دسته‌ها
معرفی

سایت افغانستان خبرگزاری فارس ؛موج بیداری رسانه‌ها ادامه دارد

سایت افغانستان خبرگزاری فارس
سایت افغانستان خبرگزاری فارس

سایت افغانستان خبرگزاری فارس

امیدواری به تغییر دید رسانه‌های ایرانی در زمینه مهاجرین افغانستانی ، حالا دیگر تبدیل به یک واقعیت شده است.

بعد از حرکات قابل‌توجه برخی از رسانه‌های ایرانی در پرداخت ویژه به مساله مهاجرین افغانستانی در ایران، مساله تمام فراموش شده همه این سال‌های رسانه‌های ایرانی، این بار خبرگزاری فارس، پربازدیدترین خبرگزاری ایرانی از چند هفته پیش سایتی ویژه افغانستان راه اندازی کرده است.

این سایت که با نام «سلام افغانستان» در اینجا قابل دسترسی است با هدف پرداخت ویژه به مساله افغانستان و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران راه‌اندازی شده است و از زمان شروع تا امروز حرکات قابل‌توجهی در پرداخت به مساله افغانستان انجام داده است. حرکات قابل‌توجهی که امید می‌رود با تقویت و همگرایی فعالان دیگر رسانه‌ای مرتبط به مساله مهاجرین تبدیل به رسانه قابل‌توجهی برای شنیدن صدای افغانستانی‌ها در ایران و منطقه شود.

«سلام افغانستان» بخش‌های ویژه‌ای مثل یادداشت، رصد رسانه‌های افغانستانی و جهانی و شبکه‌های اجتماعی، عکس برگزیده و بخش ویژه‌ای به نام فیلم برگزیده دارد که در مدت کوتاه فعالیت با تولید چند فیلم کوتاه قابل‌توجه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

توجه ویژه «سلام افغانستان» خبرگزاری فارس به فیلم «چند متر مکعب عشق»،یکی از معدود نمایش‌های رسا و صادق درباره مهاجرین که در ایران ساخته شده است و همچنین اعتراض این سایت به پخش دوباره سریال «چارخونه» سریال بیهوده‌ای که موجبات دلخوری و اعتراض بسیاری از فعالین حقوق انسانی شده است از فعالیت‌های تحسین‌برانگیز این چند مدت فعالیت خبرگزاری فارس بوده است.

انتشار هر کدام از این مطالبی که این روزها در سایت «سلام افغانستان» خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌های متعهد به آرمان‌های انسانی و انقلابی منتشر می‌شود تا سال‌های سال حسرت بزرگ همه دغدغه‌مندان انقلاب ایران بود. این فرصتی تاریخی است که بعد از سال‌ها به دست آمده است، بعد از سالها ارائه تصویر وارونه و جعلی از مهاجرین و افغانستانی‌ها. و به نظر می‌رسد که حالا دیگر آن دوران تمام شده است.

دوران جدید شروع شده است.دورانی که رسانه‌های ایرانی این بار خود به میدان آمده‌اند و قصد دارند که سالها عملکرد ناشایست رسانه‌ها در مورد مهاجرین را جبران کنند. مسیری سخت و طولانی اما امیدوارانه.

سایت افغانستان خبرگزاری فارس 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات