دسته‌ها
فیلم

پنج جمله که پس از برجام اشتباه بودن آن‎ها مشخص شد چه بود ؟ [ویدیو]

بیانات امام خامنه ای درباره پنج جمله که پس از برجام اشتباه بودن آن‎ها مشخص شد را در ادامه مطلب می خوانیم : 

۱. مشکل از دولت جمهوری اسلامی است که نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند

[تجربه برجام به ما آموخت این] آمریکا [است] که پابند به تعهّدات خودش نیست. نگویید اینها کار این دولت است و کار ترامپ است؛ نه، دولت قبل هم که با ما نشست، صحبت کرد و وزیر خارجه‌اش ده روز، پانزده روز در اروپا پابند جلسات بود، آنها هم تقریباً همین‌جور [بودند]؛ حالا به شکل دیگری عمل کردند ولی نقض کردند؛ آنها هم تحریم کردند، آنها هم برخلاف تعهّدات خودشان عمل کردند.(۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

۲. اقتصاد کشور با پذیرش برجام رونق خواهد گرفت

وقتی ما مسئله‌ی اقتصاد کشور را، کسب‌و‌کار کشور را به مسئله‌ی برجام گره می‌زنیم، نتیجه این می‌شود که صاحبان کار و سرمایه چند ماه باید منتظر بمانند تا ببینند خارجی‌ها در مورد برجام چه تصمیمی می‌گیرند… نمی‌توانیم ظرفیت کشور را معطّل توافق برجام بگذاریم…

اینکه ما در قضایای اوّلِ مذاکرات در ذهنمان بود و خودمان تصوّر کردیم و به دیگران هم گفتیم که «بله، اگر ما مذاکره کنیم، صد میلیارد دلار پول وارد کشور می‌شود»… این واقعیت نداشت. حالا رئیس‌جمهور وقیح آمریکا هنوز می‌گوید که ما ۱۰۰ میلیارد، گاهی می‌گوید ۱۵۰ میلیارد به ایران دادیم؛ شما غلط کردید دادید! شما کِی به ایران [پول دادید]؟ یک دلار هم شماها ندادید به ایران.(۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

برجام خسارت محض بود
برجام خسارت محض بود

۳. برجام توانست تحریم‌ها را بردارد

ما مذاکره را شروع کردیم برای اینکه تحریم‌ها برداشته بشود -و شما ملاحظه می‌کنید که بسیاری‌ از تحریم‌ها برداشته نشده، حالا هم دارند تهدید می‌کنند که تحریم‌های چنین‌وچنان را بر ایران تحمیل خواهیم کرد؛ همان تحریم‌های ثانویه‌ای را که با مصوّبه‌ی برجام و با قطعنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل برداشته شد، همان‌ها را دوباره می‌خواهند اینها برگردانند.

ما مذاکره کردیم که تحریم برطرف بشود؛ شروع مذاکره برای این بود، ادامه‌ی مذاکره برای این بود؛ و این باید تأمین بشود؛ اگر این تأمین نشد، بقیه‌ی چیزهایی که حاصل شده، ارزش زیادی را نخواهد داشت.(۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

۴. منشاء به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران، «مذاکرات» بود

به خیال خودشان حقّ غنی‌سازی ایران را [به رسمیت] شناخته‌اند؛ بله، شناخته‌اند، [امّا] منشأش مذاکره نیست؛ اشتباه نکنیم؛ منشأش پیشرفت ما است؛ ما چون پیشرفت کرده‌ایم، چون حرکت کرده‌ایم، چون به بیست درصد رسیده‌ایم، اینها به تب راضی شده‌اند؛ وَالّا اگر چنانچه بنا بود مذاکره کنیم و این را با مذاکره به دست بیاوریم، تا امروز و تا هرگز به دست نمی‌آمد.(۱۳۹۷/۰۳/۰۲)

۵. برجام سایه جنگ را از ایران دور کرد

در قضیه‌ی برجام این‌جور القا می‌شد که اگر توافق بکنیم دشمنی‌ها برطرف می‌شود، اگر توافق نکنیم با ما دشمنی می‌کنند؛ خب توافق هم کردیم، [امّا] دشمنی‌ها برطرف که نشده، زیادتر هم شده.

این القای دشمن بود که اگرچنانچه توافق نکنیم یا دیر بجنبیم، چنین و چنان خواهد شد چه در دوره‌ی دولت قبلی آمریکا، چه در دولت فعلی آمریکا، یکی از ترفندهای دشمن این بوده است که مرتّب تهدید کنند به جنگ؛ و [اینکه] گزینه‌ی نظامی روی میز است.

آن مسئول اروپایی هم، می‌گوید که جنگ در ایران حتمی بود؛ اگر برجام نبود، حتماً جنگ بود؛ دروغ محض! چرا می‌گویند جنگ؟ برای اینکه ذهن ما برود به جنگ [امّا] جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است.(۱۳۹۵/۱۱/۲۷)

منبع: شماره 136 نشریه خط حزب الله

ویدیو : پنج جمله که پس از برجام اشتباه بودن آن‎ها مشخص شد چه بود

دریافت ویدیو (9مگابایت)
تماشا در دیدستان 
تماشا در روشنگری 

در ادامه بخوانید »» سند صیانت را دوباره بخوانید ؛ خط حزب الله ۱۳۳ درباره برجام منتشر شد [ +ویدیو ]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات