دسته‌ها
کیوسک

جمع بندی مطالب بنیانا در شبکه های اجتماعی | 12 آبان ۹۸

ما در صفحات و کانال های بُنیانا در شبکه های اجتماعی مختلف روزانه مطالب مختلفی در قالب های عکس ، صوت و ویدیو منتشر می‌کنیم که دنبال کنندگان این صفحات مطالب را میخوانند ، اما برای دسترس پذیر بودن پُست‌های شبکه‎های اجتماعی برای خوانندگان وب سایت بنیانا ، به صورت روزانه مطلبی با عنوان “جمع بندی مطالب بنیانا در شبکه های اجتماعی ” در وب سایت bonyana.com منتشر میکنیم .

این صفحه به مرور تا پایان شب بروز رسانی می‌شود …

بازنشر (کپی) مطالب [با هدیه ثواب یک صلوات به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ] آزاد است

با راست کلیک (نگه داشتن روی عکس) و انتخاب گزینه ” باز کردن عکس ” و در نهایت ذخیره عکس در مرورگر خود می توانید مطالب را برای بازنشر در شبکه های اجتماعی ذخیره کنید . چند نکته درباره بازنشر مطالب در این صفحه بخوانید

برای دنبال کردن کانال های بنیانا در شبکه های اجتماعی به این صفحه بروید.


استاد پناهیان @panahian_ir : در عالم آخرت است که انسان رها می‌شود و هرچه دلش خواست تحقق پیدا می‌کند. «فيها ما تَشْتَهيهِ الْأَنْفُس» و اِلا در این دنیا حتی وقتی به یک موفقیت یا لذتی هم برسی، بعدش سَرخوردگی و رنج هست!


ملاقات خدا | دریافت تصویر

استاد پناهیان @panahian_ir : نماز دائما انسان را با اصلی‌ترین هدف حیات و زندگی روبرو می‌کند. هدف از زندگی که رسیدن به ملاقات پروردگار است اگر فراموش شود و یا همیشه برای آن وقت کافی نگذاری، قساوت قلب و شقاوت عقل پیدا می‌کنی.


نظر امام خامنه ای درباره شعر | دریافت تصویر

ثروت ملی
.
.
شکی نیست که شعر یک ثروت ملی است. شعر یک ثروت برای هر کشور است؛ یک ثروت بزرگ و پرثمری است.
.
اولاً باید این ثروت را ایجاد کرد، ثانیاً باید این را روزبه‌روز افزایش داد که دچار خسران و کم آمدن و کاهش نشود. ثالثاً باید از آن برای نیازهای کشور استفاده بهتر و برتر کرد.
.
نمی‌توانم ادعا کنم و بگویم که عامل رشد و گسترش دامنه شعر در کشور ما – که این گسترش امروز نسبت به گذشته بسیار آشکار و بیّن است – دقیقاً چه هست.
.
شکی نیست که یکی از مهم‌ترین عواملش، باز بودن فضای جولان در عرصه‌های مختلف فکری و علمی و ذهنی است که این هدیه انقلاب است. ما دوران قبل از انقلاب را دیدیم، شعرای آن‌وقت را دیدیم، می‌شناسیم، با خیلی‌شان نشست‌وبرخاست داشتیم.
.
بهترین‌هایشان هرگز این مجال را پیدا نمی‌کردند که در یک منظر عمومی، در یک محضر عمومی بیایند خودشان و شعرشان را ارائه بدهند.
.
(امام خامنه‌ای، 25/6/1387)


عید بیعت | دریافت تصویر

بازنشر از @mmahdaviat و @masaf

#توجه #تلنگر
عزیزان، همراهانِ گرامی، یکی از وظایف منتظران امام زمان، #شرکت در مجالس مهدوی و یکی دیگر از این وظایف #دعوت سایرین به امام زمان و #تلاش برای محبوب نمودنِ حضرت است.

ان شاء الله در روز پنجشنبه ١۶ آبان در سراسر ایران اسلامی در اجتماع عظیم #عیدبیعت با امام عصر، طبق وظیفه شرکت خواهیم کرد و دیگران را هم خواهیم آورد.

حضور و شرکت در مجالسی که در آنها از فضائل و مناقب حضرت مهدی و اجداد بزرگوارشان سخن گفته میشود، از تکالیف مردم در عصر غیبت است. باید به این مجالس بها داد و آنها را پر رونق کرد که این از علائم محبت به حضرت است.

امام صادق به فُضِیل فرمودند: آیا می نشینید و روایت و حدیث میگویید؟ گفت: آری فدایت شوم. امام فرمود: همانا آن مجالس را #دوست دارم؛ پس ای فضیل، امر ما را احیا (زنده) نمایید و #خدارحمت_کند کسی را که امر ما را احیا نماید.
بحارالانوار جلد۴۴ باب۳۴

وظایف منتظران

آماده ایم تا با حضور باشکوه در اجتماع مردمی #عید_بیعت ( ١۶ آبان ٩٨ ) با امام عصر، یاری اش کنیم، با او تجدید #بیعت نموده و همدل و هم صدا از او بخواهیم تا به نجات جهان برخیزد.
.
مشاهده محل های برگزاری مراسم در سراسر کشور بزودی… درسایت موسسه مصاف…


جهان آخرت | دریافت تصویر

استاد پناهیان : @panahian_ir : انسان وقتی جهان آخرتِ بسیار بزرگ را بپذیرد، خودش هم بزرگ می‌شود؛ این همان اثر شخصیتیِ باور معاد است. بعد وقتی انسان بزرگ شد «بزرگوار» می‌شود و وقتی انسان بزرگوار شد، دیگر بدی ندارد. هرکسی آدم بدی شد، معلوم می‌شود که جهانش کوچک است!


فقط جهنم نباشد.
.
.
گاهی اگر صد نفر را ببینی، دلت آرام نمی‌گیرد؛ ولی یک نفر- مثل مادر یا پدر- را ببینی، آرام می‌گیری. آیه‌ها و نشانه‌ها هم همین طورند. گاهی یک نشانه، کار صدها و هزاران نشانه دیگر را می‌کند و در واقع «یک نشانه کامل» است که قرآن به آن می‌گوید: «آلاء».
.
فرقش این است که وقتی یک نشانه معمولی را ببینی، می‌توانی بگویی چیز زیادی نفهمیدم و به مسیر غلط خودت ادامه دهی.
.
ولی بعد از دیدن نشانه کامل دیگر منحرف شدن و تکذیب کردن معنا ندارد. برای همین خدای رحمان می‌فرماید:
.
فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ
پس (به واسطه) کدام یک از نعمت‌ها (و نشانه‌های) پروردگارتان، (جهنم) را انکار می‌کنید؟
.
یادمان باشد، آدم‌ها خود نشانه یا نعمت را انکار نمی‌کنند؛ چون دارند از آن لذت می‌برند!
.
آن‌ها با خودشان فکر می‌کنند که چقدر خوب است هر چه خواستند از نعمت‌ها بهره ببرند و طغیان هم بکنند؛ با این خیال که که آخرتی نیست یا عذاب نخواهند شد! برای همین جهنم را تکذیب می‌کنند…

#در_محضر_قرآن #مسجدنما


شهید احمدی روشن | دریافت تصویر

حالشو ببر!
.
اذان گفته بودند. زود مهر برداشتم و رفتم برای نماز. مصطفی هنوز نیامده بود. برگشتم. مثل همیشه کله‌اش را کرده بود داخل جامهری و مهرها رو زیرورو می‌کرد.
فوت کرد و یکی را داد دستم.
.
گفتم: «این چیه؟»
بشکن زد، گفت: «مهر کربلاست. بگیر حالشو ببر!»
خیلی وقت‌ها روی مهرها ننوشته تربت کربلا.
گفتم: «از کجا فهمیدی مهر کربلاست؟»
گفت: «مهر کربلا از قیافه‌ش پیداست.»
.
.
منبع: ابر و باد
شهید مصطفی احمدی روشن


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات