دسته‌ها
مقاله

آقای آذری جهرمی ؛ جارو کردن آلودگی‌های فضای مجازی مهم‌تر است!

خادمی بارگاه معصومین علیهم‌السلام برای هرکس در هر مقام و شغلی و هر طبقه اجتماعی که باشد، افتخار بزرگی محسوب می‌شود و خادمان حرم مطهر رضوی باید افتخار کنند که خاک کف پای زائرین آن حضرت را توتیای چشم خود می‌کنند. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مسئولان کشور لباس خادمی آستان قدس رضوی را […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید

خادمی بارگاه معصومین علیهم‌السلام برای هرکس در هر مقام و شغلی و هر طبقه اجتماعی که باشد، افتخار بزرگی محسوب می‌شود و خادمان حرم مطهر رضوی باید افتخار کنند که خاک کف پای زائرین آن حضرت را توتیای چشم خود می‌کنند.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مسئولان کشور لباس خادمی آستان قدس رضوی را بر تن کرده‌اند تا هر از گاهی در این حرم نورانی فارغ از هر رتبه و جایگاهی به زوار امام هشتم(ع) خدمت کنند و جای بسی خوشحالی است که مسئولین نظام اسلامی ارادت خود را به معصومین علیهم‌السلام این گونه نشان می‌دهند.

 در روزهای اخیر هم وزیر محترم ارتباطات حکم خادمی حرم مطهر رضوی را از تولیت آستان قدس رضوی دریافت کرد که البته انتشار عکس‌های آن، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشت.

اما با احترام به نیت خیر جناب آذری جهرمی از این خادمی و آرزوی قبولی این خدمت، باید از ایشان در شرایط خطیر کنونی پرسید که آیا جارو کردن گرد و غبار حاصل از به تعبیر رهبر انقلاب سلاح‌های شیمیایی نامرئی دشمن و آلودگی‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی حاکم بر فضای مجازی کشور متعلق به امام رضا علیه‌السلام از خادمی حرم مطهر ایشان مهم‌تر نیست؟

قطعا خدمت به مردم و جمهوری اسلامی بر آمده از خون هزاران شهید در کشور امام رضا علیه‌السلام به مراتب با اهمیت‌تر از جاروکشی آستان ملکوتی ایشان است.

بخشی از خدمت مورد انتظار از جناب وزیر این است که مانع شوند که استعمارگران نوین و فرانوین، این بار از طریق غل و زنجیر مجازی و نامرئی، این کشور را استعمار کرده و از رازهای مردم و مملکت مطلع باشند و این اطلاعات را در اختیار دشمنان بشریت قرار دهند و علاوه‌براین بر اثر نا آگاهی و کم توجهی مردم و مسئولین، پول‌های این کشور را هم به حلقوم کثیف آنها سرازیر کنند.

چرا باید ایرانی‌ها با استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار‌های خارجی باعث توانمند شدن و بالارفتن ارزش سهام شرکت‌هایی شوند که اگر بررسی کنیم، می‌بینیم سر در آخور خونخواران عالم دارند و غلام حلقه به گوش آنها هستند؟ کسانی که ملت‌های دنیا را این بار با چکمه فضای مجازی، زیر پای خود می‌فشارند.

شاید برخی مغالطه کنند و بگویند که نمی‌شود جلوی دسترسی آزاد اطلاعات را گرفت، ایستادن جلوی تکنولوژی به هیچ وجه منطقی نیست و….

در پاسخ باید گفت :امام خمینی(ره) فرمودند که ما با سینما مخالف نیستیم با فحشاء مخالفیم، ما هم می‌گوییم که با اینترنت و آزادی اطلاعات و فضای مجازی و تکنولوژی مخالف نیستیم، اما با بردگی و مصرف‌کننده بودن مخالفیم؛ با استعمار در لباس جدید مخالف هستیم؛ با تقدیم خاک سایبری کشور و خرمشهر‌های امروزی مخالف هستیم؛ با بی‌تفاوتی‌ها و ماله کشی‌های فرهنگی مخالف هستیم؛ با فضای مجازی بدون پیوست فرهنگی و رها و بی‌در و پیکر مخالفیم.

هرچند فیلترینگ و پالایش فضای مجازی کنونی در حال حاضر امری غیر قابل انکار است و در تمام دنیا حتی کشور مهد اینترنت نیز فیلترینگ وجود دارد، اما ‌اشکال ما به اینترنت کنونی، جزیره‌ای نیست بلکه منظومه‌ای است؛ فیلترینگ شاید برای دوره گذار، مسکّن مناسبی باشد اما درمان اصلی جای دیگری است.

 بیشتر استفاده‌های ایرانی‌ها از اینترنت، جنبه داخلی دارد، بنابراین می‌توان بستری را در تمام کشور پهن کرد که براساس قوانین و مقررات کشور و در جهت فرهنگ کشور باشد و نیاز به این همه دعوا درخصوص فیلترینگ نداشته باشد؛ علاوه‌بر آن در برابر جرایم فضای مجازی و گرفتن حقوق مردم نیز توانمند شد.

 نمی‌توان گفت تلگرام را فیلتر می‌کنیم و تلگرام طلایی را آزاد می‌گذاریم، یوتیوب را مسدود می‌کنیم و به جای آن یوتیوب طلایی را می‌آوریم و…

 ابتکار داشتن غیر از گرته برداری از نسخه‌های اصلی است؛ چرا با وجود جوانان متخصص It در کشورمان، نرم‌افزار و تولیداتی نداشته باشیم که کل دنیا از آنها استفاده کنند و برای ما ارز آوری داشته باشد؟

هم اکنون شاهدیم که اینستاگرام هر طور می‌خواهد می‌تازد؛ از هشتگ‌های دروغین و ضد نظام گرفته تا دعوت به راهپیمایی‌ و تلاش برای به بن بست رسیدن نظام، از هدف قرار دادن اعتقادات مردم تا صحنه‌های مستهجن جنسی، همه نشان از برنامه‌ریزی بسیار دقیق برای جهت‌دهی فتنه‌های آینده در بستر اینستاگرام و تلگرام است.

راه‌حل اساسی، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پاک، ارزان و پرسرعت ملی است، که متأسفانه آن گونه که لازم است توسط مسئولین – دولت و غیر دولت – دنبال نشده است ضمن اینکه رهبر انقلاب فرمودند: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است!

با این حال فکر نمی‌کنم جناب وزیر با این همه کار‌های بر زمین مانده در فضای مجازی و وجود قرائن جنگ اقتصادی، امنیتی و فرهنگی از سوی ابر استعمارگران، فرصتی داشته باشد که جارو و یا گردگیر زیبا و مقدس حرم مطهر رضوی را به دست بگیرد، بهتر است ایشان تلاش شبانه‌روزی کند که آلودگی‌های برجا مانده از سلطه بیگانگان بر فضای سایبری کشور را هر چه زودتر از بین ببرد تا در آینده نزدیک تعفن بیشتری از آن بلند نشود.

ممکن است که انسان در حرم مطهر رضوی خادم نباشد اما بزرگترین خدمت را به امام رضا علیه‌السلام و کشور آن حضرت داشته باشد؛ شاید امام خمینی(ره) هیچ گاه به ظاهر خادم حرم مطهر رضوی نبود اما در طول تاریخ عصر غیبت، کمتر کسی را می‌شناسیم که مانند او به آئین و راه امام رضا علیه‌السلام خدمت کرده و جان و مال مردم را از غبار استعمارگران جارو کرده باشد.

نویسنده : رضا صفری | روزنامه کیهان 12 آذر 97 | کد 148576

[su_note]

در ادامه بخوانید »» دوقطبی های دروغینِ برای توجیه فضای مجازیِ آلوده را بشناسید [بررسی سخنان پهلوی و وزیر دولت فعلی]

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات