دسته‌ها
اخبار

سازمان ملل: یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد

سازمان‌ملل: یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه دوشنبه شب هشدار داد که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

وی همچنین خبر داد که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

هفته پیش نیز یونیسف در گزارشی ضمن هشدار درباره اوضاع غیرنظامیان در یمن گفت که هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد یمنی جان خود را از دست می دهند.

بیش از چهار سال درگیری‌های مسلحانه در یمن، اوضاع زنان و نوزادان تازه متولد شده در این کشور را که پیش از این نیز جزء فقیرترین کشورهای غرب آسیا بوده‌اند، بدتر کرده است.درگیری‌ها در یمن، حق زندگی را از کودکان این کشور ربوده است و یکی از پیامدهای جنگ در یمن، حمله آشکار به مادران یمنی است.

طبق گزارش یونیسف، مادران و نوزادان آنها در میان آسیب‌پذیرترین قشر محسوب می‌شوند به طوریکه هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد تازه متولد شده به واسطه مشکلات و معضلات حین بارداری و زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند.

اوایل سال 98، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن ا اعلام کرد، به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی و محاصره یمن بیش از 100 هزار کودک یمنی طی یک سال فوت کرده‌‌اند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به رأس قدرت، هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی  شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

در ادامه بخوانید » چگونه به مردم یمن کمک کنیم؟ [معرفی سه روش کمک نقدی به کودکان مظلوم یمن ]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات