دسته‌ها
امر به معروف و نهی از منکر

کتابچه 66 شبهه و مانع امر به معروف با جواب + صوت سخنان امام خامنه ای درباره امر به معروف توسط جوانان


سخنان مقام معظم رهبری و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در ادامه میخوانیم . همراه بنیانا باشید.

جوان‌ها در محیط خودشان امر به معروف و نهی از منکر کنند. چرا این واجب در جامعه اسلامی هنوز اقامه نشده است؟

امر به معروف امر به کارهای خوب نگویید به من چه؟ او هم نمی‌تواند بگوید به تو چه؟ اگر هم گفت شما اعتنا نکنید.

وقتی می گوییم امر به معروف و نهی از منکر این بحث متبادر می‌شود که حالا جوانی با وضع نامناسبی در جامعه آمده است. این نیست فقط!

گناهکار هم فقط بدحجاب نیست که برخی‌ها فقط چسبیده‌اند به بدحجابی. این است مفهوم حضور نیروهای مذهبی و مؤمن جامعه؟ بالاترین تخلف‌ها آن تخلف‌هایی است که جامعه و نظام را متزلزل می‌کند. گمراه کردن انسان‌های مؤمن، ناامید کردن مردم، مخالفت کردن با مقررات اسلام و پیاده شدن آن در جامعه، منکرات اخلاقی و سیاسی و … منکرات این‌هاست.

امربه معروف و نهی از منکر یک واجب است. این که یک نفر بگوید و ۱۰ نفر منتظر باشند این که نشد امر به معروف. در این زمینه خود مردم باید وارد شوند. دولت و قوه قضائیه موظف است از ناهی از منکر حمایت کنند اما مجری آن مردم هستند. کی می‌شود که همه مردم جامعه ناهی از منکر و آمر به معروف باشند؟ آن موقعی که همه کار داشته باشند به کارهای جامعه، همه معروف شناس و منکرشناس باشند. این به معنی نظارت و همکاری عمومی است. امر به معروف به این معناست.

امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی دارد. مهم‌ترین حوزه نیز مسئولین هستند. مردم باید از مسئولین، کار خوب را بخواهند آن هم نه خواهش و تمنا بلکه باید از آن‌ها بخواهند.

مبادا کسانی باشند که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرد از او حمایت نکنند. خبرهایی به گوش من از گوشه و کنار کشور می‌رسد. هرجایی که من بدانم و احساس بکنم و خبر اطمینان بخشی پیدا کنم که آمر به معروف و ناهی از منکر مورد جفای خدای ناکرده مأمور و مسئولی قرارگرفته باشد؛ خودم وارد قضیه خواهم شد.

منبع : حجاب برتر 


امام خامنه ای : حرف بزنید، بگویید؛ یک ‏کلمه بیشتر هم نمی‏خواهد؛ لازم نیست یک سخنرانی بکنید. کسی که می‏ بینید خلافی را مرتکب می‏شود دروغ، غیبت، تهمت، کین‏ه ورزی نسبت به برادر مؤمن، بی‏ اعتنایی به محرّمات دین، بی‏ اعتنایی به مقدسات، اهانت به پذیرفته‏ های ایمانی مردم، پوشش نامناسب، حرکت زشت یک کلمه‏ آسان بیشتر نمی‏خواهد؛ بگویید این کار شما خلاف است، نکنید؛

لازم هم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید. چرا کسانی از گفتن ابا می‏کنند؟ یک عده بر اثر ضعف نفس از گفتن ابا می‏کنند، یک عده هم خیال می‏کنند که گفتن فایده‏یی ندارد؛ باید با دست جلو بروند! نه، زبان از دست خیلی مهم‏تر است.

امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنید؛ نگذارید در جوامع جوان چه در مدرسه‏ ها، و چه در دانشگاه ها کار به فساد بکشد. این مراکز برای دشمن هدف است. بدانید که نسل جوان این جامعه و این ایران اسلامی زنده است؛ دشمن هم این را بداند. با بودن شما جوانان مؤمن، حجت بر ما تمام است.

بیانات در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۷۰/۰۸/۱۵ | لینک



صوت سخنان مقام معظم رهبری و تبیین امر به معروف و نهی از منکر

 دانلود | لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک مگا | لینک مدیافایر


66 شبهه و مانع امر به معروف با جواب  | دریافت از بیان باکس |

شما همیشه هر جا گناهی ببینید تذکر میدید؟ طی هفته گذشته، هر گناهکاری دیدین، بهش تذکر دادید؟
چرا شما امر به معروف و نهی از منکر نمی کنید؟

در این کتابچه به 66 سوالی که ممکن است در ذهن ما و اطرافیان ما باشد پاسخ داده شده. ( البته به صورت مختصر ) …
مناسب چاپ و توزیع بین اعضای کانون مسجد و بسیج و هم محله‌ای ها و همه فعالان فضای مجازی و…

دریافت با حجم 300 کیلوبایت | لینک بیان باکس | لینک تلگرام | لینک ایتا | لینک مدیافایر | لینک مگا

مناسب برای چاپ و نصب در کتابخانه .دانشگاه مسجد و نماز خانه ادارات

آنلاین بخوانید:


در ادامه بخوانید » من میترا نیستم ؛ روایتی از زندگی دختر نوجوان و انقلابی


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
زهرا
زهرا
7 سال قبل

سلام ، ممنون