دسته‌ها
فیلم

پیروی از رسول خدا ؛ یک برداشت کوتاه از یک آیه قرآن + فیلم


همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و بهار قرآن هرروز یک آیه از کلام الله مجید را توسط «حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم راد» در برداشتی کوتاه و آزاد با محوریت مسائل اجتماعی و موضوعات مهم سبک زندگی با عنوان «آیه‌های زندگی» منتشر می‌شود. در ادامه مطلب مخاطب بنیانا باشید

در ادامه بخش بیست وهفتم آیه‌های زندگی را که شرح آیه 2سوره مبارکه حجرات با موضوع « پیروی از رسول خدا» است می‌خوانید:

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کَجَهْرِ بَعْضِکُمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُکُمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُونَ»

«ای کسانی که ایمان آورده اید! صدای خود را فراتر از صدای پیامبر نکنید ، و در برابر او بلند سخن مگویید ( و داد و فریاد نزنید ) آن گونه که بعضی از شما در برابر بعضی بلند صدا می‌کنند ، مبادا اعمال شما نابود گردد در حالی که نمی‌دانید!»

پیروی از رسول خدا
پیروی از رسول خدا

در این آیه می‌فرماید صدای خودتان را از صدای نبی بالاتر نبرید. نبی کسی است که به مقام نبوت رسیده و وحی و قوانین الهی را از طرف خداوند به بشر منتقل می‌کند لذا اهانت به نبی اهانت به کلام و تئوری و احکام و قوانی الهی و پیروی از آن نیز به معنای پیروی از احکام و دستورات الهی است.

رفعت صوت بالاتر از نبی  به چه معنی است؟

خداوند یک قانونی را فرستاده که از طریق نبی به ما رسیده اما من به زعم خودم خیال می‌کنم قانون دیگری خوب است و باید به آن عمل شود. اگر این رد کردن و عمل نکردن در حوزه اعتقادی باشد یعنی یکی از قوانین الهی را از اساس رد کند به معنی خروج از دین و اسلام و به منزله کفر و ارتداد است اما اگر از باب بی‌توجهی باشد چه اتفاقی می افتد؟

قرآن می‌فرماید یک قسمت از اعمال خوب او در گذشته باطل می‌شود پس در نزد خداوند انسان محبوبی نیست و جایگاهی در نزد او ندارد.

خیلی محل خطر است بالاتر از پیامبر نظر دادن. شاید یکی حجاب را خوب رعایت نمی‌کند و اعمال دیگر را خوب انجام می‌دهد اگر قلبا قبول نداشته باشد حجاب را این ارتداد و رد حکم الهی است اما اگر از باب بی‌توجهی باشد دچار حبط اعمال می‌شود. چه بسا 20 سال اعمال ما در اثر همین بی‌توجهی باطل شود.


روزهای گذشته دیگر بخش‌های این سری برنامه‌های حاج‌آقا سید ابراهیم راد نیز منتشر شد که از طریق لینک‌های زیر در دسترس هستند

اولویت انفاق ؛یک برداشت کوتاه از یک آیه قرآن +فیلم

سلام کردن ؛یک برداشت کوتاه از یک آیه قرآن +فیلم

صفات هم‌نشینان پیامبر ؛برداشت کوتاه از یک آیه قرآن+ فیلم

خیانت چشم؛ یک برداشت کوتاه از یک آیه قرآن+ فیلم

امکان شرعی خواستگاری برای دختران ؛برداشت از یک آیه قرآن+فیلم


 دانلود و پخش آنلاین ویدیوی یک برداشت کوتاه از یک آیه قرآن؛ پیروی از رسول خدا 

دریافت ویدئو از آپارات | دریافت ویدئو از تسنیم ( کیفیت عالی)


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات