دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

زیتون میوه ای که مسواک پیامبران بوده است


پیامبر خدا (ص):” چه نیکو مسواکی است زیتون ، از درختی خجسته! دهان را خوش‌بو می‌کند، جرم دندان را می‌برد ومسواک من و پیامبران پیشین است. دربارهٔ فواید زیتون از امام رضا (ع) نقل‌شده است که فرموده‌اند: روغن ‌زیتون غذای خوبی است؛ چراکه دهان را خوشبو و بلغم را برطرف می‌سازد، رنگ صورت را صفا و طراوت می‌بخشد، اعصاب را تقویت می‌نماید و همچنین بیماری، ضعف و درد موجود در بدن را از میان می‌برد و آتش خشم را فرومی‌نشاند.

همچنین حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: شمارا به خوردن زیتون سفارش می‌کنم، به خاطر آن‌که زیتون صفرا را از بین می‌برد، رگ‌های بدن را قوی می‌نماید، اخلاق را نیکو می‌گرداند، نفس و روح را پاک و طاهر می‌نماید و غم و غصه را از بین می‌برد و نیز در سفارش به امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرمایند: یا علی روغن‌زیتون بخور و از آن به بدن خود بمال. برای این‌که کسی که روغن‌زیتون مصرف نماید و از آن بر بدن خود بمالد، شیطان تا چهل روزبه او نزدیک نمی‌گردد.

امام صادق (ع):” خوردن سوق با روغن‌زیتون گوشت می‌رویاند، استخوان را استحکام می‌بخشد، پوست را نازک می‌کند و برتوان جنسی می‌افزاید. اگر از بدن کسی از شما جوش یا آماسه ای بیرون زد، آن را ببندد وبا روغن‌زیتون یا روغن حیوانی درمان کند. “

امام علی (ع):” با روغن‌زیتون بدن را چرب کنید و با آن خورش بسازید چراکه روغن نیکان و خورش برگزیدگان است دوبار پاکی در آن سوده شده و درآن بدان هنگام که پشت کندوبدان هنگام که روی می‌کند برکت نهاده شده است و باوجودآن هیچ بیماری‌ای زیان نمی زاند. “

 منبع: تسنیم

در ادامه بخوانید »» ماموریت جدید برای بسیجی ها چیست ؟ [بررسی آخرین سخنان امام خامنه ای در نشریه خط حزب الله]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

1 دیدگاه
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
عمارنامه
عمارنامه
9 سال قبل

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/50310
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.irinfo@ammarname.ir
یا علی