دسته‌ها
گزارش

وزارت ارشاد به کتاب‌های ضداسلامی و نویسندگان لاابالی مجوز ندهد


آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت این هفته نماز جمعه تهران به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ موضوع دیروز و امروز نیست. مسئله همیشگی و مادام الحیات است، همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند به‌مانند هوا است و انسان بدون هوا نمی‌تواند زندگی کند.

ارشاد

وی افزود:‌ دستگاه‌های زیادی متولی فرهنگ هستند، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و سازمان تبلیغات در فرهنگ نقشی دارند. اما وزارت ارشاد هم در این بین نقشی دارد. نامش ارشاد اسلامی است و باید اسلامی فکر کنند و اسلامی تصمیم بگیرند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مبادا وزارت ارشاد مجوز انتشار کتابی را که رنگ اسلامی ندارد و ضداسلامی است، بدهد و به نویسنده‌ای که اعتقاد اسلامی ندارد و بی‌دین و لاابالی است، مجوز نشر برای آثارش را بدهد. چرا که اگر اثر او بین مردم منتشر شود، مردم آثار او را می‌خوانند و بی‌تأثیر نخواهد بود.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه وزارت ارشاد موظف است که نظارت کاملی بر موضوعات فرهنگی داشته باشد تا مبادا ابتذال و فرهنگ غربی در جامعه ترویج شود، گفت: اگر وزارت ارشاد اسلامی نظارت نداشته باشد، خودکم‌بینی ترویج می‌شود. نباید به فکر عظمت دیگران بود و خود را کم ببینیم. اگر اجازه دهیم ویروس‌هایی که در جامعه هستند، فرهنگ مردم را از بین ببرند، فساد به وجود می‌آید و در این زمینه باید بیش از پیش مراقب بود.

وی تصریح کرد: باید علف‌های هرزی را که در جامعه می‌روید دید و آن را از بین برد. البته این کار، کار بسیار سختی است و هرکس که می‌تواند به این قضیه کمک کند باید دست به کار شود و اگر کسی نیز در این زمینه اشتباه کار می‌کند، دولت باید به او تذکر کند و علی‌القاعده آنها نیز قبول می‌کنند، چون عنادی با انقلاب ندارند.

به‌گفته امام جمعه موقت تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارهای ارزشمندی نیز انجام داده است که کارهای آن به‌مرور ظاهر می‌شود.

بعضی رئوس فتنه‌گران آزادانه هرکاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران از قوه قضائیه و رئیس این قوه به‌دلیل مقابله با اقدامات فتنه‌گران تشکر کرد و گفت: از قوه قضائیه و دادستان کل کشور که برخورد قاطعی با فتنه‌گران دارد تشکر می‌کنم. بعضی رئوس فتنه‌گران آزادانه راه می‌روند و هرکاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند. آنها بیکار ننشسته‌اند و باید کار آنها رصد شود. البته این وظیفه اطلاعات است و نمی‌دانم که کاری انجام می‌دهند یا خیر، اما قوه قضائیه نیز باید رصد کند که فتنه‌گرها کجا می‌روند و چه‌چیزی تزریق می‌کنند و چه شبکه‌هایی را به وجود آورده‌اند و چه نقشه‌ای را برای آینده دارند. باید رصد شوند و باید همه توجه کنند تا ریشه فتنه را در کشور براندازند.

وی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران به روز معلم و سالگرد شهادت شهید مطهری اشاره و تصریح کرد: شهید مطهری هیچ‌گاه به‌دنبال اسم و مقام نبود، زبان و قلمش در خدمت اسلام و خدمت مردم بود و آثار وی را هم مسلمانان و هم غیرمسلمانان می‌خوانند و ضمانت آن نیز آن است که امام(ره) درباره ایشان فرمودند که آثار شهید مطهری تماماً مفید است.

امام جمعه موقت تهران با گرامی‌داشت روز معلم خطاب به معلمان سراسر کشور گفت: معلم اول خداست و معلم دوم پیامبر(ص) است. باید با شرایط روز فرزندان انقلاب را تربیت کنیم. امروز و دیروز انقلاب را مقایسه و برای آنها بازگو کنیم. ارزش‌ها و معنویت‌ها را در آنها ترویج دهید و خطرات زندگی غربی و القائات شبکه‌های ماهواره‌ای را نیز بگویید که زندگی آنها زندگی شیطانی است و در برابر این زندگی ارزش ولایت فقیه را تعریف کنید.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش روز جهانی کارگر را مورد توجه قرار داد و گفت: باید زندگی مادی کارگر در کنار معنویتش تأمین شود. کارگر تنها نباید به این فکر کند که روز و شب کار کند و پول دربیاورد که این زندگی، زندگی بافضیلتی نیست. او نیز باید به‌مانند بقیه مردم معرفت داشته باشد. خدا را بشناسد و در امور جاری مملکت احساس مسئولیت کند و با منکر مقابله کند.

وی افزود: باید دست رهبر عزیز انقلاب را بوسید که به مجتمع صنعتی “مپنا” رفتند و کارگران عزیز جامعه را مورد احترام خود قرار دادند. این افتخاری‌ است که بزرگ‌ترین شخصیت مملکت از این قشر دلجویی می‌کنند و آنها را مورد نوازش قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مجتمع “مپنا” مجتمعی بااهمیت است و من از عظمت آن اطلاع نداشتم. این گروه صنعتی نمونه اقتصاد دانش‌بنیان است و علم، هنر و دانش در آنجا تلفیق شده است و این برای من تازگی داشت که کارگران این‌گونه کار می‌کنند.

وی با بیان “باید قدر جامعه خود را بدانیم” خاطرنشان کرد: کارگر نباید احساس حقارت کند و در برابر کارفرمای خود احساس ضعف کند و قاضی نیز به کارگر و کارفرما باید با یک دید نگاه کند. بخشی از اقتصاد مقاومتی را باید کارگرها انجام دهند و دولت و ملت باید قدر این عزیزان را بداند و زندگی مادی آنها را تأمین کند تا گرسنه نمانند.

دولت کمک شایانی به قشر کارگر کرد

آیت‌الله جنتی با بیان “از دولت تشکرمی‌کنم که 90 درصد هزینه بیمارستان‌ها را قبول کرده است و این کمک شایانی به قشر کارگر است” گفت: این کار، کار بسیار خوبی بود و باید از دولت تشکر کرد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از جنس داخلی استفاده کنیم و نباید دست گدایی را به‌سوی دیگران دراز کنیم که اگر چنین شود یعنی ما سلطه‌پذیری را قبول کرده‌ایم. باید جنس‌های داخل مورد استفاده قرار گیرد و استفاده از جنس خارجی را برای خود حقارت و خود را کوچک کردن بدانیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید کیفیت جنس‌های داخلی را تولیدکنندگان افزایش دهند و قیمت مناسب برای آن تعیین کنند تا مصرف کنندگان رغبتی برای مصرف داشته باشند.

آیت‌الله جنتی در بخش پایانی سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه تهران به تحولات اخیر مصر و اوکراین اشاره کرد و اظهار داشت: واقعاً جای تأسف دارد که یک کشور اسلامی مانند مصر کارش به اینجا رسیده که یک عده نظامی حکومت کنند و یک رئیس جمهور قانونی را کنار بگذارند و گروه گروه حامیان او را اعدام کنند. خداوند لعنت کند آمریکا را که این فتنه‌ها، فتنه‌های آمریکایی است.

وی تصریح کرد: در اوکراین هم وضعیت همین‌گونه است که به‌زور یک نفر را جایگزین رئیس جمهور قانونی آن مملکت کردند، اما تجربه بسیار خوبی بود که فرمودند دود کارشان به چشم خودشان رفت و امروز اوکراین در حال تجزیه شدن است و دیگران از آن بهره‌برداری می‌کنند و دود آن به چشم آمریکایی‌ها رفته است.

امام جمعه موقت تهران همچنین به انتخابات پارلمانی عراق اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله عراق و برادران عزیزمان نیز از شر تروریست‌ها نجات خواهند یافت.

آیت‌الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران به عواقب عوامل شر و خیر اشاره کرد و گفت: باید مراقب بود که جزو نیروهای تحت امر شیطان نباشیم. هرچه گناه بیشتر باشد تسلط شیطان بر انسان بیشتر می‌شود.

وی افزود: انسان موظف است هرچه می‌تواند خود را از سلطه شیطان بیرون آورد که اگر این کار صورت نگیرد در قیامت هم با شیطان محشور می‌شود و در خود جهنم نیز با شیطان همنشین می‌شود که یکی از مصیبت‌های جهنمی‌ها نیز همنشینی با شیطان است.

 منبع : تسنیم

صوت خطبه های نماز جمعه تهران دوازدهم اردیبهشت سال 93

در ادامه بخوانید » چرا رهبری خودش علنی برخورد نمی‌کند؟! بررسی وظائف رهبری + ویدیو از استاد رائفی پور


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات