دسته‌ها
اخبار

مکان‌های برگزاری عید بیعت 98 در سراسر کشور [بر سر پیمان می‌مانیم] | بروزرسانی شد

از محبت قلبی تا محبت عملی…

محرم و صفر را با آن همه معنویت گذراندیم
روضه‌ها گرفتیم و سینه زدیم
اشک ریختیم و حسرت خوردیم
حسرت اینکه ای کاش می‌بودیم و یاری‌ات می‌کردیم یا حسین!

اما باید آهی کشید و گذشت…
چرا که تاریخ نشان داده ائمه همیشه تنها بودند؛ شاید مردم به امام ابراز محبت قلبی می‌کردند و حتی برای شهادت امامِ پیشین، گریه می‌کردند و سینه می‌شکافتند، اما امام‌شان که در کنارشان بود را به طور بی‌رحمانه ای تنها می‌گذاشتند!

در همین عصر هم تاریخ تکرار میشود…
محبت قلبی کجا و محبت عملی کجا؟!

عید بیعت فرصت بسیار مناسبی است برای اینکه بفهمیم و بفهمانیم که ما هستیم یا مهدی… تا ظهورت را نبینیم بی خیال نخواهیم شد!

اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ…
أین صاحبُنا؟
أین بقیة الله؟
أین الطالب بدم المقتول بکربلا؟

وعده ما نهم ربیع در سراسر کشور در اجتماع مردمی #عید_بیعت (پنجشنبه ١۶ آبان) و تجدید عهد با امام زمان

اطلاعات بیشتر و محل های برگزاری اجتماع در سراسر کشور را در ادامه مطلب بخوانید:

جدول مکان‌های برگزاری [برگرفته از سایت و کانال موسسه مصاف – بروزرسانی عصر 15 آبان]

عزیزان در شهرهای قم و یزد و رشت و قزوین و بندرعباس به مشخصات کامل این اجتماع در شهرشان که تغییر کرده، حتما دقت نمایند…

ساعات مراسم در قم ، یزد ، رشت و قزوین دوباره تغییر کرد . تغییرات در جدول بالا منظور شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تغییر ساعت احتمالی و ناگهانی مراسم‌ها و اطلاع رسانی مراسم های شهرستان‌ها (غیر از مراکز استان‌ها) پیشنهاد می کنیم کانال های مهدیاران را دنبال کنید:

در سروش : http://splus.ir/Mahdiaran

در تلگرام : https://t.me/Mahdiaran

در اینستاگرام : Mmahdaviat

در ایتا : https://eitaa.com/Mahdiaran

در گپ: https://gap.im/Mahdiaran

وب سایت موسسه مصاف: https://masaf.ir


ویدیو : توصیه های مهم استاد رائفی پور درباره اجتماع بزرگ مردمی منتظران ظهور ( #عیدبیعت)

دریافت ویدیو | دو مگابایت


ویدیو : بیعت با امام زمان [ سخنان استاد سعید نجفی ]

دریافت ویدیو | دو مگابایت


با توجه به اینکه مکان برگزاری مراسم در دو شهر هنوز مشخص نشده است پیشنهاد میکنیم اخبار مرتبط را از صفحات و کانال‌های موسسه مصاف پیگیری بفرمایید [لینک:] کانال های موسسه مصاف و استاد رائفی پور در پیام رسان های ایرانی


نشست خبری موسسه مصاف ایرانیان با موضوع عید بُزرگ بیعت

نشست خبری عید بزرگ بیعت با حضور حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری معاون تبلیغ و اطلاع‌رسانی مرکز تخصصی مهدویت، حجت‌الاسلام محمد اسدی دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور، علی اکبر رائفی‌پور رئیس موسسه مصاف ایرانیان، مهدی دانش آشتیانی مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

برگزاری جشن سراسری عید بیعت در ۹۰ شهر برای چهارمین سال

علی اکبر رائفی‌پور رئیس موسسه مصاف ایرانیان در این نشست اظهارداشت: بنای این موسسه ایجاد جریان انقلابی مهدوی در کشور است تا بتوانند مانند سیلی تمامی انحرافات موجود در این حوزه را از میان بردارد و تلاش کردیم در این مسیر از اساتید فن همواره بهره‌ ببریم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همواره نهم ربیع‌الاول در حاشیه مراسم های انحرافی قرار داشت، گفت: بسیاری فراموش کرده بودند که این روز، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است البته نیمه شعبان نیز در حاشیه مراسم جشن و پایکوبی قرار داشت و توجهی به موضوع امام زمان(عج) نمی شد

لذا تلاش کردیم تا برنامه‌ای ایجاد شود تا به صورت سراسری به موضوع امامت امام مهدی(عج) بپردازد که این مهم با عنوان «جشن بزرگ بیعت» در ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی کشور به تصویب رسید و مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نیز در اجرای آن مشارکت دارند.

رائفی‌پور با بیان اینکه امسال چهارمین سال اجرای جشن بزرگ بیعت در کشور است، تصریح کرد: این جشن امسال به صورت سراسری و همزمان در تمام استان‌ها و شهرهای بزرگ اجرایی می‌شود که در مجموع بیش از ۹۰ شهر مجری آن خواهند بود که البته پیش‌بینی می‌شود تعداد شهرها با توجه به درخواست‌ها افزایش یابد.

بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با ظهور محور جشن امسال

رئیس موسسه مصاف ایرانیان با بیان اینکه تلاش شده است تا این مراسم رویکردی نمادین نداشته باشد و هرسال موضوعی خاص در آن تبیین می‌شود، گفت: امسال این مراسم با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط آن با مهدویت و رویکرد تمدن سازی برگزار می‌شود که مرکز تخصصی مهدویت محتوای علمی آن برای ارائه توسط سخنرانان و کارشناسان را تهیه کرده است.

مداحی طاهری و پویانفر در جشن تهران

وی گفت: مراسم تهران امسال در روز پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه از ساعت ۱۵ با سخنرانی بنده، مدیحه‌سرایی محمدرضا طاهری، حسین طاهری و محمدحسین پویانفر، اجرای سناریو ظهور توسط فاطمه عبادی برگزیده مسابقه عصر جدید، اجرای گروه سرود وصال، شعرخوانی علوی و خوانندگی پویا بیاتی برگزار خواهد شد و در پایان این مراسم نیز همچون سراسر کشور بیعت‌نامه حاضران در ۱۲ بند با امام زمان(عج) قرائت خواهد شد.

رائفی‌پور تصریح کرد: این مراسم در ابتدای فعالیت تنها در تهران برگزار می‌شد و در سال گذشته به صورت سراسری برگزار شد و امسال نیز درخواست‌هایی برای اجرا در خارج از کشور مطرح شد اما باتوجه به عدم اطلاع از شرایط دیگر کشور‌ها برای تجمع‌های این چنینی، امسال بعد بین آلمللی آن محقق نشد.

چرا امام حی فراموش شده است؟

رئیس موسسه مصاف ایرانیان با بیان اینکه سال گذشته سخنرانان این مراسم به موضوع شهدای مدافع حرم پرداختند، گفت: این مراسم تنها یک جشن صرف نیست و تلاش داریم تا آگاه‌سازی در مردم صورت گیرد. مردم این روزها در اربعین برای امام زمان سال ۶۰ به سوگواری پرداختند اما چرا برای امام زمان حی خود کاری نمی‌کند و گویی او را فراموش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از بندهای این بیعت‌نامه آموختن مهارت زیستن در آخرالزمان است که هر فردی باید بداند در هر شغل و جایگاهی چه مسئولیتی در قبال ظهور و مهدویت دارد.

رائفی‌پور با بیان اینکه هشتگ #عید_بیعت طی دو روز اخیر در توئیتر ترند شده است، گفت: این موسسه در راستای آموزش مهدوی و تربیت مربی مهدوی نیز تلاش‌های بسیاری داشته است به طوری که امروز ۸۵۰۰ مربی در ۱۵ استان کشور آموزش دیده‌اند و برنامه داریم این افراد به ۲۰ هزار نفر برسند.


تشریح برنامه‌های مسجد جمکران در ایام ۹ ربیع‌الاول

مهدی دانش آشتیانی مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های این مسجد در ایام ۹ ربیع‌الاول امسال اظهارداشت: هر مومنی در ایام غیبت موظف است با خواندن دعای عهد در ابتدای هر صبح عهد، بیعت و عقد خود با امام زمان(عج) را تجدید کند شاید هر فردی این مهم را فراموش کند اما روز ۹ ربیع‌الاول فرصت مناسبی برای یادآوری این امر است.

عصر همدلی شعار جمکرانی‌ها در روز ۹ ربیع

وی با بیان اینکه این مسجد از سال ۹۴ برنامه‌های خود در این زمینه را با رویکرد عهد با امام زمان(عج) برگزار کرده است، گفت: کمیته محتوایی این مسجد برای امسال به دنبال یک مصداق عینی و اثرگذار در زمینه بیعت با امام زمان(عج) براساس روایات، سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین تلاش‌های دشمنان گشت که در نهایت شعار امسال این مسجد، عصر همدلی شد.

دانش آشتیانی با بیان اینکه شعار ۹ ربیع مسجد جمکران، عصر ۹ ربیع الاول سرآغاز عصر همدلی خواهد بود، افزود: برنامه‌های اجتماع عظیم مردم در این روز با این رویکرد برنامه‌ریزی شده است تا مردم نیز نسبت به یکدیگر رحم و مروت داشته باشند.

سخنرانی پناهیان و مداحی حدادیان در شب شهادت امام عسکری

مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه‌های این مسجد به این مناسبت از فردا دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۷ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این برنامه‌ها برای سه دسته مخاطب شامل بزرگسالان، جوان و نوجوان و کودک برنامه‌ریزی شده است که برای بزرگشالان در شب شهادت امام حسن عسکری با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و قرائت دعای توسل توسط سعید حدادیان برنامه‌ عزاداری برگزار خواهیم کرد و بناست با همکاری مرکز تخصصی مهدویت از ۱۰ موکب مهدوی پیاده‌روی اربعین امسال نیز تقدیر شود زیرا بهانه این پیاده‌روی روایتی از امام عسکری(ع) است.

وی افزود: بناست حدود ۵۰۰ کاروان که تفریبا هر شب چهارشنبه مردم را برای حضور در مسجد جمکران مدیریت کرده‌اند در این مراسم حضور پیدا کنند.

برگزاری دو همایش در روز ۱۵ آبان‌ماه

دانش آشتیانی گفت: روز چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه دو مراسم در این مسجد برگزار می‌شود، اول تجمع دو هزار طلبه معمم قم در همایش عهد جانان و مراسم عمومی با عنوان عهد مدام با شعار «لحظه لحظه عمرم باتوست» که برگزار خواهد شد.

سخنرانی سرلشکر باقری در اجتماع «عهد سربازی»

مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های روز نهم ربیع گفت: صبح این روز اجتماع صبح‌گاه نیروهای نظامی با عنوان «عهد سربازی» با سخنرانی سرلشگر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با حضور ۱۰۰ گروه نظامی و غیرنظامی برگزار می‌شود که در این روز گروه‌های آتش‌نشان، نیروهای خدماتی، پلیس راهنمایی و رانندگی و … نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه عید بزرگ بیعت عصر روز ۹ ربیع‌الاول از ساعت ۱۵:۳۰ در این مسجد آغاز می‌شود گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسین مومنی سخنرانی خواهد داشت و عباس حیدرزاده نیز مدیحه سرایی خواهد داشت و برخی از هنرمندان و افراد شاخص همچون داریوش ارجمند، سید بشیر حسینی و کاظم احمدزاده حضور دارند.

برنامه قرائت دعای کمیل و ندبه جمکران

دانش آشتیانی تصریح کرد: مراسم قرائت دعای کمیل در این مسجد روز پنجشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و قرائت دعای غلامرضا زاده برگزار خواهد شد و دعای ندبه روز جمعه نیز با سخنرانی آیت الله میرباقری و قرائت دعای سید مهدی میرداماد برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های حوزه نوجوان این مسجد گفت: فراخوان عکس قاب فیروزه‌ای برای این قشر برگزار می‌شود و از فراخوان سال گذشته نیز نمایشگاه عکس در قم و تهران برپا می‌شود.

همچنین جشنواره فرهنگی و هنری دانش‌آموزی در سطح قم با رویکرد روزنامه دیواری، آواها و نماها و کلیپ برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه کودک که با رویکرد همدلی پیش بینی شده است، تصریح کرد: یکی از نقاط حساس ارتباط کودک با پدر و مادر و در خانواده است که در این زمینیه بازی با کودک بسیار مهم است و در این راستا برنامه‌ای ویژه بازی کودکان با خانواده‌ها در روز جمعه ۱۷ ربیع‌الاول پیش‌بینی شده است که ۳۰ خانواده می‌توانند با حضور در جمکران در آن شرکت کنند.

اجرای طرح «رحمت الواسعه» در ۳۰ استان

دانش آشتیانی از اجرای طرح «رحمت الواسعه» توسط خادمان این مسجدخبر داد و گفت: خادمین مسجد جمکران با حضور در مراکز عمومی مانند مدارس و بیمارستان جهت تفقد بیماران و کودکان و نوجوانان حاصر می‌شوند که این برنامه در ۳۰ استان اجرایی می شود.

مدیر فرهنگ و هنر مسجد مقدس جمکران از برنامه مشترک این مسجد با مترو تهران در این ایام خبرداد و تصریح کرد: بناست در روز ۹ ربیع‌الاول در ایستگاه مترو ولیعصر(عج) و ایوان انتظار برنامه‌های فرهنگی و هنری با رویکرد مهدوی اجرایی شود.

منبع گزارش نشست خبری : سایت خبرگزاری فارس


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات