دسته‌ها
معرفی

قران آنلاین ؛ معرفی سایت‌های تنزیل ، پارس قرآن و برنامه تبیان


روزانه افراد زیادی که در محل کار خود یا جای دیگر دسترسی به قرآن ندارند از سایت های قران انلاین برای تلاوت قران و بهره مندی از قران استفاده میکنند

در چندسال گذشته تعداد این قبیل سایتهای قران انلاین افزایش یافته است به شکلی که به راحتی میتوان با جستجوی عبارت قران انلاین در اینترنت به مجموعه ای از این سایتها دست یافت

امروز در مجله بنیانا چند سایت برتر قران انلاین را به شما معرفی میکنیم .به همراه مختصری از امکانات انها تا در مواقع لزوم وقتی به معنی یک ایه یا تلاوت یک سوره نیاز دارید به راحتی به ان دست پیدا کنید

سایت قران انلاین : تنزیل www.tanzil.ne

قران انلاین تنزیل

این سایت یکی از برجسته ترین سایتهای قران انلاین است 

تنزیل یک پروژه‌ی بین‌المللی قرآنی است که با هدف فراهم‌سازی نسخه‌ای دقیق از قرآن کریم ایجاد گردیده است ادامه متن را در اینجا بخوانید

از جمله امکانات سایت تنزیل می‌توان به دو زبانه بودن طراحی سایت اشاره کرد که البته بررسی ما منوط به نسخه فارسی است اما در بحث ترجمه قران این سایت ترجمه قران انلاین را به بیش از 15 زبان ارائه میکند

در تصویر زیر ستون سمت راست نسخه فارسی سایت قران انلاین تنزیل را نشاهده می‌کنید بهمراه توضیحاتی درباره امکانات سایت تنزیل .

بنیانا   قران انلاین (1)

در بخش جستجو شما می توانید براساس کلمه ریشه یا آیه به جستجو بپردازید .با کلیک روی عبارت راهنمایی بخشی جدا که راهنمای خلاصه ای‌ست برایتان به نمایش درمی آید.همچنین برای بخش جستجو برای آیه هم در سایت قران انلاین راهنمایی وجود دارد

بخش فهرست. در این بخش مردم می توانند براساس فهرست 114 سوره آن را بیایند یا انکه جزء مورد نظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنند 

در ستون قرائت می توانید براساس قرائت اساتید بزرگواری همچون استاد عبدالباسط استاد شاطری استاد منشاوی به صوت تلاوت آیه مورد نظر برسید  .

همچنین صوت قرائت بیش از 15 استاد در دسترس است .با کلیک روی عدد کنار کادر می توانید تعداد دفعات تکرار تلاوت آیه را نیز مشخص نمایید .

در بخش ترجمه نیز ترجمه ایات شریف قران کریم به بیش از 30 زبان دنیا مهیا شده است .

ترجمه های فارسی همچون : الهی قمشه ای انصاریان ,بهرامپور ,آیتی , خرمدل ,فولادوند ,معزی,مکارم شیرازی نیز برای استفاده مهیا شده است .

شما به دو صورت می توانید ترجمه را مشاهده نمایید : اول به صورت پنجره ثابت که باید روی ایه مورد نظر کلیک کنید تا معنی به نمایش درآید .

اما با انتخاب ترجمه به صورت با حرکت موس , تنها کافیست لحظه ای نشانگر موس را روی آیه قرار دهید تا معنی ان به نمایش درآید ,تصویرآیه 30 سوره نور 

در بخش بعدی می توانید تعیین کنید متن قران به صورت ساده باشد یا عثمانی ,همراه با علائم وقف باید یا بدون انها .

در ستون گزینه های نمایش هم می توانید قلم را بنا به دلخواه خود تغییر دهید و اگر همیشه روی مونیتور از سایت قران انلاین استفاده می کنید بهتر است متن تراز نباشد

  اگر شما صاحب سایت یا وبلاگ هستید سایت قران انلاین تنزیل را همیاری کنید ,برای این کار به صفحه لوگوی تنزیل بروید و کد بنر یا لینک سایت تنزیل را در ویلاگ خودتون بگذارید .

هم چنسن سایت تنزیل یک دانشنامه دارد که اخبار سایت تنزیل ,منابع سایت تنزیل ,اطلاعات این طرح و صفحه سوالات متداول را شامل میشود.

علاوه بر اینها صفحه ترجمه قران نیز به شما کمک می کند تا ترجمه مورد نظر خود را خیلی سریع دانلود کنید.برای دانلود متن قران انلاین هم در این سایت صفحه‌ای در نظر گرفته شده است.

سایت قران انلاین :پارس قران www.parsquran.com

سایت پارس قرآن در تاریخ چهارده اسفند سال ۱۳۸۴ با هدف تحقیق برای شناخت بهتر قرآن کریم آغاز به کار کرد.

سایت پارس قران یکی از برترین سایت های ارائه قران به صورت انلاین است که به صورت حرفه ای ابزارهای گوناگونی را در اختیار مردم می گذارد.

بخش جستجو در قران کریم که می توانید لغت مورد نظر خود را در سه دسته قارسی عربی و انگلیسی جستجو نمایید.

متن قران : که با انتخاب سوره و ایه و ترجمه مود نظر خود به متن قران نیز دسترسی دارید .

مقالات سایت پارس قران : بخش مقالات شامل چندصد مقاله قرانی‌ست که برای شما مردم عزیز مهیا شده است . وبلاگ سایت پارس قران نیز در برگیرنده چندین مقاله مفید است.

گالری تصاویر سایت قران انلاین(پارس قران)چندین تصویر بعلاوه توضیحاتی درباره آیات قران و معانی انها را ارائه می دهد .

در بخش بررسی اماری می توانید تعداد تکرار یک کلمه در قران را بیابید.

بخش ویژه سایت ابزار آیه روز است که با قرار دادن کدی در وبلاگ خود می توانید ایه ی روز سایت پارس قران را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید برای این کار کافیست به صفجه کد آیه روز بروید. 

پارس قرآن جستجوی قرآن انلاین (1)

کتاب الکترونيکی قرآن مجيد که توسط سات قران انلاین (پارس قران ) تهیه شده است و نسخه ویندوز XP و ویندوز ویستا در دسترس است برای دانلود اینجا کلیک کنید. 

نرم افزار جزء ۳۰ قرآن کريم : سایت قران انلاین (پارس قران) نرم افزاری برای نمايش متن سوره های جزء ۳۰ قرآن کريم و تلاوت سوره ها با صدای استاد عبدالباسط به همراه ترجمه فارسی سوره ها آماده کرده است که می توانید برنامه را از این لینک دانلود کنید.

نرمافزار مجانی آيه امروز پارس قرآن که توسط سایت پارس قران تهیه شده است برخی قابلیت های این ابزار عبارتند از :نمايش آیه های تصادفی از قرآن کریم ,امکان تنظيم برای نمايش زمانبندی آيه های قران کریم ,قابليت خواندن ادامه آيه با اتصال  به وبسايت قران انلاین (پارس قرآن) برای دانلود نرم افزار آیه روز اینجا کلیک کنید.


ابزار بعدی که برای مخاطبان  بنیانا معرفی می کنیم یک برنامه کاربردی است که اعضای تبیان می توانند از ان بهره ببرند.

ذکر تبیان :برنامه کاربردی قران انلاین https://zekr.tebyan.net

 ابتدا روی نشانه برنامه های کاربردی در منوی بالای صفحه کلیک کنید سپس روی علامت علاوه کلیک کنید .پس از مشاهده صفحه زیر ابزار قران مجید را انتخاب و دکمه مثبت را بزنید تا به لیست شما اضافه شود سپس این صفجه را ببندید

شبکه اجتماعی تبیان مجله بنیانا (1)

دویاره روی نشانه برنامه های کاربردی در منوی بالای صفحه کلیک و ابزار قران انلاین را انتخاب نمایید تا صفحه زیر برایتان باز شود .

شبکه اجتماعی تبیان قران انلاین سوم (1)

 بخش های ویژه و هیجان انگیزی توسط تبیان آماده شده که با اونها آشنا می شویم 

در ستون سمت راست اولین بخش برای انتخاب سریع جزء یا صفحه است . در بخش دوم می توانید با انتخاب یا نوشتن نام سوره و کلیک روی ایه به سرعت به بخش مورد نظر خود برسید.

بخش سوم انتخاب مترجمی است که ترجمه ان در زیر ایات برای شما به نمایش در می آید و ترجمه هایی همچون ترجمه    آیت الله مکارم شیرازی و ترجمه دکتر صادقی تهرانی و ترجمه انگلیسی المانی فرانسوی و روسی نیز مهیا شده است.

و بخش چهارم برای انتخاب تفسیر مورد نظر است همچون تفسیر المیزان , مجمع البیان, نور و نمونه که با کلیک روی انها به نمایش در می آید.

در کادر سمت چپ سه سربرگ وجود دارد اول: قران که شامل متن و ترجمه قران است و با کلیک روی هر ایه به حالت انتخاب شده(رنگی) در می آید سربرگ دوم: تفسیر که متن تفسیر ایه و یا سوره مورد نظر و انتخاب شده را به نشان می دهد و سربرگ سوم : جستجو که امکان جستجو در متن قران را فراهم می کند .

در سمت چپ این سربرگ ها نیز سه گزینه برای انتخاب قلم ( فونت ) نمایش متن قران انلاین و اندازه آن و همچنین طرز چینش آیات قرار گرفته است که برای سهولت در قرائت مهیا شده است .

و حالا بخش ویژه : تلاوت آیات قران مجید با صدای پنج قاری برجسته و صوت ترجمه آیات . 

شبکه اجتماعی تبیان قران صوت (1)
آیه 59 سوره احزاب

 با کلیک روی نواز پایینی صفحه یک منو باز می شود که می بایست از میان صوت های ترجمه و تلاوت قاریان گزینه خود را انتخاب کنید سپس برای روی کلید پخش کلیک کنید,صوت ها دارای کیفیت عالی و حجم مناسبی هستند.

هر کدام از ما روزانه با این قبیل سرویس ها و سایت های قران انلاین کار می کنیم , شما چه سایتی را می ‌شناسید ؟ آن را در بخش نظرات به دوستان خود در بنیانا معرفی کنید …


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
محمود
محمود
6 سال قبل

ممنون
سایت خوبی دارید