دسته‌ها
فیلم

دانلود مستند کوتاه لبخند به پرتگاه [چرا فضای مجازی ممکن است خطرناک باشد؟]


این روزها گرچه رابطه میان زندگی و فضای مجازی هر روز تنگاتنگ‌تر می‌شود ولی ورود به این فضا بدون درنظر گرفتن الزامات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی همچون راه رفتن بر لبه پرتگاهی است که هر لحظه امکان لغزش و سقوط از آن متصور است.بر همین اساس چندی قبل خبرگزاری تسنیم اقدام به معرفی مجموعه ای دو قسمتی از معضلات فضای مجازی کرد.این دو فیلم با نام پرتگاه برای دانلود اماده شده است.

لبخند به پرتگاه
لبخند به پرتگاه

لبخند به پرتگاه قسمت اول | چرا فضای مجازی ممکن است خطرناک باشد؟

تماشا ویدیو

لبخند به پرتگاه قسمت دوم | چرا فضای مجازی ممکن است خطرناک باشد؟

تماشا ویدیو

 لازم است مهارت‌های زندگی را به افراد بیشتر آموزش دهیم و خانواده تفریحات دسته جمعی را ترتیب دهد و والدین باید بدانند که کاهش حضور فرزند در جمع خانواده باعث کمرنگ شدن فضای تعاملی می‌شوند؛ اما درحال حاضر فضای مجازی بیشترین حوزه ارتباطات افراد را تشکیل می‌دهد.

با سبک جدیدی از تعامل در خانواده‌ها مواجه هستیم پیش از این نگران بودیم که همه اعضای خانواده دور تلویزیون جمع می‌شوند و همه توجه خود را به آن معطوف کنند؛

اما اکنون شبکه‌های مجازی باعث شده است که افراد دور هم جمع نشوند و هر کس در اتاق خود با دوستانش در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشد که این کار موجب می‌شود شبکه ارتباطی خود را بسیار گسترده، اما شبکه خانوادگی خود را کمرنگ کند.

 این شبکه‌ها منجر به تغییر بخشی از کارکردها و ساختارهای خانواده شده‌اند. پیش از این ارتباطات ما حضوری و جمعی بود؛ اما در فضای مجازی نمی‌توان این امکان را فراهم کرد.

در نتیجه افراد از یک طرف در اجتماعات حضوری خود به گونه‌ای فردی عمل می‌کنند؛ چراکه هر فرد برای خود شبکه‌ای از ارتباطات تعریف کرده و این وضعیت به فرد امکان انتخاب دوستان خود را داده است.

اواگر از گروه‌های دوستی خود در شبکه اجتماعی ناخرسند شود، می‌تواند گروه دوستان خود را تغییر دهد یا محدود کند و همین امر لذت کنترل ارتباط را به فرد می‌دهد از سوی دیگر این وضعیت موجب کاهش ارتباطات خانواده و تعاملات حضوری می شود.

در ادامه بخوانید »» ویسگون شبکه اجتماعی اشتراک عکس برای ایرانیان [سریع‌تر از اینستاگرام]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات