسی نوده، جانشین تولید: عباس نصرالله.

 

طراحان صحنه: بهزادکزازی، محسن نوروزی، اصغر‌نژاد ایمانی، پیام حسین سوری، طراح لباس: مه لقا ناقد، مدیرصدابردار: محمدجواد مقدس، صدا گذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی –بابک شکیبا، برنامه ریز: سیدبهمن حسینی، دستیار اول کارگردان: امیر سلیمانی، منشی صحنه: آتوسا شاه سیاه،

جلوه‌های ویژه می‌دانی: محسن روزبهانی –رضا ترکمان، جلوه‌های ویژه بصری: محمد نبوتی، خواننده تیتراژ: مانی رهنما، شاعر: عبدالجبار کاکایی، سازنده تیتراژ: شهاب الدین نجفی، سازنده آنونس: امیر مسعود آقا باباییان

مجموعه تلویزیونی پروانه قرار است از 12 بهمن هر شب ساعت روانه آنتن شبکه سه شود.
یادگاری
10 قسمت از برنامه تلویزیونی یادگاری که به صورت ویژه و به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر از شبکه سه سیما به پخش می‌رسد، به موضوعاتی چون تاریخ و مبارزه در راه آزادی – تاثیر و حضور کتاب در سال 59 بین مردم – نگاه به ظلم و ظالم، تحقیر، زور و زر از دوران مدرسه تا کتاب‌ها و فیلم‌ها – حضور و تاثیر حاشیه نشین‌ها و تغییر جایگاه طبقاتی مستضعفین و طبقات بالای جامعه – ظلم، ستم و آزادی قبل و بعد از انقلاب و… می‌پردازد. است.

برنامه تلویزیونی یادگاری کاری از گروه سرگرمی و تفریحات سالم شبکه سه سیما به تهیه کنندگی مهران رسام و اجرای مسعود فروتن است. این برنامه از 12بهمن هر شب به روی انتن شبکه سه قرار می‌گیرد.

 

مجموعه مستند سیاسی
مستند چهار قسمتی کاری از گروه سیاسی شبکه سه به تهیه کنندگی امیر علی عسگری که به وابستگی رژیم پهلوی از ابتدا تاسیس تا بهمن 57 پرداخته می‌شود.

در این مجموعه مستند به چگونگی به قدرت رسیدن رضاخان در کودتای 1299 و سپس برچیده شدن قاجاریه در 1304 و حمله متفقین در شهریور 1320 و برکناری وی از قدرت می‌پردازد و در ادامه به قدرت رسیدن محمد رضا و سال‌های اولیه حکومت وی تا کنفرانس تهران خواهیم رسید.

همچنین کودتای 28 مرداد و کمک‌های انگلیس و امریکا برای به قدرت رسیدن شاه، ساواک و وابستگی آن به قدرت‌ها، و روزهای آخر سلطنت محمد رضا پهلوی نیز از دیگر بخشهای این برنامه است.

منبع : تسنیم

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات