دسته‌ها
حجاب و عفاف گفت‌وگو

قدرت‌های جهان از عفاف و حجاب زنان مسلمان واهمه دارند [در گفت و گو با تینا ماری هاسکی ]


تینا ماری هاسکی 25 سال پیش مسلمان شده و پوشش اسلامی را برگزیده است، به بهانه روزحجاب وعفاف گفت‌وگویی با ایشان داشته‌ایم.

ماری هاسکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار کرد: حدود 4 سال است که آمریکا نرفته‌ام و 19 سال است که کلاً در ایران زندگی می‌کنم.

وی در معرفی بیشتر خود افزود: من اصالتاً آمریکایی هستم در ایالت مازوری به دنیا آمده‌ام و کانزاس زندگی می‌کردم، پدرم کشیش پروتستان است و من قبلاً مسیحی بوده‌ام.

بانوی مسلمان شده آمریکایی گفت: چون پدرم کشیش بود من دو، سه بار در هفته در کلیسا بودم و در کلیسا بسیار زیاد فعال بودم در آنجا برای کلیسا پیانو می‌نواختم.

تینا ماری هاسکی 25 سال پیش مسلمان شده 1

وی تصریح کرد: در سن  18 سالگی در رشته  موسیقی به دانشگاه رفتم، می‌خواستم پیانو را ادامه دهم و خدا خواست و سرنوشت من بود که با یک ایرانی مسلمان در دانشگاه آشنا شدم.

ماری هاسکی خاطرنشان کرد: آقای ترابیان که هم اکنون همسرمن است در دانشگاه ما تحصیل می‌کرد و خانه‌شان نزدیک دانشگاه بود و این آشنایی در واقع شروع یک دین تازه و جدید بود.

وی افزود: 6 ماه پس از آشنایی ما با هم ازدواج کردیم شوهر من زبان انگلیسی را روان بود اما من فارسی بلد نبودم، اسم همسرم محمد بود اسمی که من تا کنون نشنیده بودم.

بانوی مسلمان شده آمریکایی اظهار کرد: همسرم شیرازی است خداوند پس از ازدواج به ما یک دختر داد که تا سن 6 سالگی دخترم در آمریکا بودیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از تولد دخترم من مسیحی بودم و همسرم مسلمان، تصریح کرد: پس از اینکه خداوند دختری بعد از 5، 6 سال به من داد ما به این فکر افتادیم که دینی واحد داشته باشم تا فرزندمان سردرگم نشود بنابراین شروع کردیم به مطالعه، من  می‌خواستم به شوهرم ثابت کنم که دین مسیحیت بهتر و کامل‌تراست، اما هر چه بیشتر تحقیق کردم دیدم دین اسلام کامل‌تر است و نمی‌توانم جواب همسرم را بدهم.

ماری هاسکی با بیان اینکه  در دین مسیحیت می‌گویند حضرت عیسی خداست، خاطر نشان کرد: حضرت عیسی هم یک مرد بود. مردی که روی زمین راه می‌رفته، شیر مادر خورده، همه کار انسان‌ها را انجام می‌داده چگونه می‌تواند یک خدا باشد؟ من به سبب مسئله تثلیث که بسیار سنگین بود نتوانستم پاسخ همسرم را بدهم.

بانوی مسلمان شده آمریکایی اظهار کرد: خدا در سوره محمد می‌گوید مثل یک مهر یا پرده روی چشمشان  است، وقتی گناه می‌کنند متوجه نمی‌شوند و این واقعاً حقیقت دارد.

وی با بیان اینکه 5 سال پس از ازدواج مسیحی بودم، افزود: وقتی  خدا این پرده را ازچشم من برداشت دیدم دینم اصلاً منطقی نیست وقدم به قدم فهمیدم که اسلام منطقی‌تر و کامل‌تر است بنابراین  من در سن 25 سالگی در آمریکا مسلمان شدم.

ماری هاسکی گفت: من مسلمان بودم و سرکار می‌رفتم البته اطرافمان مسلمان داشتیم، ولی بیشتر سنی بودند، پنجشنبه‌ها دعای کمیل داشتیم، منزل به منزل و یواش یواش من آداب دینی را یاد گرفتم.

وی با بیان اینکه نماز را با زبان انگلیسی یاد گرفتم، افزود: در بیمارستانی  که کار می‌کردم امکان نمازخواندن نبود و می‌رفتم داخل کمد نمازم می‌خواندم.

بانوی مسلمان شده آمریکایی تصریح کرد: وقتی برای نخستین‌بار با روسری و حجاب سر کار رفتم همه با تعجب من را نگاه می‌کردند و از من کلی سؤال پرسیدند و من گفتم مسلمان شده‌ام و حجاب از اعمال دین من است.

ماری هاسکی افزود: روسری من کارت شناسایی من بود و من با همه فرق می‌کردم حتی مریض‌ها می‌گفتند آن خانم که روسری دارد را بگویید بیاید در اتاق من و برای ما دعا کند جالب بود که من به آن‌ها حس آرامش می‌دادم.

وی با بیان اینکه بعضی فکر می‌کردند من راهبه هستم، اظهار کرد: دختر ما در آمریکا به مدرسه می‌رفت و به خاطر حجاب من اذیتش می‌کردند و به او می‌گفتند مادر شما کچل است و از آن گذشته از همان بچگی در مدارس فساد را به کودکان  یاد می‌دادند و من این موضوع را دوست نداشتم، بنابراین تصمیم گرفتیم برای زندگی به ایران بیاییم.

بانوی مسلمان شده آمریکایی با بیان اینکه اسلام و سبک زندگی در ایران با آمریکا فرق دارد، گفت: هرچند در آمریکا حجاب کامل حتی در مواردی روبند هم دیده می‌شود، اما از چادر خبری نیست.

وی خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم حجاب برای هر کسی در هر دینی لازم است، چون در همه ادیان  حجاب وجود داشته و افراد خودشان آن را کنار گذاشته‌اند.

ماری هاسکی افزود: در دین مسیحیت در انجیل سوره‌ای وجود دارد به اسم “کرودینس” که نوشته شده خانم‌هایی که به کلیسا می‌روند و دعا می‌کنند باید حجاب داشته باشند، اما وقتی از آن‌ها می‌پرسم چرا حجاب ندارید؟ می‌گویند: این آیه برای ما نیست، خب پس برای کیست؟ شما بهتر از خدا می‌دانید؟

بانوی مسلمان شده آمریکایی گفت: من فکر می‌کنم حجاب برای همه لازم است همان‌طور که بسیاری از مردان  که می‌روند خارج  یک زن پاک  و پوشیده می‌خواهند حتی ممکن است خودش هم مذهبی نباشد، اما زن مؤمن می‌خواهد چون آینده و تربیت بچه‌هایش را می‌بیند.

وی با بیان اینکه زن مؤمن و محجبه جامعه خوبی می‌سازد، خاطر نشان کرد: در آمریکا خانم‌ها ساده‌اند و آرایش نمی‌کنند و زنانی که  بسیار آرایش می‌کنند اگر بروند آنجا، آن‌ها را مسخره می‌کنند.

ماری هاسکی افزود: مردم آمریکا حتی در عروسی‌ها هم ساده‌اند، در آمریکا مردم در جشن هالوین که 31 اکتبر است خود را به شکل گربه و هیولا  آرایش می‌کنند و واقعاً باید بگویم وضع آرایش برخی خانم‌هایی که در ایران می‌بینم برایم بسیار عجیب است.

وی تصریح کرد: چرا زن باید فکر کند زیبایی این است؟ حجاب یادآوری است که هدف انسان‌ها چیست و به چه کسی باید جواب بدهند.

بانوی مسلمان شده آمریکایی با بیان اینکه حجاب رابط  بانوان مسلمان در سرتاسر دنیا  است، گفت: حجاب قدرت زن است برای همین است که قدرت‌های جهان سعی می‌کنند آن را بردارند، چون در واقع وقتی حجاب و عفاف نباشد دین از دست می‌رود.

وی با بیان اینکه همان‌طور که انسان‌ها پول و طلا را در خانه پنهان می‌کنند، زنان نیز باید زیبایی‌هایشان را فقط برای همسرانشان آشکار کنند، تصریح کرد: حجاب برای زنان حفاظت است و ما اگر از ائمه الگو می‌گرفتیم الان این مشکلات را نداشتیم.

ماری هاسکی با بیان اینکه از آغاز تاریخ اجتماع خوبی یا بدی در هر جامعه‌ای از زن بوده، اظهار کرد: زنان باید بسیار محکم خود را نگه دارند چون عفت زنان برای اجتماع خوب است.

وی با بیان اینکه ما باید طوری زندگی کنیم که اهل بیت راضی باشند، افزود: من خودم بسیار تلاش می‌کنم کاری را بکنم که خدا دوست دارد چه تنها باشم چه نباشم می‌دانم گناه همیشه گناه است، بنابراین انسان باید بسیار تلاش کند تا  از اهل بیت الگو بگیرد.

تینا ماری هاسکی 25 سال پیش مسلمان شده

بانوی مسلمان شده آمریکایی با بیان اینکه حجاب به هیچ وجه سبب کنار رفتن من از جامعه نبوده حتی در آمریکا، تصریح کرد: حجاب همیشه برای من افتخار بوده و این طبیعی است که برای هرچیزی که زحمت بکشی به دست آوردنش لذت بخش‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه گفتن این که حجاب محدودیت است، بهانه‌ای بیش نیست، خاطر نشان کرد: وقتی خدا دستور داده خانم‌ها حجاب  داشته باشند می‌دانسته این  برای ما بهتر و لازم است.

ماری هاسکی گفت: ما باید به بچه‌هایمان از سنین پایین یاد بدهیم که همه چیز را رعایت کند، تنها حجاب کافی نیست باید کنار آن عفاف هم باشد و بدانیم چگونه سخن بگوییم، راه برویم، بخندیم و با نامحرم رفتار کنیم.

ماری هاسکی با بیان اینکه من یک دختر دارم که او هم حجاب دارد، خاطر نشان کرد: حجاب به من یادآوری می‌کند که یک مسلمانم.

وی با بیان اینکه آنچه در هالیوود دیده می‌شود واقعیت زندگی نیست، گفت: همه باید بیدار شوند و نگذارند دشمن ایمانشان را بردارد، کسی که دین ندارد اصلاً آدم نیست و قدرت دین به حجاب است.

بانوی مسلمان شده آمریکایی  با بیان اینکه وقتی کسی دین ندارد، هیچ چیزی جلویش را نمی‌گیرد، اظهار کرد: کسی که کار خوب انجام دهد اما نماز نخواند مثل کسی است که  نامه نوشته و پستش نکرده است.

وی با بیان اینکه نماز و قرآن انسان را در برابر گناهان نگه می‌دارد، افزود: کسی که می‌گوید من نماز نمی‌خوانم، اما یک آدم هستم مثل کسی که سر کار رفته، اما در پایان حقوقش را فوت کردند در هوا.

بانوی مسلمان شده آمریکایی تصریح کرد: خانواده‌ام به خاطر راهی که انتخاب کرده‌ام سالیان درازی با من قطع رابطه کرده و تنها در حد احوالپرسی با هم در ارتباط هستیم.

ماری هاسکی گفت: من اصلاً از راهی که آمده‌ام  پشیمان نیستم، این راه اگرچه سخت اما لذت‌بخش بود

 منبع: تسنیم


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
عزیزالله
عزیزالله
3 سال قبل

سلام به این خانوم بزرگ