دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

ریشه درگیری های خشونت آمیز شش ماه گذشته در ایران چه بود ؟

متنی که در ادامه می خوانید به قلم محمد حسن روزی طلب (نویسنده و تاریخ پژوه )نوشته شده است : 

در این رشته توئیت تلاش می کنم ، فهم خود را درباره ریشه درگیری های خشونت آمیز 6 ماه گذشته که به #سازمان_مجاهدین_خلق منصوب می شود، بیان کنم.

1- سازمان تا سال 88 اعتقاد داشت که اول باید ارتش آزادی بخش و چریک ها وارد عمل شوند و بعد قیام و جنبش به وجود آید. بعد از این که دید سال 88 اول جنبش به وجود آمد و سازمان در ابتدای کار نقشی نداشت. نظریه اش را عوض کرد و تقدم جنبش بر ارتش را مطرح کرد و تصویب کرد.

2- سازمان منافقین اعتقاد دارد که دو مسئله می تواند سبب ایجاد جنبش علیه نظام شود : 1- دعوای جناحی داخل حاکمیت مثل سال 88 و 2- اعتراضات اقتصادی

3- سازمان متخصص ترین گروه در دنیا در تخلیه تلفنی است و از سال 89-90  تخلیه تلفنی هایش را به سمت فعالان اجتماعی و سیاسی کف برده و مشغول جمع آوری اطلاعات است. 400 نفر مستقر در آلمان این کار را انجام می دهند.

4-  سازمان از بدو روی شبکه های اجتماعی سوار است و البته بدون اسم؛ سازمان فعالان سیاسی اپوزیسیون در کف و مردم عادی را تور می کند و انها به منابع سازمان تبدیل می شوند، بدون این که بدانند طرف آنها سازمانی است.

مریم قجر
مریم قجر

5- بیش از 70درصد فراخوان های اعتراض و فیلم های اغتشاش که در #آمد_نیوز منتشر می شود، از کانال های مربوط به سازمان است. مسعودرجوی از دی ماه تاکنون 5 پیام برای این اغتشاشات و درگیری ها فرستاده که در این سالها بی نظیر است .او می خواهد این اعتراضات را گران به عربستان و امریکا بفروشد.

6 – نفرات سازمان شهرها را بین خودشان تقسیم کرده اند و در یک فرایند چند ساله نخبگان و معترضین کف را در گروه های تلگرامی سازماندهی کرده اند و مثلا در یک شهر کوچک بیش از 5000 عضو در گروه های مختلف هستند که زمینه هماهنگی درباره مکان و ساعت تجمع را انجا اعلام می کنند.

7- خشونت، نحوه رفتار و شعارها همه مربوط به سازمان است. مثلا شعار چپ (اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم شد ماجرا) فقط در دانشگاه تهران  و یا مرگ بر روحانی فقط در مشهدسر داده شد . ولی شعارهای مستقیم مربوط به براندازی، در همه جا بود و مرتبا تکرار می شد.

8- سرمایه گذاری هنگفت عربستان، بر روی سازمان مجاهدین خلق غیرقابل انکار است .

منبع(+)

در ادامه بخوانید »»

 کارنامه سازمان مجاهدین خلق را در کتاب تبار ترور بخوانید [دانلود رایگان] 

امام و سرانجام داعشی‌های دهه ۶۰

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات