دسته‌ها
کیوسک

جمع بندی مطالب بنیانا در شبکه های اجتماعی | 12 مرداد 98

صفحات و کانال های بُنیانا در شبکه های اجتماعی مختلف روزانه مطالب مختلفی در قالب های عکس ، صوت و ویدیو منتشر میکند که دنبال کنندگان این صفحات مطالب را میخوانند ، اما برای دسترس پذیر بودن پُست‌های شبکه‎های اجتماعی برای خوانندگان وب سایت بنیانا ، به صورت روزانه مطلبی با عنوان “جمع بندی مطالب بنیانا در شبکه های اجتماعی ” در وب سایت bonyana.com منتشر میکنیم .

این صفحه به مرور تا پایان شب بروز رسانی می‌شود …

با انتخاب گزینه ” باز کردن عکس ” و در نهایت ذخیره عکس در مرورگر خود می توانید مطالب را برای بازنشر در شبکه های اجتماعی ذخیره کنید

برای دنبال کردن کانال های بنیانا در شبکه های اجتماعی به این صفحه بروید.

گناه کردن
گناه کردن

إِنْ تَجْتَنِبُوا كَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَنُدْخِلْكُمْ مُدْخَلًا كَرِيمًا
النساء ٣١


اگه از گناهان بزرگ پرهیز کنید، گناهان کوچیک‌تون رو پاک می‌کنیم
این یعنی:
1- اگه از گناهان بزرگ خودمون رو حفظ کنیم توفیق ترک گناهان کوچیکم پیدا میکنیم. یا نورانیتی پیدا میکنیم که اثر گناهان کوچیک از بین میره 2- اگه بتونیم جلوی گناهان بزرگ مقاومت کنیم پس زورمون به گناهان کوچیکم میرسه


توبه کردن
توبه کردن

وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا – النصر ٣


تو اولین کسی نیستی که گناه کرده، آخرین‌شونم نخواهی بود. خدا چهار شیفته داره توبه‌ی کرور کرور گناهکار رو قبول می‌کنه، توم خودتو بین‌شون جا کن، ازش عذرخواهی کن…


ترجمه سوره حمد - الفاتحه
ترجمه سوره حمد – الفاتحه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خدای بزرگوار مهربان
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
خدا را سپاس که صاحب‌اختیار جهانیان است
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
بزرگوارِ مهربان است
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
صاحب روز جزاست
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
فقط تو را بندگی می‌کنیم و در این راه فقط از تو کمک می‌خواهیم
اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ
ما را به راه درست زندگی ببر:
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ
راه کسانی که به آنان نعمت ویژه ای داده ای.
همانانی که نه گرفتار خشم تو شده‌اند و نه راه را گم کرده‌اند.

سوره فاتحه – براساس ترجمه خواندنی قرآن – استاد علی ملکی | وب سایت ترجمه» www.qurantr.com


سوره حمد به خط میرعماد
سوره حمد به خط میرعماد

سوره فاتحه یا حمد نخستین سوره قرآن کریم، ملقب به ام الکتاب، از سوره‌های مکی و در جزء یک قرار دارد. این سوره از سوره‌های «قصار» است که در عین اختصار، بنا بر روایات، در معنا بزرگ و اساس قرآن است. سورهٔ فاتحه در نمازهای واجب و مستحب خوانده می‌شود و محتوای اصلی آن، توحید و سپاس خداوند است.

در فضیلت این سوره آمده است، نزول آن باعث عدم نزول عذاب بر امت اسلام خواهد شد. خواندن سورهٔ حمد، پس از نمازهای واجب، بر بالین بیمار و هنگام گذاشتن مرده در قبر، مستحب است.

منبع : ویکی شیعه


سوره حمد
سوره حمد

نام‌ها و سبب نامگذاری
نام اصلی این سوره، به این جهت که اولین سوره قرآن است و قرآن با آن گشوده می‌گردد؛ فاتحة الکتاب است. این سوره نخستین سوره‌ کاملی است که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد.

ارزش و اهمیت خاص این سوره باعث شده بیش از بیست نام برای آن ذکر شود که مشهورترینِ آنها عبارتند از: حمد، ام القرآن، سبع المثانی، کنز، اساس، مناجات، شفاء، دعا، کافیه، وافیه، راقیه(تعویذ کننده و پناه‌دهنده).

محل و ترتیب نزول
سوره حمد دو بار نازل شده است، یک بار ابتدای بعثت در مکه و بار دیگر پس از تغییر قبله در مدینه نازل شد؛ به همین جهت، به آن مثانی هم می‌گویند؛ البته از آن رو که اولین بار در مکه نازل شده، آن را سورهٔ مکی می‌خوانند. این سوره، نخستین سوره قرآن به ترتیب مصحف و بر اساس برخی روایات پنجمین سوره به ترتیب نزول و اولین سوره کامل نازل شده است.

تعداد آیات و کلمات
سوره فاتحه ۷ آیه، ۲۹ کلمه و ۱۴۳ حرف دارد. این سوره به لحاظ لفظ و حجم، از سوره‌های کوچک قرآن یا مفصلات‌ است و در میان مفصلات نیز از سوره‌های «‌قصار‌» به شمار می‌آید. بر طبق روایات، این سوره در عین اختصار، در معنا بزرگ و «‌ام الکتاب‌» و اساس قرآن است.

اهمیت و جایگاه
سوره حمد در زندگی دینی و فرهنگی مسلمانان اهمیت فراوانی دارد. این سوره در نمازهای پنجگانه، ده بار بر طبق فقه امامیه و ۱۷ بار بر طبق فقه اهل سنت قرائت می‌شود. امام رضا(ع) قرائت این سوره را در ابتدای نماز به دلیل وجود تمامی خیر و حکمت دنیا و آخرت به صورت یک‌جا در این سوره می‌داند به صورتی که هیچ کلامی به جامعیت آن نمی‌رسد.

احکام
آموختن و درست‌خواندن سوره حمد و قرائت آن در رکعت اوّل و دوم نمازهای واجب و مستحب، بر مکلَّف واجب است.
نمازگزار در رکعت سوم و چهارم، بین خواندن حمد و تسبیحات اربعه مخیَّر است. در اینکه بهتر، خواندن حمد است یا تسبیحات اربعه، اختلاف است.
گفتن «أَعُوذُ باللّه‌ِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجِیمِ»، پیش از تلاوت حمد در رکعت اوّل نماز، مستحب و گفتن آمین در پایان آن در نماز، حرام و موجب بطلان نماز است.
اکتفا به حمد در نافله‌ای که در آن قرائت سوره خاصی وارد نشده، جایز است.
تلاوت سورهٔ حمد در موارد بسیاری، از جمله بر بالین بیمار، هنگام گذاشتن مرده در قبر و برداشتن تربت از حائر حسینی مستحب است.

اطلاعات بیشتر و کامل‌تر در : صفحه سوره حمد در نسخه فارسی سایت ویکی شیعه » wikishia.net



این صفحه به مرور تا پایان شب بروز رسانی می‌شود …

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات