دسته‌ها
کیوسک

جوان حزب اللهی ،فاصله بیست ساله را ظرف یک سال و نیم طی می‌کند

در بهمن ماه سال ۹۲، رهبر انقلاب با جمعی از اصناف پشتیبان دفاع مقدس دیدار داشتند. به‌مناسبت هفتهٔ دفاع مقدس، بخش‌هایی از سخنان امام خامنه ای در آن مراسم برای اولین بارتقدیم مخاطبین محترم میشود »» جنگ این حُسن بزرگ را هم برای ما داشت که فهمیدیم اگر چنانچه استعدادها را به کار بگیریم، چگونه […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید

در بهمن ماه سال ۹۲، رهبر انقلاب با جمعی از اصناف پشتیبان دفاع مقدس دیدار داشتند. به‌مناسبت هفتهٔ دفاع مقدس، بخش‌هایی از سخنان امام خامنه ای در آن مراسم برای اولین بارتقدیم مخاطبین محترم میشود »»

جنگ این حُسن بزرگ را هم برای ما داشت که فهمیدیم اگر چنانچه استعدادها را به کار بگیریم، چگونه این استعدادها بُروز پیدا می‌کند؛ مثل یک چشم‌ه‏ای می‌جوشد.

گفته‌ام من به جماعتی از دوستان که اینجا بودند؛   یک جوانی اوّل جنگ در سال ۵۹ نمی‌داند آرپی‏جی چیست، تفنگ دست نگرفته، یعنی این‏قدر از جنگ بیگانه است، در عملیات فتح‌المبین، یعنی آخر سال ۶۰ و به فاصلهٔ یک‌سال و نیم، فرماندهٔ یک محور در فتح‌المبین است که به پیروزی منتهی می‌شود.

در ادامه مطلب همراه سایت بنیانا باشید »

فاصلهٔ یک سرباز صفر با یک استراتژیست نظامی چقدر است؟ فاصلهٔ بیست ساله، بیست‌وپنج ساله، سی ساله است؛ این فاصله را جوان حزب اللهی و مؤمن ما در ظرف یک سال‌ونیم طی می‌کند؛ همهٔ اینها تجربه است برای ما، اینها درس است برای یک ملّت؛ اینها را یاد گرفتیم.

نقش ایمان را فهمیدیم. یعنی شماها به‌خاطر ایمانتان، به‌خاطر اعتقاد قلبی‏تان، به‌خاطر نگاهتان به دهان امام بزرگوار که رهبر دینی بود، حرکت کردید و راه افتادید. آن ایمان قلبی و مذهبی این‏قدر کارساز است، این‏قدر مهم است که انسان را به حرکت درمی‌آورد؛ همهٔ اینها را ما در جنگ فهمیدیم.

همهٔ اینها در شئون گوناگون زندگی ما می‌تواند معنا پیدا کند و اثر ببخشد. ما برای خروج از تنگناها و برای عبور از تنگناها به همین تجربه‌ها نیاز داریم.

امروز هم تکیهٔ به مردم و تکیهٔ به استعدادهای مردم و توانایی‌های مردم، می‌تواند کشور را از همهٔ مشکلات خارج کند؛ این اعتقاد قلبی ما است، که امیدواریم ان‏شاءاللَّه مسئولین به این نکات توجّه کنند.

آنچه را هم که شما در این دورهٔ جنگ و بعد از جنگ انجام دادید، یک مثقالِ اینها، یک ذرّهٔ اینها از قلم حفظ الهی خارج نشده، این را بدانید؛ همهٔ اینها در کتاب مبین حق ثبت‌شده است، محفوظ است، مایهٔ اجر و مایهٔ ثواب شما است؛

چه آنهایی که خودتان رفتید، با تن خودتان، با جسم خودتان در منطقه حضور پیدا کردید، چه آنهایی که علاوهٔ بر این، قربانی هم دادند، شهید دادند، یا خودشان جانباز شدند، از قبیل بعضی از شماها که در این جلسه حضور دارید، و بسیاری هم حضور ندارند.

خداوند ان‌شاءاللَّه به شما اجر بدهد و این اجرها و پاداش‌های شما را خدای متعال برای شما حفظ کند. این هم خیلی مهم است؛ یک کاری کنیم که ان‌شاءاللَّه خدای متعال این پاداش‌ها را برای ما حفظ کند و نگه دارد.

(۱۳۹۲/۱۱/۰۱)

منبع: شماره ۱۰۰ نشریه خط حزب الله

 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» چرا غربی ها مخالف حجاب زنان هستند ؟ کدام الگو مناسب است ؟ [در شماره ۱۶۶ نشریه خط حزب الله بخوانید]

[/su_note]

[su_note note_color=”#BBDEFB”]

جنگ به‌خاطر این اتّفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد

امام خامنه ای : جنگ تحمیلی به‌خاطر این اتّفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد. اگر دشمن بعثی و محرّکینش خاطرجمع نبودند که سرِ چند روز به تهران خواهند رسید -آنها این‌جوری فکر می‌کردند- این جنگ انجام نمی‌گرفت؛ آنها در ما احساس ضعف کردند.

احساس ضعف شما، موجب تشویق دشمن به حملهٔ به شما است؛ این یک قاعدهٔ کلّی است. اگر می‌خواهید دشمن را از تهاجم به خودتان منصرف کنید، سعی کنید اظهار ضعف نکنید. نمی‌گویم بدروغ بگوییم قوی هستیم، [بلکه] می‌گویم قوّت خودمان را آشکار کنیم. ما نقاط قوّت زیادی داریم، این نقاط قوّت را آشکار کنیم. در زمینهٔ اقتصادی هم همین‌جور است، در زمینهٔ فرهنگی هم همین‌جور است.(۱۳۹۵/۱۲/۱۶)

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات